Hej, så har jeg kørt 12.04 med nogle små problemer af og til så da 12.10 blev løsladt gik jeg i gang med den.
Efter mange genvordigheder med i det hele taget at få lov til at starte DVD indlæsning med andet end sprogvalg er det nu lykkedes at få indlæst hele installationen.
Jeg har i den forbindelse lige et lille spm. vedrørende F6 funktionerne. Hvilke af dem kan man stoppe så det går bedre.
Hvor kan man evt. se hvad funktionerne bruges til.
Nå men det hele startede med en opdatering via nettet. Det gik helt fint lige indtil maskinen skulle restarte.
Derefter er der intet at se udover nogle linjer og nogle farvepletter.
Det minder meget om en totalt skæv skærmsætning, så for at starte med dét, vil jeg gerne vide, om man kan, og i bekræftende fald, hvordan man evt. kan starte systemet op, så man kan komme til at styre skærmopløsningen. Har man først et billede på!, så kan man jo arbejde med mulighederne derfra.
Jeg arbejder pt. med en Medion skærm med 1680 x 1050 pixels, som giver et brugbart billede.
Kan I hjælpe så vil jeg blive meget glad, da jeg får meget TRÆK og kulde af at have Windows-erne åbne.
Mystik på skærmen
-
- IRC nickname: vovsen
- Geografisk sted: GENTOFTE
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Mystik på skærmen
Det ville hælpe meget hvis du kan skrive hvilket grafikkort du har.
* ACPI er strømstyring så er der problemer med den kan man prøve at slå den fra.
* Advanced Programmable Interrupt Controller (mere ved jeg ikke rigtig)
* ---||---
* Slå harddisk raid fra
* nomodeset slår modeset fra hvilket mere eller mindre betyder at man slår grafikdriveren fra og køre med VESA i stedet. Det kan særligt hjælpe ved ukorende variationer af forskellige grafikkort.
* Freesoftware only fjerner nogle driver som ikke er åben og frit tilgængelig for alle udvikler, det kan eventuelt bruges hvis man ikke stoler på lukket kode men der er muligvis noget funktion der ikke længere vil vælre tilgængelig.
Til at rede dit system kan du eventuelt holde venstre shift taste nede under opstart, her får du denne menu hvor du skal vælge genskabelses tilstand og der efter kan starte op i safe-X. Det er også muligt at aktivere nomodeset her eller ændre driver og skærm indstillinger via terminalen.
* ACPI er strømstyring så er der problemer med den kan man prøve at slå den fra.
* Advanced Programmable Interrupt Controller (mere ved jeg ikke rigtig)
* ---||---
* Slå harddisk raid fra
* nomodeset slår modeset fra hvilket mere eller mindre betyder at man slår grafikdriveren fra og køre med VESA i stedet. Det kan særligt hjælpe ved ukorende variationer af forskellige grafikkort.
* Freesoftware only fjerner nogle driver som ikke er åben og frit tilgængelig for alle udvikler, det kan eventuelt bruges hvis man ikke stoler på lukket kode men der er muligvis noget funktion der ikke længere vil vælre tilgængelig.
Til at rede dit system kan du eventuelt holde venstre shift taste nede under opstart, her får du denne menu hvor du skal vælge genskabelses tilstand og der efter kan starte op i safe-X. Det er også muligt at aktivere nomodeset her eller ændre driver og skærm indstillinger via terminalen.