Hejsa,
jeg har forgæves forsøgt at få youbio (og stofa webtv) til at køre i virtualbox på en win7, men uden held.
Netflix kører fint.
Nogen der har haft til dette? Det er silverligt baseret med et eller andet "verimatrix" drm snask oven i...
Youbio
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Youbio
robotjox skrev:Hejsa,
jeg har forgæves forsøgt at få youbio (og stofa webtv) til at køre i virtualbox på en win7, men uden held.
Netflix kører fint.
Nogen der har haft til dette? Det er silverligt baseret med et eller andet "verimatrix" drm snask oven i...
Ubuntu Danmarks forum er måske ikke det helt rigtige sted at stille et support spørgsmål om Windows 7 - nogle af os ejer f.eks ikke en maskine der har Windows installeret (mig f.eks.).
Det kan godt være at Windows 7's host styresystem er Ubuntu, men det gør ikke spørgsmålet til et ubuntu spørgsmål, da Virtual Box virker over for Windows som om at det var en rigtig computer.
Skal jeg gætte er løsningen noget i retning af:
Prøv at downloade og installere Silverlight et sted fra microsoft.com
Ud fra måden du skriver på, så vil jeg lige oplyse dig om at Virtual Box kun kan afvikle styresystemer, og ikke programmer, der hører til et styresystem. Du skal med andre ord starte virtual box fra ubuntu. Inde i virtual box starter du så Windows 7. Inde fra Windows der kører i virtual box der igen kører på Ubuntu, installerer du nu silverlight.
Du køre installationen inde i Windows 7 helt som man normalt installerer programmer i det styresystem.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
Hej Lars,
virtualbox er blandt andet et ubuntu program, og i mit tilfælde kører det med windows 7 som gæst.
Det er et ubuntu spørgsmål, fordi det er virtualbox, der skaber problemerne - ikke windows 7. Virtualbox har masser af forskellige indstillinger som har en direkte indflydelse på hvordan den virtualle maskine afvikles. Det lyder ikke til, at du har så megen erfaring med den slags applikationer, men jeg hører gerne fra folk med reelle erfaringer.
Silverlight er naturligvis installeret, men af andre årsager kører det stadig ikke. Jeg formoder Verimatrix pluginen skaber problemer for værts-implementeringen.
Jeg har efterhånden en del erfaring med både ubuntu og virtuelle maskiner, men det er ikke lykkedes mig at få det til at køre på virtualbox. VMware player går det bedre med. Her kører Stofa Webtv, samt Netflix (endog bedre end med virtualbox), men også her fejler Youbio.
Det er et spørgsmål som jeg vil skønne kunne have stor interesse for folk, der ønsker at bruge disse services, men ikke - som jeg - ønsker at køre windows som deres hoved-OS.
virtualbox er blandt andet et ubuntu program, og i mit tilfælde kører det med windows 7 som gæst.
Det er et ubuntu spørgsmål, fordi det er virtualbox, der skaber problemerne - ikke windows 7. Virtualbox har masser af forskellige indstillinger som har en direkte indflydelse på hvordan den virtualle maskine afvikles. Det lyder ikke til, at du har så megen erfaring med den slags applikationer, men jeg hører gerne fra folk med reelle erfaringer.
Silverlight er naturligvis installeret, men af andre årsager kører det stadig ikke. Jeg formoder Verimatrix pluginen skaber problemer for værts-implementeringen.
Jeg har efterhånden en del erfaring med både ubuntu og virtuelle maskiner, men det er ikke lykkedes mig at få det til at køre på virtualbox. VMware player går det bedre med. Her kører Stofa Webtv, samt Netflix (endog bedre end med virtualbox), men også her fejler Youbio.
Det er et spørgsmål som jeg vil skønne kunne have stor interesse for folk, der ønsker at bruge disse services, men ikke - som jeg - ønsker at køre windows som deres hoved-OS.
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
robotjox skrev:Virtualbox er blandt andet et ubuntu program, og i mit tilfælde kører det med windows 7 som gæst.
Det er et ubuntu spørgsmål, fordi det er virtualbox, der skaber problemerne - ikke windows 7. Virtualbox har masser af forskellige indstillinger som har en direkte indflydelse på hvordan den virtualle maskine afvikles.
Er du sikker på at det er en indstilling i virtual box, så er der 2 ting jeg ville kigge på:
1)
Man kan til virtual box installere en support driver, så windows kommer til at vide at den rent faktisk kører på en virtual maskine. Det forbedrer næsten helt sikkert en række af ting.
2)
Punkt 2 hører sammen med 1 og det er måske der at Windows får mulighed for at bruge hardware renderet grafik.
Såvidt jeg husker kører virtual box standard med et "grafikkort" der er et stykke software. Det er ikke noget du kan lave 3D grafik på over et par frames per sekund, hvis du er heldig.
robotjox skrev:Det lyder ikke til, at du har så megen erfaring med den slags applikationer, men jeg hører gerne fra folk med reelle erfaringer.
Jeg har ikke brugt det ret meget, nej.
Jeg har kun brugt i en periode hvor jeg havde noget Windows software under udfasning på grund af skift til kun at bruge Ubuntu.
Held og lykke med det.
Jeg gætter at du kun får det op at køre, hvis du installerer den virtual box specifikke software (primært gæste-OS virtual box drivere) i Windows 7, så Windows kan snakke direkte med virtual box, og dermed rendere grafik ved brug af hardwaren i din computers grafikkort
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- Geografisk sted: Fredericia
Det du bør finde ud af er, hvad der er forskellen på netflix og de programmer du ikke kan få til at køre.
Du kan med netflix konstatere at web egentlig virker både til lyd og billede, så der er altså hul fra Win7 til wirtualbox og dermed videre til ubuntu.
Så problemet kan være en driver i windows 7.
Måske er det det DRM'en der ødelægger det hele. Måske opdager den, at virtualbox "ripper" video/lyd og derfor slår fra. Måske er det bare fordi de uvirkende programmer bruger nogle direkte kald til hardwaren som virtualbox ikke understøtter.
Men for at løse problemet skal du starte med at dissekere problemstillingen og finde forskellene - og derefter er det bare at google løs.
Måske er det noget her : http://translate.google.com/translate?sl=fr&tl=da&js=n&prev=_t&hl=da&ie=UTF-8&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fandroid.ulitzer.com%2Fnode%2F2169187
Du kan med netflix konstatere at web egentlig virker både til lyd og billede, så der er altså hul fra Win7 til wirtualbox og dermed videre til ubuntu.
Så problemet kan være en driver i windows 7.
Måske er det det DRM'en der ødelægger det hele. Måske opdager den, at virtualbox "ripper" video/lyd og derfor slår fra. Måske er det bare fordi de uvirkende programmer bruger nogle direkte kald til hardwaren som virtualbox ikke understøtter.
Men for at løse problemet skal du starte med at dissekere problemstillingen og finde forskellene - og derefter er det bare at google løs.
Måske er det noget her : http://translate.google.com/translate?sl=fr&tl=da&js=n&prev=_t&hl=da&ie=UTF-8&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fandroid.ulitzer.com%2Fnode%2F2169187
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html
Kører LTS udgaverne.
"It's always easy if you know how to do it."
Kører LTS udgaverne.
"It's always easy if you know how to do it."
-
hejsa, tak for svar
jeg har i mellemtiden fået både youbio, netflix og stofa webtv til at køre på vmware player, så den kan jeg anbefale til alle i samme situation indtil der kommer en dag, hvor vi linux folk ikke er forvist til virtualle maskiner og andre perversiteter for at nyde godt af vores indkøb
jeg har i mellemtiden fået både youbio, netflix og stofa webtv til at køre på vmware player, så den kan jeg anbefale til alle i samme situation indtil der kommer en dag, hvor vi linux folk ikke er forvist til virtualle maskiner og andre perversiteter for at nyde godt af vores indkøb