lath skrev:pollute skrev:AJenbo skrev:Sammen ligner du de tidligere versioner da de også var i Beta? Det kan nogle gange være godt at vendte en måneds tid efter udgivelsen før man skifter til en ny version. Som sagt vil du også blive gjort opmærksom på flere små problemer end normalt når du køre en Beta udgave. Hvilket grafikkort har du?
Ja det er en god regel at vente en måned efter udgivelse. Jeg ville bare gerne hjælpe lidt med at finde bugs. Men det gik lidt galt
Mit grafikkort er et NVIDIA GeForce GTX550Ti.
Med hensyn til andre versioner af Ubuntu har jeg kun kunnet køre 12.10, som jeg kører nu. 12.04 gav Kernel problemer i forbindelse med GRUB opstart.
Jeg lagde mærke til:
12.04 gav Kernel problemer i forbindelse med GRUB opstart.
Jeg går ud fra du mener
efter at du har valgt kerne i GRUB, og GRUB har startet den valgte kerne?
Hvis nej, så er problemet i GRUB og ikke i kernen fordi kernen ikke er startet op når GRUB kører.
GRUB er et 16-bit program der kører i 8086 tilstand ligesom DOS programmer gør - alle x86 mikroprocessorer starter op i 8086 tilstand.
Kernen (både Linux, Windows, og MAC OS X i Mac computere på en x86 mikroprocessor) skifter så senere til priviliged mode via 2 maskinkode instruktioner efter en del opsætning.
/Lars
Jeg havde problemer med at Ubuntu slet ikke ville installere på maskinen. Efter jeg valgte Ubuntu install skete der intet. Jeg rapporterede problemet på Launchpad. Her blev problemet diagnosticeret som et Kernel Grub opstarts problem. Min computer har en speciel grub opstart, så i starten blev jeg nød til at køre en speciel opstart. Fejlen blev så fikset til 12.10, med et kernel fix (Det var det de kaldte det).
Her er mit indlæg om hvordan jeg ordnede problemet indledningsvis:
Jeg har ved med hjælp fra det internationale forum løst problemet. Det viste sig at min computer havde noget der hed UEFI firmware. Det gør at grubben i Ubuntu ikke kan starte op. Det blev løst ved at trykke på "c", ved opstart. Man får så en kommando linje hvor der skal tilføjes "nomodeset".
linux /casper/vmlinux file=/cdrom/presseed/ubuntu.seed boot=casper quiet splash nomodeset -- initrd /casper/initrd.12
Man kan nu prøve Ubuntu, men ved genstart vil man skulle gøre dette igen. Jeg brugte derfor boot repair til at ændre grub options. Her skulle jeg ændre kernel options til nomodeset. Herefter kan jeg installere Ubuntu.
Jeg har reporteret problemet på Launchpad, og prøver i øjeblikket den nye kernel for at se om det er lavet.