Hjælp med flash

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
beritnathalie
Geografisk sted: Sverige

Hjælp med flash

Indlæg af beritnathalie »

Jeg har fulgt følgende tråd nøje, da jeg har nøjagtig samme problem. https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?t=1638&highlight=youtube

Er nu nået til det punkt hvor jeg skal sætte flashfilen "libflashplayer.so" ind i firefox plugin mappen manuelt.

Jeg får nu besked på at jeg ikke har rettigheder til at skrive i mappen, jeg har læst den fine "howto" i har her om sudo og su men får det bare ikke til at virke hos mig.

Nogen der vil hjælpe.

Berit
Bundkort: Asrock P4VT8, Intel Pentium 4 2,66 GHz, 1024 mb Ram, Grafikkort: Nvidia Geforce 6200 AGP 8X. 2 Stk. Harddiske: Maxtor 40 Gb, Quantum 7 Gb. Ekstern Usb Harddisk: One 250 Gb.
Lydkort: Creative SB Audigy LS.
beritnathalie

Re: Hjælp med flash

beritnathalie skrev:Jeg har fulgt følgende tråd nøje, da jeg har nøjagtig samme problem. https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?t=1638&highlight=youtube

Er nu nået til det punkt hvor jeg skal sætte flashfilen "libflashplayer.so" ind i firefox plugin mappen manuelt.

Jeg får nu besked på at jeg ikke har rettigheder til at skrive i mappen, jeg har læst den fine "howto" i har her om sudo og su men får det bare ikke til at virke hos mig.

Nogen der vil hjælpe.

Berit
Jeg kommer ikke ind og bliver "root", hjælp
Bundkort: Asrock P4VT8, Intel Pentium 4 2,66 GHz, 1024 mb Ram, Grafikkort: Nvidia Geforce 6200 AGP 8X. 2 Stk. Harddiske: Maxtor 40 Gb, Quantum 7 Gb. Ekstern Usb Harddisk: One 250 Gb.
beritnathalie

Hjælp med flash

Jeg har løst det selv, tog mig ca. 2 timer at hitta løsningen på hvordan jeg bliver root.

Tryk Alt F2 og skriv sudo nautilus..

Det kunne nogen herinde vel godt lige ha smidt afsted til mig :evil:

Så nu fik jeg ENDELIG lov at smide min firefox-plugin manuelt ind i mappen, så nu kører YouTube igen. Herligt, men træls at det ikke bare kører af sig selv når jeg installere plug-in fra firefox.

Dette var en rigtig træls detalje i min overgang fra windows til Ubuntu

Berit
Wrapper
Geografisk sted: Århus, Denmark

Hjælp med flash

Indlæg af Wrapper »

Folk skal da lige ha lov til at komme hjem fra arbejde osv.
Det er da muligt at der er nogen online, men man kan jo ikke holde øje med alle tråde herinde hele tiden...
Billede

Billede
sådanUBUNTU
Geografisk sted: Valby

Hjælp med flash

Indlæg af sådanUBUNTU »

Enig, det er lidt træls. Flash virkede engang out-of-the-box, men der er en eller anden bug på nye installationer. Ved skisme ikke, hvad det er. Fatter faktisk ikke, at det ikke bliver løst.

Hvis du havde læst den tråd grundigt, som du refererer til i dit første indlæg, fremgår "sudo nautilus"-kommandoen faktisk. Når du selv henviser til tråden, må man gå ud fra, at du følger løsningsforslagene.

http://ubuntuforums.org/showthread.php? ... ight=flash

Løsningen er:

Hent den nye flashplayer fra Adobes hjemmeside:

Kode:
wget -c http://fpdownload.macromedia.com/get/fl ... nux.tar.gz

Åben det downloadede tar-arkiv og kopier filen 'libflashplugin.so' til firefox pluginmappen, der bliver åbnet med følgende kommando:

Kode:
sudo nautilus /usr/lib/firefox/plugins/

Genstart firefox og det kører!

Jo bedre man beskriver sit problem, desto nemmere er det også at hjælpe. Når du beskriver dit problem tænker man: "Gud, sudo virker ikke. Det er vist over mit niveau." Så må du beskrive mere detaljeret, hvad der driller.

Alle er meget hjælpsomme herinde, men vi forsøger at værdsætte den hjælp vi får, i stedet for at forvente assistance. Husk på at vi alle er frivillige nørder/entusiaster. Der bliver værnet meget om tonen herinde. Derfor er dette forum et rart sted at tilbyde sin hjælp.
Artificial Intelligence
Geografisk sted: Køge

Hjælp med flash

Indlæg af Artificial Intelligence »

Det kan godt være at mit navn står som online - men i mange tilfælle er jeg ikke til stede (away from keyboard), men har stadigvæk computren tændt.
beritnathalie

Hjælp med flash

Først "SORRY" for at mine frustrationer kom ud her..

Men jeg var meget frustreret, jeg bliver vanvittig i mit hoved når ting som bare burde fungere, ikke gør det,. og når jeg så endelig finder løsningen kan jeg sku ikke få lov at lægge den fil ind :D

Men ok jeg havde skrevet i terminalen som der stod i den tråd jeg henviser til men kom aldrig igennem. (Har testet nu igen mens jeg skriver dette og nu VIRKER DET. Men som sagt så læste jeg hele tråden og prøvede også ALT

Først da jeg anvendte Alt F2 og skrev sudo nautilus. Så kunne jeg pludselig godt overføre filen og alle problemer var løst.

Berit

P.S Det er jo ikke hver dag man sådan lige skifter styresystem, men jeg må nok sige jeg synes så klart det er en lidt underlig følelse at gå fra at være ret dygtig på sin PC til at ikke kunne basale ting, men det er en udfordring.. På de 2 dage der er gået har jeg fået alle mine basale nødvendige ting op og køre, og nu skal jeg rigtig til at udforske og ikke mindst lære.. Og jeg har ihvertfald ikke fortrudt min overgang

:D
sådanUBUNTU
Geografisk sted: Valby

Hjælp med flash

Indlæg af sådanUBUNTU »

:) Jeg blev heller ikke sur for alvor ;)

Det kan være hårdt at skifte. Men man får til gengæld en helt ny verden at boltre sig i. Og det er meget sjovere at eksperimentere og lære nyt i linux end i Windows... synes jeg. Den første tid støder man panden mod en mur et par gange.

Helt enig. Flash burde virke!!!!