VirtualBox W7, internetforbindelse og USB connection?

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
UbuntuNewbie89

VirtualBox W7, internetforbindelse og USB connection?

Indlæg af UbuntuNewbie89 »

Ok!
Endelig fik jeg styr på VirtualBox, og det kører præcis som det er meningen...
Også alligevel ikke...
Fordi af en eller anden grund kan jeg ikke koble mig til det trådløse netværk, ej heller kan jeg få min USB nøgle til at poppe frem i W7 så jeg kan smide nogle dokumenter over på det virtuelle drev og arbejde med dem der...
Og nu vi er igang, kan jeg faktisk heller ikke få W7 til at blive vist i fuld skærm størrelse af en eller anden grund...
Jeg kan kun se W7 i en mindre format...
Hvilken som helst hjælp er påskønnet...
Brugeravatar
Martin Jørgensen
IRC nickname: Martinjo84

Re: VirtualBox W7, internetforbindelse og USB connection?

Indlæg af Martin Jørgensen »

Har du installeret gæste tilføjelser? :)
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: VirtualBox W7, internetforbindelse og USB connection?

Indlæg af AJenbo »

For at få USB til at virke skal du installere den lukkede udgave af VIrtualBox og i så fald vil jeg råde dig til at bruge VMware i stedet. I stedet vil det nok være bedre at dele en mappe mellem din Ubuntu og Windows computer, hvilket kan gøres direkte i VirtualBox uden at skulle gøre det over netværket. Faktisk burde du også kunne dele mapperne på USB disken hvis du vil lægge filerne direkte der.

Windows maskinen burde automatisk være på netværket som Ubuntu maskinen er på, den vil dog se det som et kablet netværk.

Både fuld skræm og fil deling kræver at gæste tilføjelserne, som Martin nævner, er installeret i Windows, det gøres fra menuen i VirtualBox når Windows maskinen køre, Windows vil tro der bliver indsat en CD med nogle drivere på som så skal installeres i Windows. For at få 3D acceleration til at virke skal installationen ske hvor Windows køer i fejl sikker tilstand.