dr.dk - streaming af flash video virker ikke

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

dr.dk - streaming af flash video virker ikke

Indlæg af lath »

Jeg har knas med at få streaming af flash video til at virke, men kun når det kommer fra dr.dk (hvem har ikke det?) - alle andre steder virker flash video fint.

Streaming fra TV2 virker også fint.

• Styresystem:
    Ubuntu 12.10,
  • HW arch :
    x86-64,
  • Browser:
    Firefox 23.0
  • Flash player:
    11,2,202,310
  • http://www.adobe.com/software/flash/about/ skrives der ud for den version:
    Mozilla, Firefox, SeaMonkey (Flash Player 11.2 is the last supported Flash Player version for Linux. Adobe will continue to provide security updates.)
  • Også på samme webside og ud for Linux skriver de:
    Chrome (Pepper-based Flash Player)

... samt version 11.8.800.170, som jeg bemærker endda er lidt højere i versionsnummer end Windows udgaverne til Firefox og Internet Explorer

Er konklusionen bare at man må bruge Chrome browseren, hvis man vil se noget som helst streamed video fra dr.dk, eller skal der bruges en helt anden løsning?

Nogen der har nogen erfaring med det her?

/Lars

Edit: typo retttet
Senest rettet af lath 12. sep 2013, 03:40, rettet i alt 1 gang.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: dr.dk - streaming af flash video virker ikke

Indlæg af lath »

Jeg kan lige svare for mig selv:

Ja, at bruge Chrome browseren er løsningen.

Husk at tillade diverse javascripts at køre fra forskellige websites før det virker (de tilladelser var givet i firefox, men det virkede stadig ikke).

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: dr.dk - streaming af flash video virker ikke

Indlæg af AJenbo »

TV2 bruger SilverLight til streaming. Jeg tror vist deres video klip bruger flash men det er progressiv-download og ikke streaming.