Installation af skype (12.04 LTS, 64bit)
-
- Geografisk sted: København
Installation af skype (12.04 LTS, 64bit)
Hej, jeg har installeret skype på min pc men har ikke fået det gjort ordentligt, eller alternativt så magler jeg måske at installerer noget. Jeg har ikke kunne få løst dette problem selv, så jeg vil derfor høre om der er nogen af jer som kan finde en løsning.
Når jeg forsøger at modtage et videoopkald lukker skype ned og giver følgende fejlmelding i en dialogboks:
"Beklager men der opstod en intern fejl i Ubuntu 12.04"
Når jeg trykker på ikonet med detaljer, skriver den bl.a at - package : skype not installed
Det giver ikke rigtigt mening når jeg kan åbne skype og oprette kontakter osv. men ikke modtage videoopkald som sagt.
Når jeg forsøger at modtage et videoopkald lukker skype ned og giver følgende fejlmelding i en dialogboks:
"Beklager men der opstod en intern fejl i Ubuntu 12.04"
Når jeg trykker på ikonet med detaljer, skriver den bl.a at - package : skype not installed
Det giver ikke rigtigt mening når jeg kan åbne skype og oprette kontakter osv. men ikke modtage videoopkald som sagt.
-
- Geografisk sted: Rudkøbing
Re: Installation af skype (12.04 LTS, 64bit)
Sidder og spekulerer på om det er fordi at du har hentet deb-pakken fra skype og ikke fra arkiverne (men det er kun en tanke)
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.
-
Det kunne det evt godt være, der er flere andre som har nævnt de filer i denne forbindelse - Jeg skal så bare vide lidt mere præcist hvad jeg skal gøre for at løse det, da jeg ikke er expertbruger
Men jeg høre gerne hvad du har i tankerne.
Men jeg høre gerne hvad du har i tankerne.
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
På min bærbare med 12.04 er Skype også installeret fra en .deb, så det burde ikke være problemet. Nu kan jeg som sagt ikke teste før weekenden, men i Maj måned virkede det hele i hvert fald, for der brugte vi videosamtaler til eksamensforberedelsen. Der kan jo så være kommet opdateringer siden hen, så jeg ved som sagt ikke om det virker pt.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Admin
Jeg fik lige lånt lidt strøm, så jeg har testet det nu. Skype videoopkald virker fint på min 12.04 install, så det er ikke et generelt problem i Ubuntu. Maskine er fuldt opdateret dd.
Prøv at starte Skype fra Terminalen med kommandoen:
Start et videoopkald, og se om der kommer fejlmeldinger i terminalen, når Skype lukker chatten/opkaldet ned.
Prøv at starte Skype fra Terminalen med kommandoen:
Kode: Vælg alt
Start et videoopkald, og se om der kommer fejlmeldinger i terminalen, når Skype lukker chatten/opkaldet ned.
-
Tak men den åbner bare skype. Problemet er der stadig, jeg tror at det er noget video pakke jeg mangler for jeg kan som sagt ikke modtage videoopkald(der lukker skype bare ned når jeg svare) og jeg kan slet ikke vælge at lave video opkald til andrer, ikonet er slet ikke i grafikken for programmet.
Så får jeg som nævnt også beskeden når programmet lukker uventet ned, at fejlen skyldes en pakke som ikke er installeret
Så får jeg som nævnt også beskeden når programmet lukker uventet ned, at fejlen skyldes en pakke som ikke er installeret
-
- Geografisk sted: Rudkøbing
Måske du har et webcam der ikke er supported og det får det til at crashe
https://wiki.ubuntu.com/SkypeWebCams
https://wiki.ubuntu.com/SkypeWebCams
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
-
- Admin
Prøv og give os resultatet af:
lspci && lsusb && lsmod | grep videodev
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Jeg har samme problem og problemet har ikke noget med webcam at gøre da det fungere fint så længe den anden ende ikke aktivere deres video. Det vil sige de kan se mig men jeg kan ikke se dem. Så snart de aktivere video vil skype crashe og i nogle tilfælde tage Xorg med i faldet.
Problematikken omkring at have installeret det fra .deb frem for Canonicalpartner-arkivet omhandler kun indrapportering af fejlen, at løse det vil ikke løse problemet men blot gøre dig i stand til at sende en fejl rapport.
For at gøre det skal du afinstallere skype fra softwarecenteret, åbne Software & Update, gå til fanen Anden software, sæt flueben ud for Canonicalpartner. Åben Softwareopdatering og tjek for opdateringer og installere eventuelle opdateringer. Installer nu igen skype men fra softwarecenteret uden at hente en .deb.
Problematikken omkring at have installeret det fra .deb frem for Canonicalpartner-arkivet omhandler kun indrapportering af fejlen, at løse det vil ikke løse problemet men blot gøre dig i stand til at sende en fejl rapport.
For at gøre det skal du afinstallere skype fra softwarecenteret, åbne Software & Update, gå til fanen Anden software, sæt flueben ud for Canonicalpartner. Åben Softwareopdatering og tjek for opdateringer og installere eventuelle opdateringer. Installer nu igen skype men fra softwarecenteret uden at hente en .deb.
-
Christian.Arvai skrev:Prøv og give os resultatet af:Kode: Vælg alt
lspci && lsusb && lsmod | grep videodev
Hej jeg har lagt udskriften fra terminalen her
http://paste.ubuntu.com/6104908/
Jeg prøver lige at se om jeg kan gøre det som Jenbo skriver. Hvordan finder jeg placeringen i softwarecentret der kommer ikke noget frem når man søger på skype ?
-
AJenbo skrev:Jeg har samme problem og problemet har ikke noget med webcam at gøre da det fungere fint så længe den anden ende ikke aktivere deres video. Det vil sige de kan se mig men jeg kan ikke se dem. Så snart de aktivere video vil skype crashe og i nogle tilfælde tage Xorg med i faldet.
Hej, jeg har lidt problemer med at finde og afinstallerer programmet da det ikke heder skype i softwarecentret.
Jeg har følgende zip-fil liggende på min pc
/home/jan/Hentede filer/skype-ubuntu-precise_4.2.0.11-1_i386.deb
når jeg åbner denne fil med softwarecentret spørger den om jeg vil installerer filen. Hvis jeg vælger dette kommer der en melding om at jeg først skal fjerne noget som heder
Wherever you are, wherever they are
-
- Admin
sudo dpkg -r skype
EDIT af Christian.Arvai: Jeg har ændret skyp til skype i kommandoen.
-
Når jeg skriver kommandoen i terminalen, får jeg en advarsel om at der ikke er noget program installeret
"jan@ubuntu:~$ sudo dpkg -r skype"
"dpkg: advarsel: there's no installed package matching skype"
Hvis jeg søger på den pakke som heder "wherever you are wherever they are skype:i386 " i softwarecenteret kommer der heller ikke noget resultat
Så jeg er lidt i tvivl hvordan jeg finder frem til det jeg skal slette før end jeg installerer canonical, og så skype fra softwarecenteret.
"jan@ubuntu:~$ sudo dpkg -r skype"
"dpkg: advarsel: there's no installed package matching skype"
Hvis jeg søger på den pakke som heder "wherever you are wherever they are skype:i386 " i softwarecenteret kommer der heller ikke noget resultat
Så jeg er lidt i tvivl hvordan jeg finder frem til det jeg skal slette før end jeg installerer canonical, og så skype fra softwarecenteret.
-
- Admin
Hmmm, Terminalen siger godt nok at Skype blev afinstalleret på min pc (Skype er installeret fra .deb), men det virker da stadigt fint.
c@c:~$ sudo dpkg -r skype
[sudo] password for c:
(Læser database ... 408550 filer og kataloger installeret i øjeblikket.)
Afinstallerer skype...
c@c:~$
-
- Admin