Problem med IBM CD-drev i 10.4....opgivet

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Brugeravatar
Kurt Christensen
IRC nickname: How to be me

Re: Problem med IBM CD-drev i 10.4....opgivet

Indlæg af Kurt Christensen »

eyvind skrev:Hvorfor ikke bruge XP til bankbesøg..........................den harddisk laver ikke noget som helst andet end at gå i banken.
Den sidder helt alene i den Comp.

Men jeg har faktisk også en pendrive med Mint 14 som også bruges til bankbesøg - og ikke andet.
Mint 14 er så nem at bruge, uden at skulle karte rundt i en masse ikoner.

Måske er det også en overreaktion, men jeg har mere tillid til der ikke kommer snavs ind på en Ubuntu-installation, desuden stopper vedligeholdelsen snart.

http://www.computerworld.dk/art/225741/windows-xp-support-stopper-det-kan-du-vente-dig?page=2
Når lejligheden byder sig.
Brugeravatar
MikeDK
IRC nickname: MikeDK
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af MikeDK »

T30 ka sagtens boote fra USB man skal bare gøre det at, Når du sætter den igang med at starte op, efter du har trykket Boot order F12 som den plejer at være på thinkads knappen, så står den sikkert med sort skærm og bliver ved med det indtil man sikkert opgir. Men det du skal gøre i denne situation er at lige hive usbstikken ud så kommer Bootmenuen frem, og HAR registreret din usbstik, så sætter du usbstikken i igen og vælger fra bootmenuen din usbstik, og fortsætter, ved godt det lyder mærkelig, men det virker trust me :-) har selv et par gamle Thinkpads med nøjagtig samme problem med at de ikke booter normalt fra usbstik men nogen må ha sørget for at de kan det alligevel fra fabrikken af :-)
HP EliteBook 8560w | Intel Core i7-2670QM (2,23Ghz) | BogoMIPS: 4390.05 | 6MB L3 |
NVIDIA GF108GLM [Quadro 1000M] | 8GB Ram |
Kubuntu 14.04 æder hvad den får serveret, Kubuntu 20.04 OG Kubuntu 20.10 vil den slet ikke boote overhovedet.
eyvind
Geografisk sted: Smørum

Indlæg af eyvind »

Computernes veje er uransagelige.............................så det USB trick må prøves inden jeg afleverer den. :)
Rigtige mænd tager ikke backup.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

eyvind skrev:Hvorfor ikke bruge XP til bankbesøg..........................den harddisk laver ikke noget som helst andet end at gå i banken.

Jeg ville heller ikke bruge XP til noget hvor sikkerhed kan være et spørgsmål efter april. Det at du ikke besøger andet end banken betyder jo heller ikke at der ikke er andre der forsøger at besøge dig.
eyvind
Geografisk sted: Smørum

Indlæg af eyvind »

Jeg ville heller ikke bruge XP til noget hvor sikkerhed kan være et spørgsmål efter april. Det at du ikke besøger andet end banken betyder jo heller ikke at der ikke er andre der forsøger at besøge dig.

Altså hvis:
Man kun går direkte i netbanken.
Der kun er grønne markeringer i ShieldsUP https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
Der ikke sendes / modtages mail
Der ikke benyttes USB drives fra andre computere

Hvad kan der så komme ind. :)
Rigtige mænd tager ikke backup.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Alt fra internettet som finder et huld i banken, dit nætværk, en af din andre computere eller nogen der laver man-in-the-middel angreb.