Hvordan åbnes en PDF, der kræver Adobe 10

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
vovsen
IRC nickname: vovsen
Geografisk sted: GENTOFTE

Hvordan åbnes en PDF, der kræver Adobe 10

Indlæg af vovsen »

Hej jeg har nogle pakkede PDF filer med en mængde pdf filer i.
Pakken er sammensat under version 10, så det kan ikke læses med Ubuntus version 9.

Det kan måske gøres med Wine, men hvordan ?
Jeg kan ikke lige få det til at virke.

Er der nogen der ved hvordan man klarer den opgave
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hvordan åbnes en PDF, der kræver Adobe 10

Indlæg af AJenbo »

Både Adobe Reader 9 og 10 undersøtter op til PDF vsion 1.7 så jeg tror ikke det er der problemet ligger. Har du forsøgt dig med andre PDF læsere? Har du mulighed for at dele en af disse fil er så vi kan prøve at se hvad der kan gøres?
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Så har jeg fået kigget lidt på problemet. Det du har er et PDF-portfolie, hvilket svare til en zip fil hvor man kan have en præsentations side. Selv om standart fremviseren til PDF-filer i Ubuntu (evince) ikke kan vise startsiden, kan det faktisk åbne de vedhæftede filer. I sidepanelet skal du skifte fra "Miniaturer" til "Billag". Her fra vil du kunne åbne eller gemme de vedhæftede filer.
vovsen

Indlæg af vovsen »

Hej AJenbo,
Yeps, så er dén klaret 'sådan da' med lidt omsvøb.
Jo, det er muligt at åbne Bilag oversigten, når man 'snubler' over den mulighed, og derfra kan jeg gemme dokumentudtrækket.
Jeg kan dog ikke læse dokumentet med Evince, men jeg kan gemme filen og så læse den med Adobe bagefter.
En anelse mærkværdigt, at jeg kan åbne det gemte dokument med Evince bagefter. :?: Det giver dog absolut ingen skår i GLÆDEN. :D

Herligt du fandt en løsning på "gemmelegen".
Tusind tak for hjælpen.

/Erik
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Ok ved mig (Ubuntu 13.04) kunne jeg bare dobbelted klikke på de enktelte billag og så åbnede de i et nyt Evince vindue.
vovsen

Indlæg af vovsen »

Der er stor forskel på hvordan installationerne fungerer af en eller anden årsag. Jeg kører også 13.04.
På en anden maskine med 13.04 ser det ud som første gangs grafikmodellen. Der er heller ikke meget ram i den PC.

Hovedsagen er at tingene kan fås til at arbejde efter ens ønsker. :D :D Og dét gør det - uden de BLÅ nærdøds oplevelser med Windows. :cry: :evil: Hvor det STAMMER fra ??? B B B B lå T