ubuntu softwarecenter vil ikke
-
- Geografisk sted: Rudkøbing
Re: ubuntu softwarecenter vil ikke
Hvis endelig terminalen skulle være i systemindstillinger, skulle det være en root-terminal der beder om password allerede når den åbnes
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.
For at gøre tingene i Terminalen skal man jo alligevel indtaste sin kode, før der sker noget.
-
- Geografisk sted: Rudkøbing
Det kommer da i den grad an på hvad man laver i terminalen, meget kan sagten laves uden kode.
et exempel ingen kode nødvendig overhovedet
Med en root terminal indtaster man koden inden terminalen åbner og efterfølgende skal den ikke indtastes mere.
et exempel
Kode: Vælg alt
df -h
Med en root terminal indtaster man koden inden terminalen åbner og efterfølgende skal den ikke indtastes mere.
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Det er altså det samme som at mene skrivebordet og filhåndteringen skulle smides der ind, terminalen gør ikke noget i sig selv det er blot et sted hvor du kan åbne forskellige programmer (eks. df) og håndtere filer. At i ikke er enige skyldes blot at i ikke har sat jer ind i hvad terminalen er og kan. Men hvis det betyder meget for jer så er her instruktioner til hvordan i selv kan tilføje programmer til systemindstillinger:
http://askubuntu.com/questions/108060/is-it-possible-to-add-custom-items-to-system-settings-window
http://askubuntu.com/questions/108060/is-it-possible-to-add-custom-items-to-system-settings-window
-
- Geografisk sted: sydhavsørene
for 7 år siden sad terminalen op i værkstøjsbjælken ,terminalen kan jeg ikke bruge til noget uden jeg får koderne . det vil sige en gang om året måske og det virker fint !! men indstillings værktøj høre da sammen ! nå det løste ikke mit problem så det må 14.04 så det prøve jeg om 14 dage tak for i kikkede på det Lars