Her er lige hvad jeg kunne have tænkt mig at svare til den kære Trine Bramsen.
Trine Bramsen skrev:Ja men man kender jo reglerne, hvis man ønsker at blive familiesammenført så må man ikke have været forsørget af det offentlige inden for tre år, og det syndes vi er meget rimeligt
For det første blev jeg slet ikke oplyst om denne konsekvens da jeg søgte om de midlertidige midler, men jeg kendte slet heller ikke min kone på det tidspunkt. Men måske er hindes holding at vi slet ikke skulle have søgt og blot burde have pakket kufferten med det samme, de forskellige myndigheder (inklusiv udlændingestyrelsen) som vi var i kontakt med omkring at lave ansøgningen gav dog det indtryk at det ikke ville være et problem når der var tale om et lille beløb med tilbagebetaling. Så det er svært at blive klog på disse regler. Hvorfor de har ændret holdning fra at 3 år ikke er rimeligt den gang reglen blev indført til nu at syndes den er rimelig, kunne jeg også godt tænke mig at vide.
Trine Bramsen skrev:Man bliver nød til at have nogen udlændinge regler der er klare, det er de her udlændingeregler og vi syndes også de er rimelige.
Ved mindre hun mener at en klar regl er en rimelig regl kan jeg ikke rigtig se hendes begrundelse, men jeg syndes fint man kunne skrive "ej tilbagebetal økonomisk hjælp" i reglen hvor den så stadig vil være klar og tydelig og måske nettop rimelig.
Trine Bramsen skrev:vi kan ikke bare administere fra den ene sag til den anden sag
Vi skulle selv skaffe informationer om at jeg hade modtaget kontant hjælp, så hvis der ikke kan tages stilling fra sag til sag kunne de jo blot have afvist vores sag da vi indleverede den og de gennemgik at alle papirene var der, i stedet for at brugere yderligere tid på den og lade os vente de 3 måneder de tog at behandle sagen.