christian.arvai skrev:Så har jeg fået opdateret mit "opstarts-script" til Ubuntu 12.04. I kan jo evt. nøjes med at pille enkelte kommandoer ud, i stedet for at kører det hele. Der blev hentet ca 1gb data, hvoraf de ca 300mb var alm. opdateringer.
Så fik jeg hygget mig med mit "opdateringsscript". Det opretter nu mappen "OpDA" i hjemmemappen. Laver separate logfiler for hver kørsel. Og lukker terminalen efter kørslen.
#!/bin/sh # Oprydning og opdatering af Ubuntu. # Skrevet af Christian Arvai. # Scriptet placeres i hjemmemappen, og aktiveres med denne kommando: # sudo mv ~/opryd.sh /usr/local/bin && sudo chmod +x /usr/local/bin/opryd.sh # Køres med denne kommando i terminalen: # sudo opryd.sh # Kommando til at udskifte dette script med en nyere udgave (med samme navn): # sudo rm -rf /usr/local/bin/opryd.sh && sudo mv ~/opryd.sh /usr/local/bin && sudo chmod +x /usr/local/bin/opryd.sh # Hvis scriptet har været kørt før, vil terminalen komme med denne besked: # mkdir: kan ikke oprette katalog '/home/DIT_BRUGERNAVN/OpDa': Filen eksisterer # Dette skyldes at mappen allerede er oprettet tidligere, og det betyder intet for selve kørslen af scriptet.