Lubuntu - normalt skrivebord forsvundet
-
- Geografisk sted: Helsingfors, Finland
Lubuntu - normalt skrivebord forsvundet
Jeg har installeret Lubuntu på en ældre laptop, og alting fungerede perfekt, men efter et par små pilfingre har været og prøvet den, er næsten alting forsvundet fra skrivebordet (kommandolinien). I Ubuntu kan man få alting tilbage igen via opstarten, men denne mulighed findes jo ikke i Lubuntu. Er det muligt at få alting tilbage til normalen uden at skulle installere alting igen? Når jeg starter op som gæst, er alting normalt.
-
- Forfatter
- Geografisk sted: Christianshavn
Re: Lubuntu - normalt skrivebord forsvundet
Ved ikke om det er nok til dit formål, men man kan starte fra scratch ved i en terminal (CTRL-ALT-F1 + login) at udføre
og logge ind igen via den grafiske (CTRL-ALT-F6)
Kommandoen flytter dine lxpanel konfigurationsfiler og der hentes ny standard opsætning ind, når du logger ind på ny.
Kode: Vælg alt
mv .config/lxpanel/Lubuntu/ .config_lxpanel_Lubuntu
og logge ind igen via den grafiske (CTRL-ALT-F6)
Kommandoen flytter dine lxpanel konfigurationsfiler og der hentes ny standard opsætning ind, når du logger ind på ny.
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12
-
Jeg prøvede som foreslået, men fik svaret: filen eller katalogen finnes ikke.
Skal jeg virkelig re-installere Lubuntu, eller er der andre ting jeg kan prøve først?
Jeg prøvede: sudo apt-get install LXPanel, og fik svaret: There is already an instance of LXPanel.
Skal jeg virkelig re-installere Lubuntu, eller er der andre ting jeg kan prøve først?
Jeg prøvede: sudo apt-get install LXPanel, og fik svaret: There is already an instance of LXPanel.
-
- Forfatter
- Geografisk sted: Christianshavn
Ikke nødvendigt at geninstallere.
Al din konfiguration af Lubuntu ligger under mappen /home/ditloginnavn/.config. Du skal fjerne eller flytte mapper hernede for at starte fra bunden af. (se evt. http://www.mydailytechtips.com/2011/10/how-to-restore-lubuntu-panel-to-default.html og google "configuration lubuntu")
Al din konfiguration af Lubuntu ligger under mappen /home/ditloginnavn/.config. Du skal fjerne eller flytte mapper hernede for at starte fra bunden af. (se evt. http://www.mydailytechtips.com/2011/10/how-to-restore-lubuntu-panel-to-default.html og google "configuration lubuntu")
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12
-
Tak for al jeres hjælp. Back to normal
Nu er det normale skrivebord tilbage igen.
Nu er det normale skrivebord tilbage igen.