Jeg håber at dette er det rette sted at smide mit emne og for den sags skyld også spørge..
- Ellers, så beklager jeg da!
Hvor gemmes der data/cache for de websider man besøger?
Har blokeret mine egne domæner i Google Chrome, men læste et sted at ens internetudbyder også gemmer de sider man ser?
Problemet er at jeg har skiftet NS på mit ene domæne, men ser stadig "den gamle side"..
Bruger jeg f. eks. 'hidemyass', så vises "den nye side"..
Ligeledes med det lille script jeg har lavet til 'Hola Unblocker'
Jeg er virkelig ved at kaste skærme, mus og alt andet på gulvet om lidt, da jeg simpelthen ikke aner hvad jeg skal gøre..
Det gør det jo lidt svært at få ført ens websider over på den nye server og se om alt virker..
Først blev de hosted på min egen server som jeg har forbindelse til over LAN.
Så troede først at den nærmest bestemte at det var der jeg skulle sendes til, da jeg ikke havde ændret apache's "sites-enabled" endnu.
(Hvordan den skulle kunne det, må I så ikke spørge mig om.. - Det var blot en tanke!)
Jeg stoppede så apache, men ser præcis det samme...
Håber virkelig på at der er en (gerne flere) der kan hjælpe mig, da jeg ellers nok snart må ud og købe nye skærme igen...... o.O
Cache/Data for besøgte websider...
-
- Geografisk sted: Rudkøbing
Re: Cache/Data for besøgte websider...
Det er vel den dns-server din internetforbindelse bruger der ikke er opdateret
Alt efter setup på NS (TTL) kan der gå op til 36 timer før alle dns-serverere er opdateret
prøv evt. googles dns 8.8.8.8 og 8.8.4.4
Alt efter setup på NS (TTL) kan der gå op til 36 timer før alle dns-serverere er opdateret
prøv evt. googles dns 8.8.8.8 og 8.8.4.4
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.
Manjaro på hjemmerullet pc.
Haha, selvfølgelig.. Hvorfor i alverden har jeg ikke tænkt på TTL'en? :S
Sad endda og læste om det igår..
(Jeg forstår så bare ikke, hvorfor det ikke bare kan køre "live"?)
TTL var sat til 43200, men forstod så aldrig om det hjalp at ÆNDRE den til mindre eller om TTL skulle sættes ved oprettelse..
Jeg bruger OpenDNS nu, men kunne da være at jeg skulle skifte til noget mere troværdigt, som Google..
Tak!! (:
Sad endda og læste om det igår..
(Jeg forstår så bare ikke, hvorfor det ikke bare kan køre "live"?)
TTL var sat til 43200, men forstod så aldrig om det hjalp at ÆNDRE den til mindre eller om TTL skulle sættes ved oprettelse..
Jeg bruger OpenDNS nu, men kunne da være at jeg skulle skifte til noget mere troværdigt, som Google..
Tak!! (:
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Tråden er flyttet til "Tekniske spørgsmål generelt", og markeret som løst.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Jeg øhm.. Takker? (o: - Og beklager!
Men bliver da lige nød til at høre hvor jeg havde smidt den?
For synes nu ellers at jeg har holdt mig til "Tekniske spørgsmål generelt"?
Og så var det egentlig 'Ivan' der gav mig et svar og "løste" mit problem..
Men bliver da lige nød til at høre hvor jeg havde smidt den?
For synes nu ellers at jeg har holdt mig til "Tekniske spørgsmål generelt"?
Og så var det egentlig 'Ivan' der gav mig et svar og "løste" mit problem..
-
- IRC nickname: How to be me
Du kan bare klikke fluebenet væk og sætte det der hvor det passer.
Når lejligheden byder sig.
Jeg beklager, men ser ingen flueben her? (Kun billedet som vises efter emnet, i mit indlæg)
Muligvis jeg bare er dum? :P
(Bruger Google Chrome i Win. 7 - Hvis det ændrer på noget?)
Muligvis jeg bare er dum? :P
(Bruger Google Chrome i Win. 7 - Hvis det ændrer på noget?)
-
- Admin
Det kan jeg godt forklare. Man kan ikke sætte flueben i emner under Offtopic. Efter at jeg flyttede tråden, markerede jeg tråden som løst, hvilket gør at der så ikke mere er den mulighed ved indlæggende mere. Jeg fjerner lige markeringen, og så kan du selv se hvordan at man gør det.
Vi har også en guide om funktionen her https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=11&t=8278
Vi har også en guide om funktionen her https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=11&t=8278
Jeg takker for forklaringen og ændringen! (:
(Og kan nu se, hvordan man ændrer det tilbage til ULØST..)
Jeg ved godt at man skal markere dem som løst, men glemmer det desværre bare i farten.
Jeg skal nok lige holde mig selv i ørerne, fremover! (:
Men så bliver jeg nød til at høre hvorfor dette ikke er et Off-topic emne, da det ikke har noget med Ubuntu at gøre?
(Og kan nu se, hvordan man ændrer det tilbage til ULØST..)
Jeg ved godt at man skal markere dem som løst, men glemmer det desværre bare i farten.
Jeg skal nok lige holde mig selv i ørerne, fremover! (:
Men så bliver jeg nød til at høre hvorfor dette ikke er et Off-topic emne, da det ikke har noget med Ubuntu at gøre?
-
- Admin
Det er jo en form for et "teknisk spørgsmål", så jeg syntes at den passede bedre her.