Er jeg den eneste hvor at Bluetooth er kommet tilbage i menuen ved siden af uret?
Det er pænt trælst (Ja på Sydsjælland er det med -t til sidst)... Og så kan jeg oven i købet ikke bare fjerne den ved at deaktivere den. Den kommer i hvert fald tilbage igen...
Nogen der ved hvordan jeg får den fjernet igen? Dog stadig med den mulighed at slå det til, når jeg skal bruge det.
Bluetooth vil ikke gå væk...
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Bluetooth vil ikke gå væk...
Hvidemose skrev:Er jeg den eneste hvor at Bluetooth er kommet tilbage i menuen ved siden af uret?
Det er pænt trælst (Ja på Sydsjælland er det med -t til sidst)... Og så kan jeg oven i købet ikke bare fjerne den ved at deaktivere den. Den kommer i hvert fald tilbage igen...
Nogen der ved hvordan jeg får den fjernet igen? Dog stadig med den mulighed at slå det til, når jeg skal bruge det.
I Linux hedder Bluetooth stakken BlueZ, og den er nu kommet op i en version 5.0, der kan håndtere Bluetooth 4.0 LE (lavenergi) udstyr.
Ved at køre apropos kommandoen, hvor du lader den kigge efter alt hvad der begynder med hci (fordi BlueZ kommanoder begynder med det), så får du en lille liste over nyttige kommanoder:
Kode: Vælg alt
apropos hci
... som på min Ubuntu svarer med:
hciattach (8) - attach serial devices via UART HCI to BlueZ stack
hciconfig (8) - configure Bluetooth devices
hcidump (8) - Parse HCI data
hciemu (1) - HCI emulator
hcitool (1) - configure Bluetooth connections
hcitrace (1) - hcitrace daemon
hid2hci (8) - Bluetooth HID to HCI mode switching utility
Net::DNS::RR::DHCID (3pm) - DNS DHCID resource record
Det ser så ud til at hcitool er noget du skal kigge på.
man hcitool
(q-tast afslutter manual pager)
Du kan også bruge
hcitool --help
...der skriver en kortere hjælpe tekst.
Umiddelbart synes jeg at dc underkommandoen ser ud til at være det du har brug for til at afbryde forbindelsen til en Bluetotth enhed.
Jeg bemærker lige at kommandoer, som der står (8) ved er superbruger kommandoer, som kræver at du sætter sudo foran kommandoen. Kommandoer med (1) er almindelige kommandoer, som behøver kun sudo, hvis kommandoen bruger ressurcer eller filer der kræver superbruger rettigheder.
(3) og (3pm) er ikke kommandooer, men funktioner fra software biblioteker. (5) er filer.
Se resten med
man man
(q-tast afslutter manual pager)
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags