System fryser ved bestemt internet side. skat

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Svante

Re: System fryser ved bestemt internet side. skat

Indlæg af Svante »

Jeg er dog forvirret over alle disse guides java 6, 7 og 8.
Sun, Oracle og OpenJDK.
Kan man få en skudsikker opskrift? 8-)
Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: System fryser ved bestemt internet side. skat

Indlæg af Kurt Christensen »

Svante skrev:Jeg er dog forvirret over alle disse guides java 6, 7 og 8.
Sun, Oracle og OpenJDK.
Kan man få en skudsikker opskrift? 8-)


Denne har hvis virket indtil videre.
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=3&t=17268
Når lejligheden byder sig.
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: System fryser ved bestemt internet side. skat

Indlæg af AJenbo »

femore skrev:Følgende er installeret
Se vedhæftede fil
Hov hvor er min vedhæftede fil??????????
Både openjdk-7-jre og icedtea-7-plugin er installeret.
Hvilke af de øvrige skal slettes?


Kode: Vælg alt

sudo apt-get purge openjdk-6-* icedtea-6-*
Samt alle andre java versioner jeg ikke har taget højde for.
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: System fryser ved bestemt internet side. skat

Indlæg af AJenbo »

Svante skrev:Jeg er dog forvirret over alle disse guides java 6, 7 og 8.
Sun, Oracle og OpenJDK.
Kan man få en skudsikker opskrift? 8-)

Den konstante udvikling gøre dette umuligt.
buddig
Indlæg: 746
Tilmeldt: 18. maj 2011, 21:54
Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus

Re: System fryser ved bestemt internet side. skat

Indlæg af buddig »

Svante skrev:Jeg er dog forvirret over alle disse guides java 6, 7 og 8.
Sun, Oracle og OpenJDK.
Kan man få en skudsikker opskrift? 8-)
Hvis du kører OpenJDK, så er det vel ret sikkert, men hvis du hopper med på Oracle Java,
så har der været en masse problemer med tilhørende ugentlige opdateringer.
Sådan er det vel med proprietær software. :)
// Henning
Svante

Re: System fryser ved bestemt internet side. skat

Indlæg af Svante »

buddig skrev:
Svante skrev:Jeg er dog forvirret over alle disse guides java 6, 7 og 8.
Sun, Oracle og OpenJDK.
Kan man få en skudsikker opskrift? 8-)
Hvis du kører OpenJDK, så er det vel ret sikkert, men hvis du hopper med på Oracle Java,
så har der været en masse problemer med tilhørende ugentlige opdateringer.
Sådan er det vel med proprietær software. :)
// Henning

Findes der så en OpenJDK 8 og var der ikke noget med manglende understøttelse til OpenJDK generelt?
femore
Indlæg: 27
Tilmeldt: 14. maj 2009, 12:19

Re: System fryser ved bestemt internet side. skat

Indlæg af femore »

AJenbo skrev:
femore skrev:Følgende er installeret
Se vedhæftede fil
Hov hvor er min vedhæftede fil??????????
Både openjdk-7-jre og icedtea-7-plugin er installeret.
Hvilke af de øvrige skal slettes?


Kode: Vælg alt

sudo apt-get purge openjdk-6-* icedtea-6-*
Samt alle andre java versioner jeg ikke har taget højde for.


Har prøvet ovenstående, desværre uden det ønskede resultat.
Nu blev jeg rigtigt godt og grundigt træt af problemet, ledte rundt i dette forum og fandt ud af at arvai har flere udgaver af sine oprydnings/installations kommandoer.
Jeg prøvede denne udgave
sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get purge -y openjdk-6-jre openjdk-6-jre-lib openjdk-6-doc openjdk-7-jre openjdk-7-jre-lib openjdk-7-doc sun-java6-jdk sun-java6-bin sun-java6-fonts sun-java6-jre sun-java6-plugin sun-java7-jdk sun-java7-bin sun-java7-fonts sun-java7-jre sun-java7-plugin icedtea-plugin && sudo apt-get autoremove ; sudo apt-get update -y && sudo add-apt-repository ppa:webupd8team/java && sudo apt-get update && sudo mkdir -p /usr/lib/mozilla/plugins && sudo apt-get install oracle-java7-installer

Herefter genstart
fra denne link
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=3&t=17344&p=115700&hilit=java#p115700

Et voila - nu kan jeg komme på skat.dk borger.dk min netbank min e-boks, så hvad mere kan man ønske sig :D
Svante

Re: System fryser ved bestemt internet side. skat

Indlæg af Svante »

femore skrev:
AJenbo skrev:
femore skrev:Følgende er installeret
Se vedhæftede fil
Hov hvor er min vedhæftede fil??????????
Både openjdk-7-jre og icedtea-7-plugin er installeret.
Hvilke af de øvrige skal slettes?


Kode: Vælg alt

sudo apt-get purge openjdk-6-* icedtea-6-*
Samt alle andre java versioner jeg ikke har taget højde for.


Har prøvet ovenstående, desværre uden det ønskede resultat.
Nu blev jeg rigtigt godt og grundigt træt af problemet, ledte rundt i dette forum og fandt ud af at arvai har flere udgaver af sine oprydnings/installations kommandoer.
Jeg prøvede denne udgave
sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get purge -y openjdk-6-jre openjdk-6-jre-lib openjdk-6-doc openjdk-7-jre openjdk-7-jre-lib openjdk-7-doc sun-java6-jdk sun-java6-bin sun-java6-fonts sun-java6-jre sun-java6-plugin sun-java7-jdk sun-java7-bin sun-java7-fonts sun-java7-jre sun-java7-plugin icedtea-plugin && sudo apt-get autoremove ; sudo apt-get update -y && sudo add-apt-repository ppa:webupd8team/java && sudo apt-get update && sudo mkdir -p /usr/lib/mozilla/plugins && sudo apt-get install oracle-java7-installer

Herefter genstart
fra denne link
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=3&t=17344&p=115700&hilit=java#p115700

Et voila - nu kan jeg komme på skat.dk borger.dk min netbank min e-boks, så hvad mere kan man ønske sig :D

Synes ikke rigtigt, at det virker hos mig :(
Er der et script til at komme fra OpenJDK 6 til OpenJDK 7 eller 8 (hvis den findes)?
Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: System fryser ved bestemt internet side. skat

Indlæg af Stra »

Jeg har både version 6+7 kørende uden problemer. Version 8 er ikke frigivet endnu. https://en.wikipedia.org/wiki/OpenJDK.

Mon ikke du kan finde dem i softwarecenteret og installere dem derfra?
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: System fryser ved bestemt internet side. skat

Indlæg af AJenbo »

Der er ingen der råder brug af 8 til andet end at teste udviklingen. Det script femover har fundet installere Oracle Java 7.
femore
Indlæg: 27
Tilmeldt: 14. maj 2009, 12:19

Re: System fryser ved bestemt internet side. skat

Indlæg af femore »

Hey igen - angående adgang med NemId og Nemlog-in
Jeg har modtaget svar fra digitaliseringsstyrelsen (se nedenstående) og personligt syntes jeg, at de er seriøse.
Min henvendelse er blevet taget alvorligt og det er ikke bare et ævle bævle svar. Der er et par konkrete anvisninger samt et tilbud om support, hvis anvisningerne ikke virker.

Til måske glæde for andre her i dette forum, måske kan anvisningerne bruges :D

Jeg fik løst mine problemer ved at bruge et af arvai's script. Se tidligere i denne tråd

Kære Flemming
Jeg beklager den lange svartid!
Det undersøges i øjeblikket, hvorfor fejlen opstår, og hvor der i givet fald skal rettes op på fejlen (NemID vs. NemLog-in).
Den anbefaling vi kan give dig lige nu er, at du skal slette alle midlertidige internetfiler, cookies og din .oces2 folder. Så burde det virke.
Vores formodning er, at fejlen rammer brugere som opgraderer fra Ubunto 11 til Ubunto 12.
Jeg kan i øvrigt oplyse, at Ubunto 12.04 er fuldt understøttet i NemID, jf. vores liste over understøttede programmer: https://www.nemid.nu/dk-da/support/tekniske_krav/understoettede_programmer/internetbrowser/.
Hvis du fortsat har problemer, må du meget gerne sende et telefonnummer. Så vil jeg få en 2nd line supporter til at kontakte dig.
Jeg håber, at ovenstående besvarer din henvendelse. I modsat fald er du velkommen til at henvende dig igen.
Venlige hilsner
XXXXXXX
kent a
Indlæg: 696
Tilmeldt: 31. dec 2009, 10:07
Geografisk sted: Erslev på Mors

Re: System fryser ved bestemt internet side. skat

Indlæg af kent a »

Jeg har også haft en mindre email nemid support..

Første gang fik jeg en henvisning til en windows 7 guide..

Det gjorde jeg så opmærksom på og der var jo en tydlig fejl fra han side så kan ville vende tilbage med et svar..

Der gjorde han dagen efter hvor han skrev en masse forskellig og dette svaret jeg på og dagen efter ringet han til mig, men kunne ikke tag mobil da mit arbejde larme. om aften skrev jeg en ny mail til ham og dagen efter svaret han at han ikke kunne gøre andet end han retter henvendelse til digitaliseringsstyrelsen med mit problem.

Han råde mig faktisk til at installere Oracle Java 7.
Lubuntu 18.04 LTS
Svante

Re: System fryser ved bestemt internet side. skat

Indlæg af Svante »

Alle mine problemer med NemID, Netbank og skat.dk forsvandt, da jeg installerede Lubuntu 13.04 i går på min netbook :D
buddig
Indlæg: 746
Tilmeldt: 18. maj 2011, 21:54
Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus

Re: System fryser ved bestemt internet side. skat

Indlæg af buddig »

AJenbo skrev:
buddig skrev:For få dage siden blev jeg igen overrasket over, hvor få, der kender til Linux og bruger det på deres PC.

Fortæl :)
Ja Anders, her er fortællingen:
Jeg sad blandt nogle hardware ingeniører, og spurgte om de brugte Linux, og hvor meget de kendte til det.
I forvejen har jeg fået at vide af en kollega, der studerer til ingeniør, at et helt semester som alle skal igennem, er Linux embedded systemer og virtuel machines.
Dem jeg sad hos, vidste da, at der var noget, der hed linux, men de havde ingen erfaring med det.
Jeg fortalte dem, at det ikke får virus, og deres svar var, at det var kun fordi, det ikke er udbredt.
Diskisionen gik, og jeg påstod hårdnakket, at jeg sagtens kunne lave en PC, der var garanteret uangribelig.
Et af deres svar, var, at hvis jeg var så klog, hvorfor søgte jeg så ikke job som IT chef...
Jeg svarede, at det kunne da let ske, at jeg gør det, men ikke her og ikke nu, men måske senere og et andet sted, hvor jeg mødte mere forståelse.
Til sidst sagde jeg, at en PC uden harddisk, der booter på en Ubuntu CD kunne køre på nettet og arbejde med dokumenter osv. og arbejdet kunne gemmes på en USB stick.
Det lykkedes mig at overbevise dem om, at systemet, der ligger på en CD ikke får virus, og ikke spreder virus. ?
Altså kan det laves, og de forstod det...
I dag oplevede jeg noget lignende til et møde om IT sikkerhed, og den stigende trussel på verdensplan.
Jeg oplever det som en psykolog, eller terapeut, der har en løsningsmodel der bliver tilsidesat af en fra medicinalindustrien, hvis eneste løsning er lykkepiller.
Chris Mac. Donald kører i øjeblikket en tv udsendelsesrække, der skal forsøge at bedre situationen for folk med livsstilssygdomme.
Det lykkes forhåbentlig at påvise, at livsstilsændringer kan afløse medicin, men det kræver en meget hård kamp af en verdenskendt og hele vores nationale TV selskab i ryggen, for at overbevise de uvidende om det vi andre opfatter som selvfølgeligheder.
Bare for at forklare, at uvidenhed er meget udbredt, og kampen er hård.
Citat: Dem der påstår at det ikke kan lade sig gøre, bør ikke stå i vejen for dem, der allerede har gjort det. :)
// Henning
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: System fryser ved bestemt internet side. skat

Indlæg af AJenbo »

Takker :)