ubuntu softwarecenter vil ikke

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Ivan
Geografisk sted: Rudkøbing

Re: ubuntu softwarecenter vil ikke

Indlæg af Ivan »

Hvis endelig terminalen skulle være i systemindstillinger, skulle det være en root-terminal der beder om password allerede når den åbnes
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.
m nielsen

Indlæg af m nielsen »

For at gøre tingene i Terminalen skal man jo alligevel indtaste sin kode, før der sker noget.
Ivan
Geografisk sted: Rudkøbing

Indlæg af Ivan »

Det kommer da i den grad an på hvad man laver i terminalen, meget kan sagten laves uden kode.

et exempel

Kode: Vælg alt

df -h
ingen kode nødvendig overhovedet

Med en root terminal indtaster man koden inden terminalen åbner og efterfølgende skal den ikke indtastes mere.
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Det er altså det samme som at mene skrivebordet og filhåndteringen skulle smides der ind, terminalen gør ikke noget i sig selv det er blot et sted hvor du kan åbne forskellige programmer (eks. df) og håndtere filer. At i ikke er enige skyldes blot at i ikke har sat jer ind i hvad terminalen er og kan. Men hvis det betyder meget for jer så er her instruktioner til hvordan i selv kan tilføje programmer til systemindstillinger:
http://askubuntu.com/questions/108060/is-it-possible-to-add-custom-items-to-system-settings-window
lars
Geografisk sted: sydhavsørene

Indlæg af lars »

for 7 år siden sad terminalen op i værkstøjsbjælken ,terminalen kan jeg ikke bruge til noget uden jeg får koderne . det vil sige en gang om året måske og det virker fint !! men indstillings værktøj høre da sammen ! nå det løste ikke mit problem så det må 14.04 så det prøve jeg om 14 dage tak for i kikkede på det Lars :D