æøå i 13.10

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Brugeravatar
Kurt Christensen
IRC nickname: How to be me

æøå i 13.10

Indlæg af Kurt Christensen »

Nogle gange svigter æøå i 13.10 og kommer med nogle tegn i stedet, ved at skifte til engelsk i ikonet og tilbage igen er æøå tilbage, det må være en bug et sted.
Når lejligheden byder sig.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: æøå i 13.10

Indlæg af AJenbo »

Tjek at det ikke er pga. du har 2 tastatur indstillet og er kommet til at ramme genvejen for at skifte mellem dem. Det kan gøres under systemindstillinger->tastatur->layout. Der kan du også fjerne det ekstra tastatur og fjerne genvejene.
Brugeravatar
Kurt Christensen

AJenbo skrev:Tjek at det ikke er pga. du har 2 tastatur indstillet og er kommet til at ramme genvejen for at skifte mellem dem. Det kan gøres under systemindstillinger->tastatur->layout. Der kan du også fjerne det ekstra tastatur og fjerne genvejene.

Ikke forstået, jeg har mulighed for at vælge engelsk tastaturlayout nu også, men det skulle vel ikke betyde noget?
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Hvis du kommer til at skifte til engelsk tastatur ved at trykke taste kombinationen vil æøå skrive ' og et par andre tegn.
Brugeravatar
Kurt Christensen

AJenbo skrev:Hvis du kommer til at skifte til engelsk tastatur ved at trykke taste kombinationen vil æøå skrive ' og et par andre tegn.

Det er nu mens der står "Da" i det nye ikon i 13.10.
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Hvis ikke du har brug for det engelske tastatur så fjern det og slet genvejene. Se om ikke det hjælper.
Brugeravatar
Kurt Christensen

Jeg venter lige og ser om det bliver ved, det var også lidt som en hjælp til andre.
Grafwichmann

Indlæg af Grafwichmann »

Jeg er glad for at kunne sige at det hjalp mig at slette det engelske tastatur, da det ikke fungerede for mig bare at skifte. Håber at den bekræftelse også hjælper andre.
Grafwichmann

Indlæg af Grafwichmann »

Nej, det holdt ikke laengere end et par boots. Bare se hvad jeg skriver! Nu har jeg slettet det engelske tastatur, men jeg kan ikke skrive med de danske bogstaver!
Jeg kan heller ikke skrive spoergsmaalstegn eller almindelige bindestreger. Har I andre dette problem ogsaa.
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Jeg har ikke oplevet problemet på nogen af de 3 maskiner jeg har. Selv den der har hoved sprog til engelsk og hvor kun min bruger er sat til dansk.

Når du skriver at du slet ikke kan skrive ? så mener du vel at tasterne opføre sig som var det et amerikansk tastatur?
Billede
Brugeravatar
Kurt Christensen

Grafwichmann skrev:Nej, det holdt ikke laengere end et par boots. Bare se hvad jeg skriver! Nu har jeg slettet det engelske tastatur, men jeg kan ikke skrive med de danske bogstaver!
Jeg kan heller ikke skrive spoergsmaalstegn eller almindelige bindestreger. Har I andre dette problem ogsaa.

Du kan vel bare montere det engelske igen, tage det i brug ved et par tast, slet og skifte til dansk igen.
det har ikke drillet her længe.
Grafwichmann

Indlæg af Grafwichmann »

Ja, det har opført sig som et amerikansk tastatur. Det gør det ikke mere, uden at jeg ved hvorfor!
Grafwichmann

Indlæg af Grafwichmann »

Man kan komme til at skifte til det, ved at taste shift+super+space, selv om der ikke er noget at skifte til (!).
Heldigvis kan man dog skifte tilbage igen, ved hjælp af denne kombination...
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Er det en kombination du ofte kommer til at ramme? Det ser ikke ud til at den gør noget på min maskine, men jeg slog også genvejen fra inde i sprogværktøjet inden jeg fjernede det engelske keyboard.
John Gade

Indlæg af John Gade »

Tusind tak alle sammen, det virkede også for mig med shift-super-mellemrum.
Æh bæh bøh og båt.
Der står faktisk også under indstillinger, at man kan ændre på den måde, jeg var bare ikke lige klar over, at det var det der mentes.