Dansk ubuntu pc

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Brugeravatar
Martin Jørgensen
Indlæg: 406
Tilmeldt: 24. dec 2010, 15:58
IRC nickname: Martinjo84

Dansk ubuntu pc

Indlæg af Martin Jørgensen »

Jeg arbejder i en It forretning hvor vi bygger computere efter kundernes ønsker, vi bruger primært Intel produkter.

Som
Intel bundkort
Intel Ivy bridge cpu
Intel SSD

Er der en interesse her på forumet i disse maskiner med Ubuntu præinstalleret ?
ActionpackedPIVII
Indlæg: 120
Tilmeldt: 11. apr 2009, 13:18
IRC nickname: steffen

Re: Dansk ubuntu pc

Indlæg af ActionpackedPIVII »

Selvfølgelig er det altid rart at se Ubuntu præinstalleret på computerer, og bestemt fedt at se det fra en dansk virksomhed.

Mener du interesse i køb af computerne ? I så fald vil der skulle noget mere information på banen. Evt. om i vil yde support på maskiner leveret med Ubuntu? Snakker vi bærbare eller stationære? og så flere specifikationer og pris.

Dog kan det jo hurtigt blive til reklame for dit firma, og jeg kender ikke reglerne derved her på forummet.

Men synes da bestemt det lyder som en god idé at tilbyde Ubuntu præinstalleret. Hvis vel at mærke, de fungerer 100% med Ubuntu samt der ydes en form for support, da man ellers blot bør tilbyde computere uden styresystem.
Claus Henriksen
Forfatter
Indlæg: 794
Tilmeldt: 21. jan 2007, 17:45
Geografisk sted: Christianshavn

Re: Dansk ubuntu pc

Indlæg af Claus Henriksen »

Hvad er navnet på jeres firma? - Jeg synes ikke det er urelevant reklame, og opfordrer gerne alle forretninger der vil udbrede Ubuntu på desktoppen til at poste deres navn og produkter her på siden.
Kan ikke se det er værre end MS-reklamerne der viser sig her fra tid til anden :lol:
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12
Brugeravatar
Martin Jørgensen
Indlæg: 406
Tilmeldt: 24. dec 2010, 15:58
IRC nickname: Martinjo84

Re: Dansk ubuntu pc

Indlæg af Martin Jørgensen »

Jeg er kun ude og lufte emmenet for og ser om der er interesse som jeg så kan tage og vise min chef, vi er en ren Microsoft forretning og jeg er som den eneste der har interesse i Ubuntu og dens udvikling.

Så der vil ikke være noget support foruden hvad man kan få her på forumet og mit projekt http://www.ubuntu-pc.dk som ikke er igangsat endnu.


Det er stationære maskiner som start, jeg har dog Dell i tankerne som vist levere nogle bærbare maskiner med præinstalleret Ubuntu
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Dansk ubuntu pc

Indlæg af Christian.Arvai »

Som udgangspunkt vil vi ikke have nævnt firmanavne i tråde, hvilket også står i reglerne. Når dette er sagt, så har vi hele tiden haft tilladt at nævne firmaer, hvis dette har en direkte relevans, enten for løsningen af problemet i tråden, eller hvis firmaet direkte kan forbindes med Ubuntu, og/eller salg af pc'er med Ubuntu. Så skriv bare navnet på firmaet :)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Snabbie
Indlæg: 4
Tilmeldt: 31. aug 2012, 09:39

Re: Dansk ubuntu pc

Indlæg af Snabbie »

Hej Martin,

Jeg arbejder for Canonicals danske partner.
Og vi har nogle gange brug for computere med pre instaleert Ubuntu.
Og jeg vil gerne høre mere om jeres ide.

Hilsen Vincent

vincent@fleten.net.
tel. 25753564
Officiel Ubuntu partner i Danmark!
http://www.fleten.net
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Dansk ubuntu pc

Indlæg af AJenbo »

Jeg vil også lige tilføje min erfaringer her. Jeg arbejder som de fleste nok ved i Føniks A/S. Vi kørte en række måneder med Ubuntu som muligt OS på ligefor med Windows (ingen af dem er tilvalgt fra start). I løbet af test perioden har vi dog ikke haft nogle salg hvor kunderne har valgt Ubuntu, der er derfor ikke blevet lagt energi i at vedligeholde Ubuntu som en mulighed, men man kan stadig få det hvis man skriver det som en kommentar til ordren. Vi yder også samme support på Ubuntu installationer som vi gør med Windows installationer. Tilgængelig har vi mærket en svag stigning i antallet af kunder der efterspørg hardware der virker med Ubuntu samt indsender deres Linux maskiner (som ikke er købt hos os) til service/reparation.
Claus Henriksen
Forfatter
Indlæg: 794
Tilmeldt: 21. jan 2007, 17:45
Geografisk sted: Christianshavn

Re: Dansk ubuntu pc

Indlæg af Claus Henriksen »

AJenbo skrev:I løbet af test perioden har vi dog ikke haft nogle salg hvor kunderne har valgt Ubuntu

Prøvede idag forgæves at få lov til at opstarte en udstillings-PC med en Ubuntu-USB-nøgle. Det kunne ekspedienten ikke tillade.
Hvis man vil sælge Ubuntu hjælper det at vise PC'er med Ubuntu i forretningen eller, i det mindste, tillade folk at starte op med en LiveUSB :P
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Dansk ubuntu pc

Indlæg af AJenbo »

Ok, det er jeg da lidt skuffet over at høre, det er godt nok kun vores egen stationære vi supporter med Ubuntu installeret, men hvis maskinen er i udstillingen plejer der ikke at være noget i vejen for at kunne komme til at prøve at se Ubuntu på den. Hvis du kommer ind på en hverdag skal du bare spørge efter Anders (hvis du er i København) så skal jeg nok sørge for at du får maskinen at se med Ubuntu :)