Hej jeg har installeret et par Politiken ordbøger fra cd på min Ubuntu 12.04 - men jeg vil gerne have de originale ikoner på, kan det lade sig gøre at få de ikoner på som jeg får når jeg installerer på windows?
Jeg har hentet nogle ikoner ned på maskinen via terminal, men nu ved jeg ikke i hvilken mappe de er havnet - hvordan finder jeg dem?
På forhånd tak.
Original ikon på win produkt./ wine
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Original ikon på win produkt./ wine
Hvis det er program genveje du vil skifte ikoner på kan du bruge programmet Hovedmenu/Alacart til at ændre dem. Det er op til dig selv hvor du vil gemme dine filer.
-
Tak AJenbo, men det jeg gerne ville var at få originalikonet fra ordbogen over på programmet i stedet for Wine-ikonet, tak den med hovedmenu/alacart vil jeg notere mig - kan jeg hente ikonet ud fra ordbogs-cd'en og lægge det på wineprogrammet?
Da jeg hentede ikoner ned blev de automatisk gemt så nu kan jeg ikke finde dem - måske der er en standardmappe hvori de bliver gemt...? Eller kan jeg søge på filformater? Men ved selvfølgelig ikke hvad formatet hedder....
Da jeg hentede ikoner ned blev de automatisk gemt så nu kan jeg ikke finde dem - måske der er en standardmappe hvori de bliver gemt...? Eller kan jeg søge på filformater? Men ved selvfølgelig ikke hvad formatet hedder....
-
- Admin
Program genvejen styre normalt også hvilket ikon programmet har i dock'en. Det er normalt kun .jpg .png eller .gif man ser på nettet. Øverst til højre i Firefox burde der være en grøn pil hvor du kunne håndtere dine hentede filer. Filer du henter bliver som standart gemt i mappen Hentede filer i din hjemmemappe, men hvis du vælger Gem som når du henter filen får du også mulighed for at vælge hvor du vil have den skal gemme det.
Prøv eventuelt at installere følgende pakke:
gnome-exe-thumbnailer
Prøv eventuelt at installere følgende pakke:
gnome-exe-thumbnailer
-
Tak, jeg installerede via terminal, derfor ved jeg ikke hvor ikonerne er havnet...
Jeg vil prøve at installere det det program du har anbefalet...
Tak for hjælpen
Jeg vil prøve at installere det det program du har anbefalet...
Tak for hjælpen
-
- Admin
hvis du har hentet via terminalen vil filen ligge i samme mappe som du befandt dig i i terminalen. Dette vil normalt være hjemmemappen.
-
Tak for hjælpen, jeg må hjem og lede
-
Hvordan bruger jeg den thumpnailer - det er vist noget med terminal, men så skal jeg vel afinstallere min win programmer igen - og reinstallere via terminal med thumpnailer??? Eller hvodan gør jeg lige det?
Lige en ting mere...., den der alacart kan jeg ikke finde....
Lige en ting mere...., den der alacart kan jeg ikke finde....
-
- Admin
Du bruger ikke gnome-exe-thumbnailer, den viser blot program ikonerne når du f.eks. gennemser filerne med nautilus. Prøv at åben mappen med .exe filen og se om ikke du der kan se ikonet.
alacarte
alacarte