benito skrev:Den starter i 3.2.0-49, perfekt!
Når jeg sletter kerner i Synaptic er det så alle Linux-headers og Linux-image filer jeg sletter frem til fx .39?
De pakker du skal purge for hver version kerneversion du ikke have er:
- linux-headers-<versionsnummer>
- linux-headers-<versionsnummer>-generic
- linux-image-extra-<versionsnummer>-generic
- linux-image-<versionsnummer>-generic
Erstat <versionsnummer> med versionsnummeret på den Linux kerne du ikke vil have. Inde i Synaptic kan det godt betale sig lige at sortere efter pakkens navn, for så kommer pakkerne lige efter hinanden.
Klik på Pakke kolonnen - ikke på et pakke navn, men der hvor der står "Pakke"
Hvis du kommer til at vælge alle installerede kerner, så kan Ubuntu ikke startes.Det betyder ofte en reinstallation af Ubuntu, hvis du gør det.
Jeg plejer at have den nyeste og næst-nyeste kerne i filsystemet. Næst-nyeste holder jeg tilgængelig, fordi så kan jeg vælge den, hvis der skulle være en fejl i nyeste kerne.
Hvis jeg purger Linux kerne-pakker i pakke systemet, så kører jeg altid den her kommando i en terminal, lige efter at jeg har slettet pakkerne:
Kode: Vælg alt
sudo update-grub;cd /boot;pwd;ls;cd
- bare for være helt sikker at der ikke er sket en fejl så jeg ikke kan boote igen - og for at om alt ser rigtigt ud i /boot mappen (der skal være mindst en kerne der).
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og
indlejede systemer, hvor indlejrede systemer
er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags