Kode: Vælg alt
sudo add-apt-repository ppa:webupd8team/java
sudo apt-get update
sudo apt-get install oracle-java8-installer
Prøv den. Du vil blive positivt overrasket.
Kode: Vælg alt
sudo add-apt-repository ppa:webupd8team/java
sudo apt-get update
sudo apt-get install oracle-java8-installer
Jimmyfj skrev:Den GNOME-Shell der installeres i U-G 13.10 er version 3.8, som er seks måneder gammel. Derfor har jeg da også lagt en gnome3-ppa-next ind på mit system, og har via den installeret GNOME-Shell version 3.10.1.
Den nye GNOME-Shell er lidt hurtigere end v. 3.8, så tør man opgradere til version 3.10.1 bør man gøre det. Det der først af alt sker ved det er, at en række extentions ikke længere kan bruges, men mon ikke de kommer igen hen ad vejen?
Edit:
Her er den PPA jeg brugte til at updatere min GNOME-Shell til 3.10.1:Kode: Vælg alt
sudo add-apt-repository ppa:gnome3-team/gnome3-next
sudo add-apt-repository ppa:gnome3-team/gnome3-staging
sudo apt-get update
sudo apt-get dist-upgrade
Den anden linje i rækken kan udelades.
Jimmyfj skrev:Det eneste jeg kan sige adskiller sig markant mellem 3.8 og 3.10.1 er antallet af extentions, men mon ikke det bliver lavet om.
Toddvarg skrev:Jimmyfj skrev:Den GNOME-Shell der installeres i U-G 13.10 er version 3.8, som er seks måneder gammel. Derfor har jeg da også lagt en gnome3-ppa-next ind på mit system, og har via den installeret GNOME-Shell version 3.10.1.
Den nye GNOME-Shell er lidt hurtigere end v. 3.8, så tør man opgradere til version 3.10.1 bør man gøre det. Det der først af alt sker ved det er, at en række extentions ikke længere kan bruges, men mon ikke de kommer igen hen ad vejen?
Edit:
Her er den PPA jeg brugte til at updatere min GNOME-Shell til 3.10.1:Kode: Vælg alt
sudo add-apt-repository ppa:gnome3-team/gnome3-next
sudo add-apt-repository ppa:gnome3-team/gnome3-staging
sudo apt-get update
sudo apt-get dist-upgrade
Den anden linje i rækken kan udelades.
Jeg har lige installeret ubuntu-gnome igen, og kan godt mærke at jeg foretrækker den fremfor unity. Den er mere sjov på en eller anden måde. Hvor sikkert er det at installere gnome-shell 3.10 og hvad er fordelen med 3.10 fremfor 3.8
Jimmyfj skrev:Indtil GNOME får rettet denne fejl, med lydstyrken, kan man bruge en smart lille feature, som burde virke under alle installationer af GNOME-Shell 3.10.1 - Hold din musemarkør hen over højttaler-ikonet øverst til højre og brug scroll-hjulet til at skrue op og ned for lyden.
pollute skrev:Jeg prøvede Gnome 3.10 en gan til. Men heller ikke denne gang virkede mine medie knapper på keybordet. Nå jeg må vel bare prøve senere.
lath skrev:pollute skrev:Jeg prøvede Gnome 3.10 en gan til. Men heller ikke denne gang virkede mine medie knapper på keybordet. Nå jeg må vel bare prøve senere.
Det har jo ikke rigtig noget med din desktop (her GNOME 3.10) at gøre - eller det burde det ikke, da medie knapper på et tastatur hører til på et meget lavere niveau end en desktop.
Medieknapper, f.eks. et tryk på volume op tast skal forårsage at lyd device driveren får besked på at skrue op for lyden.
For at det kan ske skal styresystemet vide hvilket tastatur du bruger, så noget tastatur-software kan give besked til lyd device driveren.
Vælg det rigtige tastatur, så Ubuntu ved hvilket tastatur den snakker med.
/Lars
Jimmyfj skrev:Indtil GNOME får rettet denne fejl, med lydstyrken, kan man bruge en smart lille feature, som burde virke under alle installationer af GNOME-Shell 3.10.1 - Hold din musemarkør hen over højttaler-ikonet øverst til højre og brug scroll-hjulet til at skrue op og ned for lyden.