Mit internet virker ikke (her)!

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Braka

Mit internet virker ikke (her)!

Indlæg af Braka »

Jeg har en ny bærbar, som jeg som nævnt andetsteds har en smule problemer med.

Jeg var hos mine kæreste i vinterferien, hvor han fik den fixet til at virke fint - lige indtil jeg kom hjem igen.

Vi fandt ud af, at computeren behøver en ting sluttet til via usb før den kan starte op med ubuntu. Ellers skal man holde en eller anden tast nede under opstart. Dette problem kan jeg leve med - jeg kan bare slutte en mus til via usb, før opstart.

Den kom også til at virke deropppe I ålborg, og alt gled problemfrit. Den fangede fint det trådløse internet, og jeg kunne fint gå på nettet uden nogle problemer.

Men herhjemme i Grenaa (kollegium) kan den også fint fange nettet - jeg kan bare ikke bruge det til noget overhovedet. Signalstyrken står som regel til at være mellem 81 og 94%, men jeg kan kun meget sjældent og i korte perioder komme på nettet. Det er lykkedes mig pluselig at åbne google, og foretage en søgning, hvorefter det gik i stå igen. Og i 90% af tilfældene får jeg den klassiske "Serveren blev ikke fundet"-besked.

Jeg kan heller ikke bruge amsn eller pidgin.

Jeg kunne forstå eller holde tanken ud om at forsøge at give den windows, hvis det var sådan den aldrig virkede (selvom det ville skære mig i hjertet - og pengepungen :P) - men når man VED at den KAN fungere glimrende - så er det voldsomt frustrerende.

Denne tråd oprettede jeg, da der var problemer med den i starten. Der står lidt nærmere beskrivelse af computeren og problemerne. Håber nogen har tid/lyst til at kikke på det, eller der sidder et orakel et eller andet sted, og bare lige ved, hvad problemet er :lol:
Jeg vil have det til at virke - specielt nu hvor jeg ved, det kan fungere!

viewtopic.php?f=2&t=2074
- Nybegynder :)
Braka

Re: Mit internet virker ikke (her)!

Indlæg af Braka »

Er der ikke nogen, der har en eller anden idé? :cry:
- Nybegynder :)
Wrapper
Geografisk sted: Århus, Denmark

Re: Mit internet virker ikke (her)!

Indlæg af Wrapper »

Det lyder meget mystisk...
Har du prøvet med netkabel (det brude virke, men lige for en sikkerheds skyld)...
Har du prøvet andre trådløse netværk (i Grenaa), evt. på skolen?

Nettet her i Grenaa på skoler/kollegier har dog aldrig været særligt godt, men har dog ik hørt om nogen der kun lige kunne komme på nettet i meget kort tid.
Billede

Billede