Kubuntus opstartsskærm

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Brugeravatar
Kurt Christensen
IRC nickname: How to be me

Kubuntus opstartsskærm

Indlæg af Kurt Christensen »

Efter jeg installerede nogle forskellige skriveborde på Ubuntu har Kubuntu lagt sit opstartbillede ind før jeg kommer til log in hvor jeg får Ubuntus billede tilbage og i grub hedder det nu også Kubuntu, kan jeg ændre dette tilbage til Ubuntus?
Når lejligheden byder sig.
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Kubuntus opstartsskærm

Indlæg af lath »

How to be me skrev:Efter jeg installerede nogle forskellige skriveborde på Ubuntu har Kubuntu lagt sit opstartbillede ind før jeg kommer til log in hvor jeg får Ubuntus billede tilbage og i grub hedder det nu også Kubuntu, kan jeg ændre dette tilbage til Ubuntus?

• Kør

Kode: Vælg alt

sudo dpkg-reconfigure lightdm
  • Afinstaller
    Der er en greeter fra kde til lightdm, den kan du bare purge:

sudo apt-get -y install lightdm-gtk-greeter;sudo apt-get -y purge lightdm-kde-greeter;

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Brugeravatar
Kurt Christensen

lath skrev:
How to be me skrev:Efter jeg installerede nogle forskellige skriveborde på Ubuntu har Kubuntu lagt sit opstartbillede ind før jeg kommer til log in hvor jeg får Ubuntus billede tilbage og i grub hedder det nu også Kubuntu, kan jeg ændre dette tilbage til Ubuntus?

• Kør

sudo dpkg-reconfigure lightdm
  • Afinstaller
    Der er en greeter fra kde til lightdm, den kan du bare purge:

sudo apt-get -y install lightdm-gtk-greeter;sudo apt-get -y purge lightdm-kde-greeter;

/Lars

Der står stadig Kubuntu i grub og efter enter på denne kommer Kubuntus "pauseskærm" frem?
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

How to be me skrev:Der står stadig Kubuntu i grub og efter enter på denne kommer Kubuntus "pauseskærm" frem?

Kommandoerne i mit forrige indlæg fikser kun login skærm - ikke hvad grub skriver du har af styresystem, og kommandoerne fikser heller ikke splash screen.

Jeg har ikke mødt det problem før og kender ikke løsningerne.
Jeg har prøvet at installere kubuntu-desktop, afprøvet det, og så afinstalleret alle KDE pakker igen. Efter afinstalleingen af alle KDE pakker forsvandt også KDE splashscereen, men min ubuntu hedder stadig Lubuntu.

Måske du kan nøjes med at purge kdm (KDEs login manager) ? Jeg ved dog ikke om det også afinstallerer alle KDE pakker. Prøv i synaptic, og hvis du vil beholder KDE og finder noget der hedder kde-base-libs eller lignende som synaptic gerne vil fjerne, så er KDE på vej ud, og du skal fortryde.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Brugeravatar
Kurt Christensen

base artwork for the KDE Plasma Workspace

This package contains artwork for a basic KDE Workspace installation.

Currently it consist of a KDE splash screen theme.
Fandt den i synaptic.
Brugeravatar
Kurt Christensen

How to be me skrev:base artwork for the KDE Plasma Workspace

This package contains artwork for a basic KDE Workspace installation.

Currently it consist of a KDE splash screen theme.
Fandt den i synaptic.

Nå det gjorde det ikke, kan man ikke finde mappen og slette billedet og hvor skal man så søge?
Brugeravatar
Kurt Christensen

Det kunne redigeres med Grub Customizer 3.0.4, så nu kan jeg vælge "Ubuntu" i mit log in og så fjernede jeg noget der hed quiet splash, det skiftede tilsyneladende Kubuntus billede ud med opstartskomandoerne, meget bedre 8-)