Lukke ned og genstarte uden bekræftelse

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Nordsig
Geografisk sted: Varde

Lukke ned og genstarte uden bekræftelse

Indlæg af Nordsig »

Hejsa Forumister

Det irreterer mig egentligt at man skal bekræfte når man vil lukke ned eller genstarte. Jeg mener ikke selv jeg er så uerfaren at jeg ikke er sikker på om jeg vil likke nedeller genstarte når jeg har valgt dette :D

Jeg fandt noget gammel kode fra Soundpartner, men det var til 10.10 og ser ikke ud til at virke mere.

Er der nogen der ved om det er muligt i 13.10 at få skidtet til at lukke / genstarte når man beder om det ?

Rigtig god dag
UBUNTU 22.04 på ToshibaSATELLITE-Z830-10W
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Lukke ned og genstarte uden bekræftelse

Indlæg af Christian.Arvai »

Den har vist virket længere end 10.10, men jeg er ikke sikker. Vi har den også i en guide her i forum https://ubuntudanmark.dk/blog/artikler/2012/01/04/ubuntu-faq-ofte-stillede-sporgsmal/#4c , så når at du har fundet en løsning, kan jeg godt opdatere guiden.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Nordsig
Geografisk sted: Varde

Indlæg af Nordsig »

@ Christian Arvai

Denne her skulle kunne sættes ind i guiden. Fandt den efter en smule googlen ;-)

Kode: Vælg alt

gsettings set com.canonical.indicator.session suppress-logout-restart-shutdown true

Den er testet og virker :-D
UBUNTU 22.04 på ToshibaSATELLITE-Z830-10W
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

Jeg har testet det grundigt på 12.04 og jeg kan bekræfte at metoden virker perfekt. FAQ er opdateret nu og jeg fandt også ud af (det var så indlysende nemt) hvordan at man kan komme tilbage til standardindstillingen igen. Dette kan man gøre med:

Kode: Vælg alt

gsettings set com.canonical.indicator.session suppress-logout-restart-shutdown false

Denne kommando er også kommet med i guiden.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing