Ingen lyd i Skype 2.2 på Ubuntu 11.04

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ingen lyd i Skype 2.2 på Ubuntu 11.04

Indlæg af AJenbo »

Der findes også sen del programmer hvis eneste opgave er at lægge flere dokumenter sammen til et. Det undre mig dog at det ikke har virket for dig fra start, måske du ikke gemmer som PDF?
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Så kom det op at køre med Ubuntu 12.04.2 64bit. Maskinen var en Pentium 4 HT 2GB. Printeren og logitec usb mic blev genkendt men vi valgte at bruge en normal mic i stedet uden at teste den anden. Scanner skulle installeres fra et PPA. Problemet med at scanne til et dokument blev løst ved at gemme som .pdf (dokument) frem for .jpg (foto).

Stavekontrold på frensk kan installeres via tanjulsmenuen->Sprogundersøttelse->Installér / fjern sprog...

Hvordan scanneren blev installleret:
Tilføjede følgende linje til source.lidt:

Kode: Vælg alt

deb http://www.bchemnet.com/suldr/ debian extra

Køre følgende linjer:

Kode: Vælg alt

wget -O - http://www.bchemnet.com/suldr/suldr.gpg | sudo apt-key add -
sudo apt-get update
sudo apt-get Install samsungmfp-driver samsungmfp-data samsungmfp-scanner

(vælg alle brugere der skal kunne scanne til under installationen)
sus.thorkilsen
IRC nickname: sus

Indlæg af sus.thorkilsen »

Kære AJenbo,

Tak for din enestående hjælp. Jeg har printet dit resumé så jeg har det, bl.a har jeg fået at vide, hvad jeg ikke fik spurgt om, at jeg har en ubuntuudgave der hedder 12.04.2 .

Desværre befinder jeg mig ikke i Paradis endnu eftersom Skype ikke virkede her til formiddag (søndag) . problemet var det samme, som da jeg kontaktede dig første gang, at den jeg ringer til ikke kan høre min stemme. Jeg prøvede først at ringe til min kusine i morges, og hørte hende gentagne gange sige, hallo, hallo, sådan som man gør, når ingen siger noget i den anden ende. bagefter prøvede jeg sound testing servide og der fik jeg ikkemin egen stemme igen. du fortalte mig at jeg brugte den forkerte mikrofon og derfor tog jeg en anden frem og den virkede fredag, som du selv kunne konstatere. for en sikkerheds skyld har jeg nu også prøvet med den anden mikrofon, som du sagde var forkert, men som trods alt har virket i et år eller mere, indtil lyden pludselig blev væk.

Forresten på det lyd billede der kommer op ser det ud som om der er lyd !

Har du et råd, det håber jeg !
De bedste hilsner, fra Susanne som er dybt taknemmelig for alt, hvad du har gjort for mig.

PS For at være sikker på at jeg forstår dig. Du sender mig i din sidste mail to koder. Hvor skrev du dem ind ? var det ved at trykke på terminalikonet, og så bare skrive koden? jeg mener selv det var sådan du gjorde, men spørger for hvis du sender mig en kode for at prøve at løse skype-lyd-problemet, er der praktisk at jeg ved, hvor den skal installeres..
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Den første skulle skrives ind i en fil. Men ja kommandoer køres i terminalen.

Prøv at åbne lydindstillinger, ved at trykke på højtaler ikonet, vælge optagelsesfanen og se om den rigtige mikrofon er valgt, jeg tror faktisk begge virker. Sørg også for at optagelsesvolumen er skruget op.
sus.thorkilsen

Kære AJenbo,

Du er dog genial. Lyd højden som sådan var der intet i vejen med, men lyden kom da jeg skiftede fra Front Microphone, som den stod på til Rear Microfone.

I øvrigt har din snak bekræftet hvad Gustav og hans ældre bror har sagt, nemlig at mit tårn er old gammelt og jat eg må se at få det skiftet ud. Så når jeg får lidt styr på min tid, og lige her og nu ligger det lidt tungt, kommer jeg ind i din butik for at finde ud af, hvad jeg skal købe.

God week-end og igen mange hilsner Susanne
sus.thorkilsen

min computer er nærmest gået død, vil ikke åbne....

Kære AJenbo,
Efter opgradeing til 12.04.2 er min computer på det nærmeste gået død. Den vil ikke lukke op - logge mgn ind på den korekte måde - muligvis fordi jeg har sluttet den efter brug, ikke ved at logge af, men ved at trykke på en "firkant" hvor der står luk ned tror jeg nok.
det lykkedes mig at komme ind på min mail, men mens jeg skriver "falder skærmbilledet i søvn" , dvs. billedet taber farve bliver nærmest gråt og fryser. Det mærkelige er at jeg kan skrive på google, selv maskinen ikke vil lade mig logge på, hvilket muligvis er forklaringen på at google ikonet ude i venstre spalte er forsvundet, og at skype ikonet , det lille grønne mærke, også er væk.
Jeg har på fornemmelse , at opgraderingen har vist sig at være mere end min gamle computer har kunne klare, jeg har jo forstået på dig, at det ikke bare drejer sig om slid, men også om at gamle computere kan have svært ved, at bebarbejde de signaler, man henter udefra.
jeg kan ikke undvære en computer, hvem kan mon det, og derfor komme jeg ind i Fønix i morgen for at se på en ny computer.
PÅ gensyn Susanne
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Når et vindu bliver sorthvid betyder det at programmet ikke svare. Det kan ofte ske pga. det pt. arbejder meget hård. Ofte vil den vende tilbage hvis du venter lidt.
sus.thorkilsen

Kæe Ajenbo,
jeg tror problemet er at jeg ikke kan blive logget på, men mærkeligt nok komme på gmail alligevel, måske fordi gmail har sin egen adgangskode. Før jeg fik min computer opgraderet var det sådan at der poppede et lille vindue op og skulle jeg skrive min adgangskode for at "lukke mig ind" . Det lille vindue kommer enten slet ikke, eller først men lang forsinkelse. Når jeg så skrive min kode, får jeg svaret den er forkert. Det kan skyldes at en gæst har brugt en anden kode, men når jeg så forsøger med gæstens kode, for jeg igen det svar, at koden er forkert. der er også sket den ny efter opgraderingen, at jeg bliver bedt om "lukke mig ind" mere end en gang, og så opstår problemet igen, at jeg snart ikke ved hvornår jeg skal bruge min egen kode eller gæstekode. Alt dette kompliceres yderligere af, at der gå flere minutter før der sker noget, og skærmen hele tiden fryser, så jeg til sidst ikke kan gøre andet end at vente den tid det tager og lukke helt ned ofr begynde forfra, uden at det bliver sport bedre.
Kort fra det øjeblik jeg starter computeren på ny går den uendelig langsom, og at lukke den tager også uendelig lang tid, med frysninger under vejs, måske fordi jeg arbejder uden på noget tidspunkt at være rigtig logget ind.
Hvad kan jeg gøre for at ændre på det ?
MVH sus.thorkilsen
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Det kan godt være at problemet at din nøglering har fået problemer efter overførslen. Hvis ikke du har nogen koder der i den som du ikke kan huske vil jeg forslå at slette den og oprettet en ny. Ellers må du logge ind og så hente koderne ud af den først.
sus.thorkilsen

Kære AJenbo

jeg har selv en kode og kun den ene, så lavede du en kode til at arbejde med, og så skulle der ikke være flere, hvordan jeg skal slette de to koder ved jeg ikke, når computeren er så godt som ude af stand til at arbejde og ikke reagerer på kommandoer, men fryser . Jeg ved heller heller ikke hvordan man henter koderne ud.
Bare for at illustrere hvordan computeren har det, mens jeg har skrevet dennekorte besked er billidet blevet gråt to gange, og jeg har derfor måtte vente med at komme videre.
MVH Susanne