XuZeM skrev:XuZeM skrev:Jeg forsøgte forslagene i indlægget, men samme problem.
Jeg har efterfølgende været inde manuelt og tilføje den trådløse forbindelse via "Netværksforbindelser".
Jeg har forbindelse adgang til internettet, men wifi-ikonet i proceslinjen viser ikke noget signal, og jeg har stadig ikke mulighed for at administrere den trådløse forbindelse?
Kan man på nogen måde, automatisk forbinde/scanne til/efter trådløse forbindelser, så man ikke manuelt skal ind og tilføje hver gang??
Jeg forsøgte lige at fjerne den manuelle-forbindelse og genstarte systemet.. Jeg har åbenbart stadig forbindelse til internettet, men jeg kan ikke se forbindelsen nogen steder??
"Kabelforbindelsen er selvfølgelig fjernet" :-b
Synes det virker lidt underligt, at jeg ikke har adgang til den trådløse forbindelse, men at den alligevel kan finde ud af forbinde til min router??
DHCP forbindelsesinformationerne er nok gemt indtil lease-tiden udløber.
Har du fjernet kablet og er der alligevel en internet forbindelse må din computer jo bruge et trådløst netværk.
Du kan prøve at køre
... der fortæller om netværksforbindelser.
En
inet addr der ikke er 0.0.0.0 er en gyldig IPv4 adresse. Der er også
inet6 addr, men de fleste har ikke IPv6 uden at bruge tunelling.
Skrives der ikke en linie med
inet addr, og*/eller
inet6 addr, så har netværkskortet ikke en IPv4 og/eller en IPv6 adresse.
samt
... der fortæller om WiFi/WLAN (IEEE 802.11a/b/g/n) netværksforbindelser.
Teksen
no wireless extensions ud for et netværksinterface betyder at det netværksinterface ikke er et netkort til trådløst netværk.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og
indlejede systemer, hvor indlejrede systemer
er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags