Dropbox requires Nautilus to be restarted to function proper

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Brugeravatar
Blueeyez
Forfatter
IRC nickname: Blueeyez

Dropbox requires Nautilus to be restarted to function proper

Indlæg af Blueeyez »

Som overskriften siger:

Dropbox requires Nautilus to be restarted to function properly.

Jeg har installeret Dropbox via Ubuntu Software Center på en Ubuntu 13.10.

Når jeg så klikker på genstart knappen så forsvinder mit skrivebord (Filerne på det) indtil jeg genstarter. - Jeg er ikke en linux haj, så gerne en noob vejledning :)
* Linux Ubuntu 16.04 64 bit - I3, 4 GB DDR3 1600Mhz, intel 7260AC dual band wifi, Samsung EVO 850 250 GB SSD. - Abook Z510
* Asustor nas: AS-202T, AS-202TE & AS-604T
https://linuxviden.dk
Brugeravatar
Blueeyez
Forfatter
IRC nickname: Blueeyez

Re: Dropbox requires Nautilus to be restarted to function pr

Indlæg af Blueeyez »

Problemet har løst sig selv (Muligvis af flere genstart)
* Linux Ubuntu 16.04 64 bit - I3, 4 GB DDR3 1600Mhz, intel 7260AC dual band wifi, Samsung EVO 850 250 GB SSD. - Abook Z510
* Asustor nas: AS-202T, AS-202TE & AS-604T
https://linuxviden.dk
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Dropbox requires Nautilus to be restarted to function pr

Indlæg af lath »

Blueeyez skrev:Når jeg så klikker på genstart knappen så forsvinder mit skrivebord (Filerne på det) indtil jeg genstarter. - Jeg er ikke en linux haj, så gerne en noob vejledning

Jeg forstår ikke helt din forklaring, men jeg gætter på at du stadig havde en desktop session kørende.

De fleste desktops har deres filbrowser klar til brug, og dermed har du ikke lukket Nautilus ned selv om du har trykket på luk ikonet, eller brugt dens menu og valgt luk.

Det vil så virke, så hvis du logger ud og så ind igen eller genstarter Ubuntu helt.

En anden gang kan du lukke Nautilus ned med den her kommando fra en terminal:

Kode: Vælg alt

pkill nautilus

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags