Hej, når Chromium starter er der 7 skærminfos der skal kvitteres for at fjerne meddelelsen om fejl i profilindlæsningen.
Har søgt forskellige steder men kan ikke få fjernet 'skidtet'. Jeg er logget ind på min profilside via GMAIL, hvis det ellers skulle betyde noget.
Er der nogen der kan hjælpe med at fjerne "kasserne".
Info er følgende:
Din profil blev ikke åbnet korrekt. Nogle funktioner er muligvis ikke tilgængelige. Kontroller, at profilen eksisterer, og at du har tilladelse til at læse og skrive dens indhold.
Profil - Chromium
-
- IRC nickname: vovsen
- Geografisk sted: GENTOFTE
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Profil - Chromium
Prøv at fjerne din profil og indstillinger. De ligger i mappen ~/.config/chromium (skjult mappe) Dette vil dog fjerne alle dine bogmærker mv. så hvis ikke du vil miste dem så tag en kopi først, eller flyt den blot til et andet sted, event skrivebordet.
-
Ja det er jeg med på, men hvordan kommer jeg ind i dén mappe.
Hvad skal jeg slette dér. ALT?
Det kniber lige ret meget, med at navigere rundt i OSen.
Mvh
Erik
Hvad skal jeg slette dér. ALT?
Det kniber lige ret meget, med at navigere rundt i OSen.
Mvh
Erik
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Åben fil håndtering, aktiver Vis->Vis skjulte filer (ctrl+h), åben mappen .config.
Det er ikke til at sige hvormeget eller hvor lidt der skal slettes så jeg forslår at fjerne hele chromium mappen. Hvis det virker kan du eventuelt prøve at kopiere dele af den tilbage ind til fjelen opstår igen, og på den måde bibeholde så meget af profilen som muligt. Er det noget du efterfølgende savner kan vi prøve om vi kan genskabe den fra det der måtte fjernes.
Det er ikke til at sige hvormeget eller hvor lidt der skal slettes så jeg forslår at fjerne hele chromium mappen. Hvis det virker kan du eventuelt prøve at kopiere dele af den tilbage ind til fjelen opstår igen, og på den måde bibeholde så meget af profilen som muligt. Er det noget du efterfølgende savner kan vi prøve om vi kan genskabe den fra det der måtte fjernes.
-
Jeg har så fundet noget. Hjem-mappen indeholdt .config og derunder chromium.
Det var dog via Midnight Commander pråsen blev tændt.
Så fik jeg pillet ved noget, men ???? Oprettede så en ny Adm. bruger og gjorde et eller andet, hvorefter det hele normaliserede.
Konklusionen er, at jeg har fået rodet mig ud af dét, jeg havde rodet mig ind i. ;-D
Tak for hjælpen Jenbo.
Det var dog via Midnight Commander pråsen blev tændt.
Så fik jeg pillet ved noget, men ???? Oprettede så en ny Adm. bruger og gjorde et eller andet, hvorefter det hele normaliserede.
Konklusionen er, at jeg har fået rodet mig ud af dét, jeg havde rodet mig ind i. ;-D
Tak for hjælpen Jenbo.