Oprydning af Ubuntu...

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
m nielsen

Oprydning af Ubuntu...

Indlæg af m nielsen »

Hvor er det lige at man klikker for at downloade det færdige script, så man kan køre oprydningen "grafisk"? Her er jo så mange download-knapper, at man skulle tro, det var løgn!!: http://www.4shared.com/file/tfGeuqKd/opryd.html?cau2=403tNull&ua=LINUX
pollute
IRC nickname: pollute
Geografisk sted: Århus

Re: Oprydning af Ubuntu...

Indlæg af pollute »

m nielsen skrev:Hvor er det lige at man klikker for at downloade det færdige script, så man kan køre oprydningen "grafisk"? Her er jo så mange download-knapper, at man skulle tro, det var løgn!!: http://www.4shared.com/file/tfGeuqKd/opryd.html?cau2=403tNull&ua=LINUX

Jeg brugte download desktop.Man skal være medlem af 4shared.
Min computer er en Acer Predator G3610
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

Den upload er også flere år gammel nu. Vi har i mellemtiden fået en ny server, så jeg skal nok få lagt de scripts op på den.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
m nielsen

Indlæg af m nielsen »

Christian.Arvai skrev:Den upload er også flere år gammel nu. Vi har i mellemtiden fået en ny server, så jeg skal nok få lagt de scripts op på den.

Og smid den så et sted, hvor der ikke er en masse andre download-knapper, tak... Så er det til at finde ud af, hvor man skal klikke.
Ivan
Geografisk sted: Rudkøbing

Indlæg af Ivan »

Du må hellere lave det med en knap der fylder hele siden så ingen tager fejl :D
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Ivan skrev:Du må hellere lave det med en knap der fylder hele siden så ingen tager fejl :D

Ahhhh, det kan vi lave sjovere. Jeg kan vel lave en "wget" kommando, sådan at scriptet hentes og køres direkte fra terminalen :)

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
m nielsen

Indlæg af m nielsen »

Ju-huuu!! :D :lol:
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Du kan også bruge programmet Bleachbit til at rydde op med. Det er blevet udviklet ganske meget de seneste år, så hvis at vi ser bort fra fx tumbnails og andre mere specielle ting, rydder det bedre op end scriptet gør lige pt. Jeg har godt nok en meget kraftigere udgave af scriptet selv, som at i andre også gerne må få, men så kommer der helt sikkert klager herinde, for det rydder nok lige lovligt kraftigt ud efter de flestes smag.

Jeg smider i øvrigt tit den slags script i "Sandkassen", så folk selv kan se om de kan snuppe lidt kode, men det er kun hvis at folk selv kan se hvad koden gør, at jeg vil anbefale at man roder i "Sandkassen" :)

m nielsen

Indlæg af m nielsen »

Christian.Arvai skrev:Du kan også bruge programmet Bleachbit til at rydde op med. Det er blevet udviklet ganske meget de seneste år, så hvis at vi ser bort fra fx tumbnails og andre mere specielle ting, rydder det bedre op end scriptet gør lige pt. Jeg har godt nok en meget kraftigere udgave af scriptet selv, som at i andre også gerne må få, men så kommer der helt sikkert klager herinde, for det rydder nok lige lovligt kraftigt ud efter de flestes smag.

Jeg smider i øvrigt tit den slags script i "Sandkassen", så folk selv kan se om de kan snuppe lidt kode, men det er kun hvis at folk selv kan se hvad koden gør, at jeg vil anbefale at man roder i "Sandkassen" :)

Er den "grafiske" udgave da den kraftige oprydningsversion, eller gør den det samme, som når man bruger det anviste i vejledningen - altså via kommandoprompten? Eller gør det det samme som scripete, hvor jeg lige nu har fået det til at virke ved blot at skrive: sudo opryd.sh ?
m nielsen

Indlæg af m nielsen »

Og så hedder det altså Terminalen og ikke Kommandoprompt...
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

m nielsen skrev:
Christian.Arvai skrev:Den upload er også flere år gammel nu. Vi har i mellemtiden fået en ny server, så jeg skal nok få lagt de scripts op på den.

Og smid den så et sted, hvor der ikke er en masse andre download-knapper, tak... Så er det til at finde ud af, hvor man skal klikke.

Installere AdBlocker Plus så du slipper for alle reklamerne, for mig er der kun 1 grøn download knap.

m nielsen skrev:
Christian.Arvai skrev:Du kan også bruge programmet Bleachbit til at rydde op med. Det er blevet udviklet ganske meget de seneste år, så hvis at vi ser bort fra fx tumbnails og andre mere specielle ting, rydder det bedre op end scriptet gør lige pt. Jeg har godt nok en meget kraftigere udgave af scriptet selv, som at i andre også gerne må få, men så kommer der helt sikkert klager herinde, for det rydder nok lige lovligt kraftigt ud efter de flestes smag.

Er den "grafiske" udgave da den kraftige oprydningsversion, eller gør den det samme, som når man bruger det anviste i vejledningen - altså via kommandoprompten? Eller gør det det samme som scripete, hvor jeg lige nu har fået det til at virke ved blot at skrive: sudo opryd.sh ?

Det normale script kender du jo. bleachbit (som du kan finde i software centeret) er det grafiske program, den giver dig god kontrol over hvad der fjernes og er på flere måder mere avanceret end de 2 terminal baseret scripts. Det "kraftige"-script sletter en masse ting som ellers gør at maskinen er tilpasset dit forbrug.
m nielsen

Indlæg af m nielsen »

Det "kraftige" script er måske så en mulighed for at komme tilbage til "fabriksindstillingen", når man som mig, total-nybegynder kager godt og grundigt rundt i det - sidst var jeg jo nødt til at hakke USB-pinden i og starte forfra et par gange - mig klovn!!
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Den fjerner nok ikke særlig mange ting på system niveau, eller konfigurationer.