FoFiX
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: FoFiX
Hej og velkommen til forummet.
For at programmet kan forstå hvordan instrumenterne skal spilles skal der laves nogle særlige node ark i MIDI format, samt en ini fil, selve sangen skal gemmes i OGG format. På nettet findes der forums hvor folk deler disse filer efter de har lavet dem til en given sang, eks her:
http://fretsonfire.wikidot.com/custom-songs
Hver sang skal så ligge i sin egen mappe under /usr/share/games/fretsonfire/data/songs
For at programmet kan forstå hvordan instrumenterne skal spilles skal der laves nogle særlige node ark i MIDI format, samt en ini fil, selve sangen skal gemmes i OGG format. På nettet findes der forums hvor folk deler disse filer efter de har lavet dem til en given sang, eks her:
http://fretsonfire.wikidot.com/custom-songs
Hver sang skal så ligge i sin egen mappe under /usr/share/games/fretsonfire/data/songs
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Jeg har hjulpet med at få filen ind i den rigtige mappe, men det virker ikke helt som planlagt
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Admin
Jeg prøver lige at kører programmet fra terminalen, så vi får mere brugbart info. Jeg gør det i morgen
-
- Admin
Vi behøver vist ikke at bruge mere tid på denne tråd. Julia har købt en rigtig elguitar, så hun kommer ikke til at bruge spillet.
-
- Admin
Til gengæld går det ud over min nattesøvn
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Der er ofte en jack-udgang til hovedtelefoner på en guitarforstærker. Måske er du heldig?
Ellers har du jo muligheden for at lægge guitar-effekter på med Rakarrack, men det kræver at du sætter jack op først:
http://www.alonsoruibal.com/rakarrak-the-linux-guitar-effects-processor/
Og så er det bare at sætte hovedtelefoner i computeren.
Mht Rakarrack: Bemærk, latency er næsten uudholdeligt i denne slags programmer, så det kræver at du kan klemme den ret langt ned, uden at få xruns. Hvis du ikke kan klemme den under 20 ms, så skal du have et hurtigere system og et bedre lydkort (man kan også komme et stykke af vejen med en lowlatency kernel: linux-image-lowlatency-pae).
Ellers har du jo muligheden for at lægge guitar-effekter på med Rakarrack, men det kræver at du sætter jack op først:
http://www.alonsoruibal.com/rakarrak-the-linux-guitar-effects-processor/
Og så er det bare at sætte hovedtelefoner i computeren.
Mht Rakarrack: Bemærk, latency er næsten uudholdeligt i denne slags programmer, så det kræver at du kan klemme den ret langt ned, uden at få xruns. Hvis du ikke kan klemme den under 20 ms, så skal du have et hurtigere system og et bedre lydkort (man kan også komme et stykke af vejen med en lowlatency kernel: linux-image-lowlatency-pae).
-
- Admin
Det kører så over fjernsynet, men der er også jackstik. Hun har købt Rocksmith 2014 til PS3, og en brugt elguitar af en af mine klassekammerater, som spiller i et band. Man kan sige meget om spil og indlæring, men det er ret godt lavet, og hun er hurtig til at lærer at spille på den måde, så om et par mdr lyder det sikkert så godt, at jeg ikke nænner at bede hende om at bruge høretelefoner.
Vi har fundet en Roland forstærker til en rimelig pris, men hun venter lige lidt med at købe den, så jeg bliver da ikke blæst ud af huset (endnu)
Vi har fundet en Roland forstærker til en rimelig pris, men hun venter lige lidt med at købe den, så jeg bliver da ikke blæst ud af huset (endnu)
-
- Redaktør
Hvor gammel er hun? Måske er det hele pointen at du skal blæses ud af huset
Jeg kender ikke rocksmith, men hvis hun finder interesse for guitaren, ville mit råd være på et tidspunkt at overveje en guitarlærer (sagde klaverlæreren). Jeg siger jo ikke at hun ikke skal spille Rocksmith til hendes fingre bløder, det skal hun da selvfølgelig. Men hvis hun gerne vil lære at spille synes jeg bare... Jeg kan jo kun tale af egen erfaring men det at have lært at spille et instrument (i mit tilfælde klaver) er den bedste gave mine forældre har givet mig.
Jeg kender ikke rocksmith, men hvis hun finder interesse for guitaren, ville mit råd være på et tidspunkt at overveje en guitarlærer (sagde klaverlæreren). Jeg siger jo ikke at hun ikke skal spille Rocksmith til hendes fingre bløder, det skal hun da selvfølgelig. Men hvis hun gerne vil lære at spille synes jeg bare... Jeg kan jo kun tale af egen erfaring men det at have lært at spille et instrument (i mit tilfælde klaver) er den bedste gave mine forældre har givet mig.
-
- Redaktør
Noget i denne stil?
http://www.youtube.com/watch?v=rIFHVuMb4bE
http://www.youtube.com/watch?v=rIFHVuMb4bE