The book of GIMP, 40% rabat

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

The book of GIMP, 40% rabat

Indlæg af lath »

No Starch Press har udgivet en bog om GIMP der hedder "The book of GIMP".

I den 676 sider lange bog finder du alt hvad der er værd at vide om GIMP.
I en uge kan du få 40% rabat på køb af bogen: koden til at få rabatten er GIMPMASTER på http://nostar.ch/BoG_promo

Køber du papir udgaven får du en DRM-fri e-bog af samme bog helt gratis.
100% prisen, set på http://nostarch.com/gimp, for papir bogen + e-bogen er 49,95 USD, og med rabatten på 40% trukket fra er det så:
(1-0,4)x49,95 USD = 29,97 USD.
Nordeas valuta regner på min Android mobil siger at 29,97 USD (U.S.A dollars) er 179,76 DKK (danske kr).

Jeg vil muligvis godt købe bogen.
GIMP kan en masse, men jeg forstår ikke helt at bruge den. Der er nok andre der har det lige som mig.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: The book of GIMP, 40% rabat

Indlæg af zob »

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: The book of GIMP, 40% rabat

Indlæg af lath »



Det er faktisk dyrere end bare P&P + 25 % MOMS, der er først P&P + 12,5% told, så kommer er told gebyr på 200,- kr, og oven i det lægges der så 25% MOMS til. Det bliver med andre ord rigtig dyrt.

Det så meget bedre at købe den i en UK boghandel, ikke Amazon.co.uk, men i stedet der hvor andre boghandlere sælger den samme bog - de er nævnt i en liste der kun er et link væk når du kigger på en bog inde på amazon.co.uk.
Så træder nemlig en EU regel i kraft, der gør at du også slipper for dansk moms, da firmaet sælger for under 280.000 DKK til danskere per år.
Jeg fandt i øvrigt forklaringen her på Folketingets EU-oplysning: http://www.euo.dk/spsv/off/alle/spoergsmaal_20031202150447/
Du skal så slet ikke betale nogen MOMS, da MOMSen på bøger i UK er er flot rundt 0% - hvis du altså handler hos UK boghandlere der sælger for mindre 280.000 kr per år til danskere.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: The book of GIMP, 40% rabat

Indlæg af zob »

Ja ja. Så dyrt bliver det nok heller ikke.
Der er aldrig told på bøger. Ligeledes er der ikke told på køb på under 1150,- kr. helt generelt.
https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2035302&vId=0

Jeg kan nu ikke forestille mig at der er nogen grund til at bruge alt for lang til på at lede rundt i engelske boghandler når prisen hos saxo er 285,- kr inkl. forsendelse.
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: The book of GIMP, 40% rabat

Indlæg af lath »

zob skrev:Ja ja. Så dyrt bliver det nok heller ikke.
Der er aldrig told på bøger. Ligeledes er der ikke told på køb på under 1150,- kr. helt generelt.
https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2035302&vId=0

Tak for det link.
zob skrev:Jeg kan nu ikke forestille mig at der er nogen grund til at bruge alt for lang til på at lede rundt i engelske boghandler når prisen hos saxo er 285,- kr inkl. forsendelse.

som sagt så er dit "leder rundt i engelske boghandler" = køb ved amazon.co.uk og vælg køb fra - resellers - tror jeg det hedder.

Min favorit bog-gesjæft er Amazon, blandt andet fordi at hvis en bog indeholder en CD-ROM har danske boghandlere det med at lægge en 350 kr oven i salgsprisen - bog med CD-ROM er nu mere sjældent, da der i stedet kan downloades fra nettet, men det hænder stadigvæk at man får adgang til noget ubetaleligt software på en CD-ROM alene fordi man har købt en bog.

Jeg handler først og fremmet på amazon.co.uk, og hvis de ikke har den der kigger jeg i amazon.de, og derefter i amazon.com, og først efter de 3 tjekker jeg andre steder ud.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: The book of GIMP, 40% rabat

Indlæg af zob »

Ok. Jeg tror bare jeg prøvede at sige at det ville være svært at finde den ret meget billigere (inkl. alt) som hos saxo i linket i min første post. Og så kunne nogen måske mene at der er en økologisk pointe i at forsøge at undgå enkeltforsendelser fra andre lande med det formål at spare en femmer. Men det aner jeg ikke om giver mening (måske sender saxo fra et lager i Hong Kong, hvad ved jeg). amazon.co.uk er fint. Jeg vil slet ikke blande mig i hvor man skal købe bogen. Jeg tror hovedpointen var, at det lignede en interessant udgivelse, og det vil jeg gerne melde mig 100% enig i. Jeg fortryder, hvis jeg med mit indlæg, fik drejet opmærksomheden væk fra det budskab.
Brugeravatar
Claus M
Indlæg: 360
Tilmeldt: 1. sep 2010, 21:20
IRC nickname: Claus M
Geografisk sted: Karlslunde

Re: The book of GIMP, 40% rabat

Indlæg af Claus M »

Tak for tippene.
GIMP er jo et forrygende program og kan givet mere end mange af os ved.

I øvrigt enig i betragtningen om at købe så lokalt som muligt (og i mange tilfælde er amazon.co.uk lige så lokalt som en andre webshops - hvor bogen ligger på lager er jo ikke til at vide).
Ubuntu gives you more windows of opportunities

Xubuntu 22.04 på Lenovo T530 (fra 2012)
Raspberry Pi Desktop (Debian 32 bit) på Medion Akoya (fra 2006)