windows exe tts sapi5 voices på ubuntu12.04

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
gtr

windows exe tts sapi5 voices på ubuntu12.04

Indlæg af gtr »

Måske bliver spørgsmålet læst af en med programmeringsviden på dette område.
Rundt omkring spørger jeg om, hvordan man kan få windows exe text to speech sapi5 voices på ubuntu 12.04.
Jeg har ikke fået konkrete svar, der fortæller, hvordan man gør. Tilsyneladende har andre søgt en løsning.
https://code.google.com/p/open-sapi/downloads/list
Jeg læser det som, hvis man installerer sapi msi final på wine, kan man tilgå windows sapi5 voices.
Jeg kan ikke få det til at virke, og måske virker det slet ikke på ubuntu 12.04.
Jeg har skrevet til en emailadresse, jeg fandt på siden, men ikke modtaget noget svar.
Mit spørgsmål er, om nogen kan fortælle noget om, hvordan sapi msi final koden er opbygget? Hvilket programmeringssprog, den
er skrevet i? Hvilken færdigheder skal en programmør have, for at kunne lave koden så den vil virke?
Tak.
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: windows exe tts sapi5 voices på ubuntu12.04

Indlæg af AJenbo »

Linket du henviser til ser ud til at omhandle sapi4, den er ikke kompatibel med sapi5, så hvis du skal bruge sapi5 kan det link ikke hjælpe dig. Microsofts kode er ikke åben så du kan ikke rettet på deres .msi filer etc. Det er også begrænset hvor meget dokumentation de stiller tilrådighed som kan bruges til at implementere de nødvendige dele i Wine. Wine er hovedsaligt skrevet i c.

Note: Det kan lade sig gøre at rettet i MS filer via assembler-sproget, men det er meget svært at arbejde med og du må ikke dele de ændrede filer med nogen så det er noget lettere at arbejde sammen med Wine folkene om at få det du vil have understøttet.