Hvor meget ville I tage for at udvikle en hjemmeside?

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Grafwichmann
Indlæg: 48
Tilmeldt: 11. feb 2013, 11:21

Hvor meget ville I tage for at udvikle en hjemmeside?

Indlæg af Grafwichmann »

Spørgsmål fra en begynder i web-design, til nogle af jer drevne udviklere.

Opgaven er ikke en butik, men en præsentations- og kontaktside, for en interiør-dame der vil lave konsulentarbejde for ejendomsmæglere.

Noget bud på hvad der ville være rimeligt at tage for den type arbejde?

Jeg er klar over at større firmaer seriøst bør hyre en uddannet udvikler, men vi taler her om små enmands-firmaer, der bare skal have noget simpelt til at fungere.
Brugeravatar
Martin Jørgensen
Indlæg: 406
Tilmeldt: 24. dec 2010, 15:58
IRC nickname: Martinjo84

Re: Hvor meget ville I tage for at udvikle en hjemmeside?

Indlæg af Martin Jørgensen »

Du kan jo tage timepris :)
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hvor meget ville I tage for at udvikle en hjemmeside?

Indlæg af AJenbo »

Hvis ikke du har den store erfaring inden for området vil jeg nok sige ca. 1500. Men time pris er nok en god ide, du skal vel have ca. 200 i timen vil jeg tro.
LukasFT
Indlæg: 14
Tilmeldt: 7. apr 2013, 21:31
IRC nickname: LukasFT

Re: Hvor meget ville I tage for at udvikle en hjemmeside?

Indlæg af LukasFT »

Nu ved jeg ikke hvor stor e opgave det er. Men hvis det bare kan sættes op i WordPress vil det nok komme til at tage max 74 timer (2 uger), eller det tror jeg i hvert fald at jeg villet kunne gøre det på. Så hvis du regner med en timeløn på 200,- så er det 200*74 = 14.800 DKK, hvilket jeg synes lyder som en fair pris :D
Brugeravatar
Martin Jørgensen
Indlæg: 406
Tilmeldt: 24. dec 2010, 15:58
IRC nickname: Martinjo84

Re: Hvor meget ville I tage for at udvikle en hjemmeside?

Indlæg af Martin Jørgensen »

Du kan kigge lidt på amino.dk som er Danmarks største iværksætter side

Der er mange der laver disse løsninger
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Hvor meget ville I tage for at udvikle en hjemmeside?

Indlæg af lath »

Grafwichmann skrev:Spørgsmål fra en begynder i web-design, til nogle af jer drevne udviklere.

Opgaven er ikke en butik, men en præsentations- og kontaktside, for en interiør-dame der vil lave konsulentarbejde for ejendomsmæglere.

Noget bud på hvad der ville være rimeligt at tage for den type arbejde?

Jeg er klar over at større firmaer seriøst bør hyre en uddannet udvikler, men vi taler her om små enmands-firmaer, der bare skal have noget simpelt til at fungere.


Hvis du skal banke prisen i bund så brug såvidt muligt Open Source.

En anden ting er du skal kræve at hun er mere specifik om sine ønsker - det hedder en kravspecifikation.
Årsagen til at du skal kræve sådan en er at hvis hun kræver fastpris (hvilket jeg ikke synes du skal gå med på) at så bliver det du får ud af det en timepris der ligger imellem gratis og latterligt lav.

En ting du skal afvise er at gå med på er en bod (penge du skal betale for forsent udført arbejde - eller penge du ikke kan få hvis hun er utilfreds over den softwareløsning der bliver leveret.)

Du skal tage timepris, og du skal udvikle løsningen iterativ - en ting af gangen - altså i små trin, hvor du laver kun 1 ting af gangen.
Der skal falde penge af til dig hver gang en iteration er gennemført. For den skal gå godt skal i aftale en brugertest, hvor du først selv kan køre testen og se om alle tests er opfyldt=du er færdig med iterationen. Hun skal så godkende den skriftligt og betale. Du skriver så en kvittering for at have modtaget penge til udviklingen af softwaren - kvitteringen skal indeholde oplysningerne: fra hvem til hvem, hvad er der leveret af arbejede, og hvad er prisen, dato+din underskrift for at penge er modtaget for softwareudviklingsarbjedet.

Bemærk at hun nu har ophavsretten over det arbejde du har lavet da hun køber dit arbejde. Bruger du Open Source så gør hende opmærksom på mulighederne og begrænsningerne ved Open Source, særligt GNU GPL skal du fortælle om.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Hvor meget ville I tage for at udvikle en hjemmeside?

Indlæg af Christian.Arvai »

Nu er jeg ikke helt klar over hvad, vi skal definere som "simpelt", for Wordpress og Joomla tager en del mere tid at sætte op, end en løsning som fx bricksite. Personligt er jeg meget glad for Wordpress og Joomla, og der er en masse lækre funktioner med fra starten, men hvis formålet er en side, der er hurtig at sætte op, og nem at vedligeholde, er bricksite meget hurtigt at bygge en side på. Min dame har lige fået lavet denne side til hendes eksamensopgave http://www.bricksite.com/akkontorservice/velkommen , hvor at alle de viste funktioner virke (inkl. kontaktmail) og det tog ca 10 timer at lave. Der vil så skulle ligges en del flere timer af i tilbudet, da du jo skal sætte tid af til at gennemarbejde projektet med kunden. Så jeg ville nok mene at, man mindst skulle regne med 25 timer a 250 kr for en tilsvarende side. Husk at lægge udgifter til host og domaine oven i tilbudet.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hvor meget ville I tage for at udvikle en hjemmeside?

Indlæg af AJenbo »

Jeg kan også kun understrege at det er vigtig at der ligger en præcis aftale om hvad opgaven indebære og hvad resultatet skal være. Mange gange går det ok uden, men når det ikke gøre går det helt a helved til. Start med at blive enig om et design inden du bruger tid på at implementere det. Find ud af om det der dig eller kunden der skal lægge materiale på siden og gør det klart at det ikke inkludere løbende vedligeholdelse.