Layout tråd.
-
- Geografisk sted: Odense
Layout tråd.
Kanon at I har fået lave denne support!!
Jeg arbejder som web programmør for SDU, så hvis der er noget I skal bruge hjælp til, må I da endelige sige til.
Glæder mig til at bruge jeres forum.
Cool
Jeg arbejder som web programmør for SDU, så hvis der er noget I skal bruge hjælp til, må I da endelige sige til.
Glæder mig til at bruge jeres forum.
Cool
-
- IRC nickname: mpih
- Geografisk sted: Århus
Layout tråd.
Hej nanoben og velkommen
Ja, et dansk forum manglede virkelig.. Det lyder rigtigt godt, at du er webprogrammør
Sagen er jo den, at siden ikke ligefrem brillierer ved sin æstetiske og designmæssige fremtræden. Så det skal der gøres noget ved engang - snart.
Jeg har egentligt bare skyndet mig at smide det hele op, og få gang i forummet som det første, og desuden koncentrere mig om at få noget indhold på siden. Når indholdet er der, er dte også nemmere for en designer at gøre sit job, og derfor er siden også i simpel tekst og html, så det er hurtigt at gribe fat...
Iøvrigt er der en designer tilknyttet siden, men han løb desværre ret pludseligt ind i nogen tidsproblemer, og fik derfor ikke gjort noget ved det.
Men velkommen igen, rart at se så mange så hurtigt
Ja, et dansk forum manglede virkelig.. Det lyder rigtigt godt, at du er webprogrammør
Sagen er jo den, at siden ikke ligefrem brillierer ved sin æstetiske og designmæssige fremtræden. Så det skal der gøres noget ved engang - snart.
Jeg har egentligt bare skyndet mig at smide det hele op, og få gang i forummet som det første, og desuden koncentrere mig om at få noget indhold på siden. Når indholdet er der, er dte også nemmere for en designer at gøre sit job, og derfor er siden også i simpel tekst og html, så det er hurtigt at gribe fat...
Iøvrigt er der en designer tilknyttet siden, men han løb desværre ret pludseligt ind i nogen tidsproblemer, og fik derfor ikke gjort noget ved det.
Men velkommen igen, rart at se så mange så hurtigt
-
Layout tråd.
Hey, det ser skidegodt ud det der. Jeg kan faktisk godt lide 'legende', næsten barnlige, stil på DK/Danmark skriften. Det giver sådan et muntert tilsnit
Well, det næste som skal gøres designmæssigt, er at få lavet et CSS til hovedsiden, samt at få lavet eller tilrettet et ordentligt theme til Phpbb her. Eller alternativt hvis nogen har tid og evner, få forummet embedded i det CSS, som kommer på resten af siderne.
Well, det næste som skal gøres designmæssigt, er at få lavet et CSS til hovedsiden, samt at få lavet eller tilrettet et ordentligt theme til Phpbb her. Eller alternativt hvis nogen har tid og evner, få forummet embedded i det CSS, som kommer på resten af siderne.
-
Forslag til forside
Tak for de din kommentar... synes også den tekst er ret fed.... Har lavet en test til et layout.
Det er bare at "klippe" det ud...
Bare kom med forslag til rettelser eller andet...
stort billede
Det er bare at "klippe" det ud...
Bare kom med forslag til rettelser eller andet...
stort billede
-
Layout tråd.
Fed idé du har der NanoBen, det er i hvertfald tydligt at du på den ene eller anden måde har beskæftiget dig med sådan noget før.
vi arbejder stadig meget på at udvikle "forsiden", men er som sagt begge under tidspress fra "private anliggender".
men jeg må indrømme at du har sat gang i min kreativitet. =)
en idé fra min side ville være at "centere" menuen istedet for at have det krænget ude til højre...
Mvh
Vic
vi arbejder stadig meget på at udvikle "forsiden", men er som sagt begge under tidspress fra "private anliggender".
men jeg må indrømme at du har sat gang i min kreativitet. =)
en idé fra min side ville være at "centere" menuen istedet for at have det krænget ude til højre...
Mvh
Vic
-
Layout tråd.
Hej Vic
Har også selv lidt travlt da jeg er ved at udarbejde et e-læringssystem og skrive en stor opgave om collaboration principle in multimedia learning. Men gaaaab hvor er det kedeligt.
Kunne se at de på newz brokkede sig over designet af siden, og tænkte at jeg måske kunne hjælpe lidt der.
Dit forslag med at centere menuen har jeg lige lavet en version med:
http://www.infovid.sdu.dk/ubuntu/ubuntu-front-v1.jpg
Men har også prøvet at lade det være logoet der ligger i centrum
http://www.infovid.sdu.dk/ubuntu/ubuntu-front-v2.jpg
Personligt synes jeg mest om den sidste...
btw. måske skulle der laves en tråd kun til layout..
Hygge
Har også selv lidt travlt da jeg er ved at udarbejde et e-læringssystem og skrive en stor opgave om collaboration principle in multimedia learning. Men gaaaab hvor er det kedeligt.
Kunne se at de på newz brokkede sig over designet af siden, og tænkte at jeg måske kunne hjælpe lidt der.
Dit forslag med at centere menuen har jeg lige lavet en version med:
http://www.infovid.sdu.dk/ubuntu/ubuntu-front-v1.jpg
Men har også prøvet at lade det være logoet der ligger i centrum
http://www.infovid.sdu.dk/ubuntu/ubuntu-front-v2.jpg
Personligt synes jeg mest om den sidste...
btw. måske skulle der laves en tråd kun til layout..
Hygge
-
Layout tråd.
Hey Nanonben,
jeg hijackede lige din tråd og renamede den. det er lidt lættere end at skulle til at poste det hele engang til.
så nu er det her officielt "Layout" tråden.
jeg hijackede lige din tråd og renamede den. det er lidt lættere end at skulle til at poste det hele engang til.
så nu er det her officielt "Layout" tråden.
-
Layout tråd.
Det ser rigtigt godt ud nanoben. Og ligesom dig kan jeg også bedst lide den anden. Den først er har en mærkelig skævhed i sig..
Har du iøvrigt tænkt på noget mht til hovedrammen? Der er en fordel i overskuelighed, hvis det er en ret statisk forside. Men selvfølgelig også en fordel, hvis man kunne smide en nyhed ind i ny og næ.
Så måske en box til en nyhed, og så ellers bare noget simpelt omkring. I såfald skal vi jo også have et arkiv til nyheder.
Har du iøvrigt tænkt på noget mht til hovedrammen? Der er en fordel i overskuelighed, hvis det er en ret statisk forside. Men selvfølgelig også en fordel, hvis man kunne smide en nyhed ind i ny og næ.
Så måske en box til en nyhed, og så ellers bare noget simpelt omkring. I såfald skal vi jo også have et arkiv til nyheder.
-
version 3
Her er lige en test med noget indhold. Har forsøgt at få nyhederne over i højre side ligesom på ubuntu.com
Det skal næste være muligt at smide nyheder ind og det kan man komme rimelig nemt om ved at lave en nyhedsmenu-side og include den i layoutet
Men her er lige siden med boks og tekst så tjek den ud..
http://www.infovid.sdu.dk/ubuntu/ubuntu-front-v3.jpg
Det skal næste være muligt at smide nyheder ind og det kan man komme rimelig nemt om ved at lave en nyhedsmenu-side og include den i layoutet
Men her er lige siden med boks og tekst så tjek den ud..
http://www.infovid.sdu.dk/ubuntu/ubuntu-front-v3.jpg
-
Layout tråd.
Jeg er utrolig imponeret. Især det sidste billede du har dér. Meget flot. Forsæt endelig det gode arbejde.
<3
-
Layout tråd.
Ja, jeg er helt enig med Frolle. Nanoben, du taler bare med Vic, angående at få det lagt op, ikk?
-
Lyder som en plan
Mange tak for de rosende ord omkring designet...
Nu skal det bare klippes ud og laves CSS.
… ser om jeg ikke når det engang i morgen, da jeg hellere lige må få skrevet den 25 siders opgave der venter på mig.
… ser om jeg ikke når det engang i morgen, da jeg hellere lige må få skrevet den 25 siders opgave der venter på mig.
-
Re: Lyder som en plan
nanoben skrev:Mange tak for de rosende ord omkring designet...
Så mange lektier havde jeg heller ikke Hehe. Endnu en gang, utrolig flot design, meget stilrent og virker utrolig professionelt.
<3