Efter opdatering fra Ubuntu 12 et eller andet til 13.... fik jeg beskeden:
Gave up for waiting root device
samt
dev mapper ubuntu root does not exist.
Såhhh hva nu!!
Mvh Zteph
Opdatering gik galt
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Opdatering gik galt
Det har nok været 12.10 til 13.04. Har du eventuelt prøvet at starte systemet fra en live USB/CD og se om du kan tilgå harddisken uden problemer der?
-
Jeg har sat install cd i og den starter fint under PRØV Linux, men der er ingen data i mapperne. Men min Ubuntu er så ny at jeg ikke mister noget særligt, så jeg har overvejet at gøre det hele om, men jeg risikerer jo derved at hele fadæsen med opgradering gentager sig. Kort fortalt startede jeg med Ubuntu på en for gammel maskine, så den virkede ikke. Så lagde jeg en Peppermint på som kørte super godt, men der var ingen der kunne fortælle mig hvordan man fik Nem konto til at køre på Peppermint. Så lagde jeg en LUBUNTU på og fik nemkonto, men så brændte skærmkortet af.
Jeg anskaffede mig så god brugt stationær Lenovo maskine som jeg lagde UBUNTU på med NEMid igen, og det gik så herligt at jeg tænkte "hvad skal man med Windows".... alt imens jeg sidder og skriver her på konens Windowsmaskine. Mvh. Zteph
Jeg anskaffede mig så god brugt stationær Lenovo maskine som jeg lagde UBUNTU på med NEMid igen, og det gik så herligt at jeg tænkte "hvad skal man med Windows".... alt imens jeg sidder og skriver her på konens Windowsmaskine. Mvh. Zteph
-
- IRC nickname: How to be me
Det tager sjællen mere end en time at lave en frisk install med Ubuntu, så det foretrækker jeg for det meste, også hvis jeg får lavet kludder i en gammel install.
Når lejligheden byder sig.
-
Jeg prøvede efterfølgende at starte op. Nu fik jeg mulighed for at vælge mellem forskellige opstarter med og uden recovery, jeg valgte den højeste version med recovery. Den kom fint op, men var ufattelig langsom. derefter restartede jeg den igen, men nu skulle jeg trykke enter for af få prikkerne under UBUNTU i opstartsfasen til at bevæge sig.
Den kom op normalt og jeg kan se mine data igen, men hvis vi i ver. 12 sætter hastigheden til 100kmt så kører den ca. 30 kmt nu på ver.13. Det er jo lidt ærgerligt, men selvfølgelig min egen skyld da jeg ikke rådspurgte mig først.
Mvh. Zteph
Den kom op normalt og jeg kan se mine data igen, men hvis vi i ver. 12 sætter hastigheden til 100kmt så kører den ca. 30 kmt nu på ver.13. Det er jo lidt ærgerligt, men selvfølgelig min egen skyld da jeg ikke rådspurgte mig først.
Mvh. Zteph
-
Vores beskeder krydsede hinanden. Jeg vil prøve at køre slow fox indtil til næste opdatering og se om problemet løses, eller gør jeg som du siger og installer helt forfra. Tak for råd. Mvh. Zteph
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Live cden er altid tom for data, du skal se på harddisken for at se dine filer. Iden var at prøve version 13.04 fra cd for at se om der generelt var problemer med at køre den på din maskine.
-
Jeg gik ind i tandhjulsikonet og prøvede at se derfra, men maskinen kan alt igen, blot ikke så hurtigt som før. Jeg er ikke Linuxkender og har mange Windowsnykker stadig, men håber (og synes) at blive mere fortrolig med systemet som jeg synes er rigtig godt. Mvh Zteph
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Prøv at åbne Systemovervågning, og se om der er processor som sluger meget af CPU'en (eller ram).
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing