ARG!
Har endelig fået min makker overbevist om at hans laptop skulle prøve en omgang Ubuntu, for det var så nemt, alting virker bare osv... Han har en Zepto 6515WD med et Nvidia Geforce 6600GO. Som standard kører det fino i 1280x800, men forsøger vi at installere Nvidia-driveren (enten manuelt el. med Envy) så går det i ged. Maskinen starter op i Low Graphics Mode og jeg kan sætte den op forfra, vælge driver, skærm osv. En genstart senere kører den 1280x800 igen, men ikke med 3D-acceleration slået til eller Nvidia-driveren installeret. Installerer jeg Nvidia-driveren melder den alt ok - men efter genstart er jeg tilbage til Low Graphics Mode
Any ideas?
Nvidia drivers - 6600 GO
-
- Geografisk sted: Gram//Skanderborg//Århus
-
- Geografisk sted: Køge
Re: Nvidia drivers - 6600 GO
Hvad er din fremgangs måde(r) for at få det til at virke?
-
1) Installerer Ubuntu 7.10. Korrekt opløsning på 1280x800 fra start
Herefter én af følgende:
2) Aktiverer desktop effekter, får at vide at 3D skal aktiveres
3) Aktiverer Nvidia-driveren i Restricted Drivers Manager
4) Installerer Nvidia-driveren
5) Installerer Nvidia-driveren med Envy
Uanset hvilken af 2-5 jeg vælger går den i brædderne og kan ikke finde ud af hverken kort eller skærm. Vælger jeg manuelt at sætte det op igen, enten med guiden eller med sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg så kan jeg køre den op til 1280x800. Men uden 3D-acceleration. Nvidia-settings siger at Nvidia-driveren ikke er aktiv.
AAAAAAAAAAAAAARGH!
Herefter én af følgende:
2) Aktiverer desktop effekter, får at vide at 3D skal aktiveres
3) Aktiverer Nvidia-driveren i Restricted Drivers Manager
4) Installerer Nvidia-driveren
5) Installerer Nvidia-driveren med Envy
Uanset hvilken af 2-5 jeg vælger går den i brædderne og kan ikke finde ud af hverken kort eller skærm. Vælger jeg manuelt at sætte det op igen, enten med guiden eller med sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg så kan jeg køre den op til 1280x800. Men uden 3D-acceleration. Nvidia-settings siger at Nvidia-driveren ikke er aktiv.
AAAAAAAAAAAAAARGH!
-
- IRC nickname: Don_S
- Geografisk sted: Melby, Nordsjælland
Havde et lignende problem på min vens stationære, der havde et 6600 GT. Det endte med at han droppede Ubuntu.
Og min egen stationære, plejede også at vise fejlmeddelsen, men efter en manuel reboot, så virkede alt out-of-the-box.
Og min egen stationære, plejede også at vise fejlmeddelsen, men efter en manuel reboot, så virkede alt out-of-the-box.
-
hmmm...lyder som en bug i driveren for det kort.
-
Don S skrev:Havde et lignende problem på min vens stationære, der havde et 6600 GT. Det endte med at han droppede Ubuntu.
People willing to trade their freedom for temporary security deserve neither and will lose both.
- Benjamin Franklin
Anyways... Tror sq AI har ret. 6600GT er ikke det fede kort at have. Envy på min egen stationære med 8500GT spillede max i første forsøg.
Hvor hyler man over den slags? Til Nvidia?
-
Yep, du skal hyle af Nvidia
Det er close source, så der er sådan set ikke andet for end af vendte til de kommer med en løsning. Det er ulæmpen ved close source.
Gad vide om den bug viser sig hvis man har speciel hardware samsætning?
Det er close source, så der er sådan set ikke andet for end af vendte til de kommer med en løsning. Det er ulæmpen ved close source.
Gad vide om den bug viser sig hvis man har speciel hardware samsætning?