Er Ubuntu ved at sakke agterud?

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Er Ubuntu ved at sakke agterud?

Indlæg af Finn Bjerke »

Jeg ønsker Ubuntu til tablet, telefon, PC og TV. (sidstnævnte sender ofte så meget crap at jeg ikke gider så drop det...) Grunden til dette ønske er at google/Mac/Windows har en forretningsfilosofi jeg ikke bryder mig om. Deres forhold til mine data opfatter jeg som invaderende og arrogant. I fællesskab har de tre søstre både censur, korruption og ødelagt datasikkerhed på samvittigheden. De er for magtfulde, for magtglade, for profitstyrede osv osv ....

UBUNTU derimod tror jeg vi respektere at min kalender, telefonliste og data iøvrigt kan være sikret på tværs af mine enheder. Hvorfor går der så lang tid før at hele pakken af enheder er på plads? Det går for langsomt venner.

IPAD styrer musikproduktion suverænt Ubuntu halter på lydkort der kan noget med lydinspilning
Android/MAC styrer telefoner suverænt Ubuntu halter på simple kalendersystemer og preinstall
Windows er fortsat næsten umulig at komme udenom når man køber en PC.
tablet ??? Ubuntu halter her også..

Dette er kritik men det er kærlig kritik, jeg skifter ALDRIG. Savner bare at købe en telefon og tablet der kan bruges til musikproduktioner og have sikret data og kalender og personlige info.

HEP!
Kardemommeloven er en god ting.
pollute
Indlæg: 215
Tilmeldt: 29. okt 2009, 14:40
IRC nickname: pollute
Geografisk sted: Århus

Re: Er Ubuntu ved at sakke agterud?

Indlæg af pollute »

Finn Bjerke skrev:Jeg ønsker Ubuntu til tablet, telefon, PC og TV. (sidstnævnte sender ofte så meget crap at jeg ikke gider så drop det...) Grunden til dette ønske er at google/Mac/Windows har en forretningsfilosofi jeg ikke bryder mig om. Deres forhold til mine data opfatter jeg som invaderende og arrogant. I fællesskab har de tre søstre både censur, korruption og ødelagt datasikkerhed på samvittigheden. De er for magtfulde, for magtglade, for profitstyrede osv osv ....

UBUNTU derimod tror jeg vi respektere at min kalender, telefonliste og data iøvrigt kan være sikret på tværs af mine enheder. Hvorfor går der så lang tid før at hele pakken af enheder er på plads? Det går for langsomt venner.

IPAD styrer musikproduktion suverænt Ubuntu halter på lydkort der kan noget med lydinspilning
Android/MAC styrer telefoner suverænt Ubuntu halter på simple kalendersystemer og preinstall
Windows er fortsat næsten umulig at komme udenom når man køber en PC.
tablet ??? Ubuntu halter her også..

Dette er kritik men det er kærlig kritik, jeg skifter ALDRIG. Savner bare at købe en telefon og tablet der kan bruges til musikproduktioner og have sikret data og kalender og personlige info.

HEP!


Jeg håber at musik produktion er noget af det sidste Ubuntu kigger på i forbindelse med deres tablet. Der er da meget vigtigere ting end det. Og sagde de ikke et år, er der gået et halvt nu, syntes din kritik kærlig eller ej, er noget fejlet. Havde du regnet med at de bare lige byggede et helt økosystem op, bare sådan. :shock:
Min computer er en Acer Predator G3610
Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: Er Ubuntu ved at sakke agterud?

Indlæg af Kurt Christensen »

Når lejligheden byder sig.
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Er Ubuntu ved at sakke agterud?

Indlæg af AJenbo »

Du kan også sagtens installere XBMC hvis du vil have åben source TV.