IT-udstyr til et fiktivt kontorfirma

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: IT-udstyr til et fiktivt kontorfirma

Indlæg af Kurt Christensen »

christian.arvai skrev:Der er et problem med de to foreslåede maskiner fra Lenovo. De har ikke numerisk tastatur, men det har den jeg fandt (ASUS X75VD TY014H).


Kan et løst ikke bruges?
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/mus-og-tastatur/TARAKP10EU/targus-numerisk-tastatur
Når lejligheden byder sig.
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: IT-udstyr til et fiktivt kontorfirma

Indlæg af AJenbo »

Hvis du med sikkerhed mener at dem der laver backup ikke også kan tilgå filerne så var det måske en ide at bruge ownCloud.
Brugeravatar
Martin Jørgensen
Indlæg: 406
Tilmeldt: 24. dec 2010, 15:58
IRC nickname: Martinjo84

Re: IT-udstyr til et fiktivt kontorfirma

Indlæg af Martin Jørgensen »

Acer laver også pro maskiner her er en 15 tommer med numerisk tastetur

http://www.edbpriser.dk/baerbar/acer-travelmate-p453-m-53234g32makk-id-7134429.aspx?q=travelmate
Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Re: IT-udstyr til et fiktivt kontorfirma

Indlæg af Toddvarg »

christian.arvai skrev:Jeg er ved at lave hjemmeside http://www.bricksite.com/akkontorservice , hvor at der står hvad firmaet skal lave.

Jeg har haft overvejet en form for onlinebackup, men hverken hendes lærer, eller jeg selv, mener at der er god nok sikkerhed i Dropbox eller microsoft skydrive, så hvad skal man så bruge?

hvorfor prof udgaven?

Der er alle funktioner til rådighed, og hun skal bl.a. bruge Access.
Jeg havde brug for en backup på nettet og begyndte at læse en del om det. Det er rigtig nok at dropbox ikke er godt nok, så vidt jeg ved kan medarbejderne på dropbox gå ind i dine filer, så det bliver en tillidssag (sådan var det tidligere, ved ikke nu). Jeg bruger selv Spideroak, hvor det hele bliver krypteret. Ulempen eller fordelen, alt efter hvordan man ser det, er at alt bliver krypteret, dvs hvis du glemmer din adgangskode, kan heller ikke medarbejdere på Spideroak redde dine data, da de ikke har tilgang til de. Spideroak fungere både for linux, windows og Mac. I sin tid så fik jeg det også billigere, da jeg brugte linux, og det er open-souce.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: IT-udstyr til et fiktivt kontorfirma

Indlæg af Christian.Arvai »

Selve opgaven er færdig og afleveret nu, men da det er ganske spændene at læse forslagene, er i velkommen til at skrive flere gode ideer, da der jo kan komme andre brugere med samme spørgsmål.

Tak for de indkomne forslag. Det hjælper jo altid, hvis at man får input fra andre :)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing