sykronisering af min tlf. bog på samsung galaxy nexus [LØST]

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
swotie
Indlæg: 542
Tilmeldt: 10. jan 2009, 08:31
Geografisk sted: Bjerringbro

sykronisering af min tlf. bog på samsung galaxy nexus [LØST]

Indlæg af swotie »

Ikke sikkert der er nogle her der kan hjælpe mig ... men jeg prøver alligevel :-)

Nu har jeg googlet i 2 dage for at finde ud af hvordan jeg gemmer min tlf bog fra min samsung galaxy nexus på google+, så jeg automatisk kan hente den ned fra skyen, når jeg får ny telefon.

Jeg har sat flueben ved synkronisering af kontakter i indstillinger på telefonen, men kan ikke finde mine kontakter på google+

Er der en barmhjertelig sjæl, der kan hjælpe mig
Senest rettet af swotie 10. maj 2013, 07:42, rettet i alt 1 gang.
/Henrik

Ubuntu 20.04 64 bit

Lenovo ideacenter 310S, Pentium J4205 Quad, 8 GB Ram,canonscan lide 120 scanner
Brugeravatar
Martin Jørgensen
Indlæg: 406
Tilmeldt: 24. dec 2010, 15:58
IRC nickname: Martinjo84

Re: sykronisering af min tlf. bog på samsung galaxy nexus ti

Indlæg af Martin Jørgensen »

Det er nemt :)

Du går ind på din Gmail

oppe til venstre kan du se der står Gmail der kan du trykke og vælge Kontakter :)

Felten Gmail lige over Skriv "ikonet"
swotie
Indlæg: 542
Tilmeldt: 10. jan 2009, 08:31
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: sykronisering af min tlf. bog på samsung galaxy nexus ti

Indlæg af swotie »

Martinjo84 skrev:Det er nemt :)

Du går ind på din Gmail

oppe til venstre kan du se der står Gmail der kan du trykke og vælge Kontakter :)

Felten Gmail lige over Skriv "ikonet"


Takker @martin .... nu har jeg fundet mine kontaktpersoner

Så kommer det næste spørgsmål .... hvordan henter jeg kontaktpersonerne ned på min nye telefon ?
/Henrik

Ubuntu 20.04 64 bit

Lenovo ideacenter 310S, Pentium J4205 Quad, 8 GB Ram,canonscan lide 120 scanner
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: sykronisering af min tlf. bog på samsung galaxy nexus ti

Indlæg af lath »

swotie skrev:
Martinjo84 skrev:Det er nemt :)

Du går ind på din Gmail

oppe til venstre kan du se der står Gmail der kan du trykke og vælge Kontakter :)

Felten Gmail lige over Skriv "ikonet"


Takker @martin .... nu har jeg fundet mine kontaktpersoner

Så kommer det næste spørgsmål .... hvordan henter jeg kontaktpersonerne ned på min nye telefon ?


Det er også nemt:
  • Indsæt din Google konto med kodeord i telefonen
  • aktiver sync (synkronisering)
  • Efter lidt download tid har Android kopieret din kontaktliste ned til telefonen, som så virker offline(*)
- alt dette finder du i indstillingerne

Andre apps tricks:
  • Du kan så installere apps ved at logge ind på den kontomed en browser på en desktop, finde en app på play.google.com, og så trykke på installer knappen, og din Android mobil vil så hente og installere appen.
  • For Googles kort kan du trykke en adresse ind i på maps.google.com, og hvis du så er logget ind på den samme konto som er i Android mobilen kan du på websiden i en browser klikke på et gråt favorit ikon (5-takket-stjene), der så skrifter farve til gul.
    Inde i din Google maps app kan du nu finde det punkt under favoritter, hvis synkronisering er slået til - det kan du bruge til at finde en placering/bygning på et sted du ikke kender
  • Du kan også administrere dine kontakter fra Google web siden - ændringerne slår så igennem på din Android mobil (hvis synkronisering er slået til på din mobil)

ad (*): Jeg har oplevet at være offline fra internettet men være online på telefonnettet på samme tid fra den samme Android mobil - sandsynligvis var det noget DNS server knas hos min mobiludbyder

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
swotie
Indlæg: 542
Tilmeldt: 10. jan 2009, 08:31
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: sykronisering af min tlf. bog på samsung galaxy nexus ti

Indlæg af swotie »

tusind tak for hjælpen.

Ang. redigering af kontakter, bruger jeg airdroid .... jeg rodede oz hele airdroid igennem, for at finde mine kontakter i skyen ... det kunne jeg ikke.

Jeg rodede hele google+ igennem for at finde mine kontakter i skyen .... det kunne jeg ikke.

Havde slet ikke tænkt på at jeg skulle rode med GMail, for at finde mine kontakter i skyen

PS: prøve lige at hente en app via min pc ... og den blev installeret på min telefon ..... :-)
/Henrik

Ubuntu 20.04 64 bit

Lenovo ideacenter 310S, Pentium J4205 Quad, 8 GB Ram,canonscan lide 120 scanner
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: sykronisering af min tlf. bog på samsung galaxy nexus ti

Indlæg af lath »

swotie skrev:Ang. redigering af kontakter, bruger jeg airdroid .... jeg rodede oz hele airdroid igennem, for at finde mine kontakter i skyen ... det kunne jeg ikke.

Dine kontakter er i Kontakter appen - har du synkronisering slået og retter i dem bliver de automatisk også rettet i Googles sky - her så i Gmail > Kontakter.
Som jeg skrev før bliver de også rettet den anden vej rundt, og igen, kun hvis synkronisering i mobilen er slået til og at Google kontoens kodeord der er i mobilen er den rigtige.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
swotie
Indlæg: 542
Tilmeldt: 10. jan 2009, 08:31
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: sykronisering af min tlf. bog på samsung galaxy nexus ti

Indlæg af swotie »

jeg har sat gmail mobil app'en til at synkronisere med gmail ... så det burde være ok ?
/Henrik

Ubuntu 20.04 64 bit

Lenovo ideacenter 310S, Pentium J4205 Quad, 8 GB Ram,canonscan lide 120 scanner
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: sykronisering af min tlf. bog på samsung galaxy nexus ti

Indlæg af lath »

swotie skrev:jeg har sat gmail mobil app'en til at synkronisere med gmail ... så det burde være ok ?


Nej, det er synkronisering på Android (system) niveau.

Du kan finde sync knappen i notifikationer-menuen - dvs. at at du swiper helt oppe fra toppen af skærmen.
Så dukker notifikationerne op. Oppe i toppen af den er der en vandret menu af knapper.
I den kan du finde din sync knap - kan du ikke finde den så prøv at swipe fra højre mod venstre oven i menubaren for at få vist højre side af menuen.

Ekstra tip:
Imens du ikke er i en app, så prøv at se hvad der sker når du gør det her.
I hver sin del af skærmen swiper du samtidigt 2 fingre sådan at de mødes ca midt på skærmen. Fingrene skal lande på skærmen ca samtidigt ellers start Android måske en app hvis din finger rammer et app ikon.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
swotie
Indlæg: 542
Tilmeldt: 10. jan 2009, 08:31
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: sykronisering af min tlf. bog på samsung galaxy nexus ti

Indlæg af swotie »

swotie skrev:jeg har sat gmail mobil app'en til at synkronisere med gmail ... så det burde være ok ?


Nej, det er synkronisering på Android (system) niveau.

Du kan finde sync knappen i notifikationer-menuen - dvs. at at du swiper helt oppe fra toppen af skærmen.
Så dukker notifikationerne op. Oppe i toppen af den er der en vandret menu af knapper.
I den kan du finde din sync knap - kan du ikke finde den så prøv at swipe fra højre mod venstre oven i menubaren for at få vist højre side af menuen.


Når jeg swiper fra toppen og ned får jeg knap i øverste højre hjørne ( den kendte jeg godt ) ... men jeg kan ikke finde en sync knap .... får kun knapper til følgende ... min google+ profil, lysstyrke, indstillinger, dlink (min router), telmore (min telfon udbyder), oplader status, flytilstand og bluetooth.

Ekstra tip:
Imens du ikke er i en app, så prøv at se hvad der sker når du gør det her.
I hver sin del af skærmen swiper du samtidigt 2 fingre sådan at de mødes ca midt på skærmen. Fingrene skal lande på skærmen ca samtidigt ellers start Android måske en app hvis din finger rammer et app ikon.


Hmm. ... der sker ingenting når jeg swipper med 2 fingre samtidigt .... har prøvet en del gange .... hvad skulle der ske Lath?


Prøvede at oprette en kontakt i Gmail på pc .... kort tid efter var kontakten under personer på telefonen .... så synkroniseringen virker vel så ?
/Henrik

Ubuntu 20.04 64 bit

Lenovo ideacenter 310S, Pentium J4205 Quad, 8 GB Ram,canonscan lide 120 scanner
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: sykronisering af min tlf. bog på samsung galaxy nexus ti

Indlæg af lath »

swotie skrev:
swotie skrev:jeg har sat gmail mobil app'en til at synkronisere med gmail ... så det burde være ok ?


Nej, det er synkronisering på Android (system) niveau.

Du kan finde sync knappen i notifikationer-menuen - dvs. at at du swiper helt oppe fra toppen af skærmen.
Så dukker notifikationerne op. Oppe i toppen af den er der en vandret menu af knapper.
I den kan du finde din sync knap - kan du ikke finde den så prøv at swipe fra højre mod venstre oven i menubaren for at få vist højre side af menuen.


Når jeg swiper fra toppen og ned får jeg knap i øverste højre hjørne ( den kendte jeg godt ) ... men jeg kan ikke finde en sync knap .... får kun knapper til følgende ... min google+ profil, lysstyrke, indstillinger, dlink (min router), telmore (min telfon udbyder), oplader status, flytilstand og bluetooth.

Det skal du kunne på en Galaxy Nexus
Min mobils Android er i øvrigt Jelly Bean (4.1.2).

swotie skrev:
Ekstra tip:
Imens du ikke er i en app, så prøv at se hvad der sker når du gør det her.
I hver sin del af skærmen swiper du samtidigt 2 fingre sådan at de mødes ca midt på skærmen. Fingrene skal lande på skærmen ca samtidigt ellers start Android måske en app hvis din finger rammer et app ikon.


Hmm. ... der sker ingenting når jeg swipper med 2 fingre samtidigt .... har prøvet en del gange .... hvad skulle der ske Lath?


Alle dine skærme (eller hvis vi bruger ubuntu terminologi: desktops) dukker op i samme skærmbillede. når du trykker på en skærm/desktop går du til den - meget brugbart til at spotte et ikon til en app, som du gerne vil starte lige nu.

Du har nok gjort det forkert, for det virker også på min gamle Android 1.6 mobil, som min far nu har fået.

Du skal gøre det fra 2 diagonalt modsatte hjørner af skærmen. Jeg gør det fra næsten øverst til højre + næsten nederst til venstre.
Fingrene skal starte med at lande på skærmen samtidigt, og de skal føres ind mod midten af skærmen, hvor du straks bevæger begge fingre væk fra skærmen - også samtidigt. Den sidste bevægelse skal være lige op fra skærmen - ingen berøring henover skærmen!

swotie skrev:Prøvede at oprette en kontakt i Gmail på pc .... kort tid efter var kontakten under personer på telefonen .... så synkroniseringen virker vel så ?

Ja, så virker det som det plejer at gøre.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
swotie
Indlæg: 542
Tilmeldt: 10. jan 2009, 08:31
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: sykronisering af min tlf. bog på samsung galaxy nexus ti

Indlæg af swotie »

jeg kører oz med ver. 4.2.1

Nu har jeg prøve at swippe diagonalt med 2 fingre .... der sker stadig ingenting

Men nu synkroniserer den mine kontakter .... og jeg har fundet dem i skyen .... det var det jeg var, det jeg søgte efter.

Tak for hjælpen.
/Henrik

Ubuntu 20.04 64 bit

Lenovo ideacenter 310S, Pentium J4205 Quad, 8 GB Ram,canonscan lide 120 scanner
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: sykronisering af min tlf. bog på samsung galaxy nexus ti

Indlæg af lath »

swotie skrev:jeg kører oz med ver. 4.2.1

Nu har jeg prøve at swippe diagonalt med 2 fingre .... der sker stadig ingenting

Men nu synkroniserer den mine kontakter .... og jeg har fundet dem i skyen .... det var det jeg var, det jeg søgte efter.

Tak for hjælpen.


Kunne du ikke lige markere tråden som løst, så andre ikke forgæves kigger i en tråd der allerede er løst.

Markering af tråden som løst gøres sådan her: Tryk på knappen med fluebenet i ud for det indlæg der var løsningen.
Du skal ikke svare på dette indlæg, hvis du kun vil skrive at du nu har markeret tråden som løst

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
swotie
Indlæg: 542
Tilmeldt: 10. jan 2009, 08:31
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: sykronisering af min tlf. bog på samsung galaxy nexus ti

Indlæg af swotie »

Jeg ville oz markere emnet som løst Lath .... (er selv ops på at andre gør det) ..... men her i "off-Topic" er der ingen flueben man kan trykke på. :?

@Admins .... er det en mulighed at få et flueben her i "off-topic" oz ?

Men har markeret emnet som løst i emnefeltet i stedet for.
/Henrik

Ubuntu 20.04 64 bit

Lenovo ideacenter 310S, Pentium J4205 Quad, 8 GB Ram,canonscan lide 120 scanner
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: sykronisering af min tlf. bog på samsung galaxy nexus ti

Indlæg af lath »

swotie skrev:Jeg ville oz markere emnet som løst Lath .... (er selv ops på at andre gør det) ..... men her i "off-Topic" er der ingen flueben man kan trykke på. :?

@Admins .... er det en mulighed at få et flueben her i "off-topic" oz ?

Men har markeret emnet som løst i emnefeltet i stedet for.


Åh ja, nogle forum har det ikke - tråden kan måske blive flyttet til "Andre systemer"? (hint: Android har en Linux kerne)

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags