Problemer med Ubuntu

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Cherlock

Problemer med Ubuntu

Indlæg af Cherlock »

Hejsa :)

Jeg har problemer med Ubuntu Linux.
For ca. en uge siden installerede jeg Ubuntu Linux på min computer. (Brugte denne guide: http://www.howtoforge.com/unetbootin_wi ... ntu_fedora)
Dengang havde jeg problemer med internettet, så den kunne ikke hente nogle filer hjem.. Så da jeg prøvede at starte ubuntu frøs den sammen.

Så har jeg nu igen prøvet at installere det, og denne gang gik det uden problemer.
Så når jeg prøver at starte ubuntu op, er baggrunden sort, og alt står med hvid tekst som når man starter en computer. Så kommer der diverse tekst med at den starter dit og dat op. Så ligeplugselig står der "username:", og så skriver jeg det og trykker enter. Så neden under kommer der til at stå "password:". Her kan jeg ikke skrive noget som helst, og unbuntu kan ikke starte op uden.

Så nu står jeg med to problemer:
- Jeg har 2 ubnutuer på min computer, og kan ikke finde ud af at fjerne dem. (Det fylder meget)
- Jeg kan ikke logge ind på dem.

Nogle som kan hjælpe?
Wrapper
Geografisk sted: Århus, Denmark

Re: Problemer med Ubuntu

Indlæg af Wrapper »

Den sorte baggrund med hvid tekst er en terminal. Når man indtaster passwords i en terminal kan man ik se det, men man indtaster det altså. Hvorfor man ikke har lavet så den viser **** må du ik spørge mig om...
Billede

Billede
eitreach
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Problemer med Ubuntu

Indlæg af eitreach »

Wrapper skrev:Den sorte baggrund med hvid tekst er en terminal. Når man indtaster passwords i en terminal kan man ik se det, men man indtaster det altså. Hvorfor man ikke har lavet så den viser **** må du ik spørge mig om...

Jeg betragter det som en ekstra sikkerhedsfeature. Når man ikke kan se hvor mange tegn en kode er på, vil den også være sværere at knække end en kode man ved hvor lang er.

red: Hvis man er til brute-forcing, naturligvis.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393