ubuntu 12.04
gnome 3.4.2
Med
gnome-desktop-item-edit --create-new ~/Desktop
kan man oprette en desktop icon launcher.
Kan man formulere en command, der, når icon'en aktiveres, kan log in på en emailkonto?
Fx hvis man vil åbne gmail konto abc@gmail.com, adgangskode 123?
icon launcher, der kan log in på emailkonto?
-
- Geografisk sted: Rudkøbing
Re: icon launcher, der kan log in på emailkonto?
thunderbird %u
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Som Ivan lidt er inde på så kan du ikke udmildbart gøre. Du skal i stedet have et program der kender din mail konto, det kan så være en browser hvor du er logget ind eller en email klient som thunderbird.
Tak for svarene.
Når man dobbeltklikker icon'et forudsatte jeg, at fx firefox skulle starte, og log in herefter ske.
Men det vil kræve et script?
Eller et særskilt program, der har funktionen fra roboform, men hvor en icon kan starte firefox
og gennemføre log in?
Firefox har ikke en automatiseret log in funktion til email?
Når man dobbeltklikker icon'et forudsatte jeg, at fx firefox skulle starte, og log in herefter ske.
Eller et særskilt program, der har funktionen fra roboform, men hvor en icon kan starte firefox
og gennemføre log in?
-
- Geografisk sted: Nordjylland
gtr skrev:Tak for svarene.
og gennemføre log in?
Tænker du ikke på Thunderbird?
Eller er det webmail du tænker på?
- nu også uden signatur
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
gtr skrev:Firefox har ikke en automatiseret log in funktion til email?
Firefox ved ikke det er en email, og det lyder også som noget der let kunne blive et sikkerhedsmæssigt problem og sikkert der for ikke er understøttet.
Teknisk set tror jeg godt du kunne lave en HTML side som automatisk sender andgangskoden til den side du gerne vil logge ind på. På den måde kunne du få hvad du her ønsker blot ved at åbne den fil. Men det kommer igen lidt an på sikkerheden på den på gældende side. Ændre google på deres login vil den muligvis heller ikke virke længere.
(har lige kigget på det og googles sikkerhed er for høj til at denne metode ville virke)
-
- Geografisk sted: Rudkøbing
Der kan bare lades være med at logge ud fra google og acceptere cookies, så vil en start af firefox til deres mail komme ind hvor det ønskes
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Tak for svarene.
Det var sandsynligvis ikke et godt spørgsmål. Jeg så et styresystem til folk, der har svært ved
at bruge en pc.
Det var opbygget med en simplificeret desktop med icons. En til at starte email, en til browser,
osv.
Sandsynligvis har der været tale om en email client, de selv har programmeret.
Hvis ubuntu skulle bruges til det samme, skulle der være en særlig simpel email client.
Den kunne være vanskelig at indstille, men nem at bruge.
Hvis man kan finde ud af gmail, kan man sikkert også finde ud af at logge ind på gmail.
Bruger man thunderbird, behøver man ikke logge ind.
Det var sandsynligvis ikke et godt spørgsmål. Jeg så et styresystem til folk, der har svært ved
at bruge en pc.
Det var opbygget med en simplificeret desktop med icons. En til at starte email, en til browser,
osv.
Sandsynligvis har der været tale om en email client, de selv har programmeret.
Hvis ubuntu skulle bruges til det samme, skulle der være en særlig simpel email client.
Den kunne være vanskelig at indstille, men nem at bruge.
Hvis man kan finde ud af gmail, kan man sikkert også finde ud af at logge ind på gmail.
Bruger man thunderbird, behøver man ikke logge ind.