Unable to boot - please use a kernel appropriate for your CP

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
hch
Geografisk sted: Silkeborg

Unable to boot - please use a kernel appropriate for your CP

Indlæg af hch »

Hej.

Jeg er ny med Ubuntu, så jeg håber ikke at jeg spørger helt dumt. (længe siden jeg gjorde et forsøg sidst)

Jeg har downloaded Ubuntu "ubuntu-12.04.1-desktop-i386" brændt over på en CD, og forsøgt at installerer den på min gamle bærbare IBM T41p, hvor der p.t. ligger Win XP.

Men når jeg forsøger at boote på DCen så kommer denne fejl:
This kernel requires the following features not pressent on the CPU:
pae
[i]Unable to boot - please use a kernel appropriate for your CP
[/i]

Er der nogen der ved hvad jeg gør galt ?

/Hans
Ivan
Geografisk sted: Rudkøbing

Re: Unable to boot - please use a kernel appropriate for you

Indlæg af Ivan »

Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

hch skrev:Hej.

Jeg er ny med Ubuntu, så jeg håber ikke at jeg spørger helt dumt. (længe siden jeg gjorde et forsøg sidst)

Jeg har downloaded Ubuntu "ubuntu-12.04.1-desktop-i386" brændt over på en CD, og forsøgt at installerer den på min gamle bærbare IBM T41p, hvor der p.t. ligger Win XP.

Men når jeg forsøger at boote på DCen så kommer denne fejl:
This kernel requires the following features not pressent on the CPU:
pae
[i]Unable to boot - please use a kernel appropriate for your CP
[/i]

Er der nogen der ved hvad jeg gør galt ?

/Hans

Som der står i Ivans link, så skal du installere Lubuntu, som ikke har den smarte unity desktop, men den kan din computer muligvis heller ikke trække. Lubuntu og Ubuntu er ens neden under desktoppen.

Installer Lubuntu: https://help.ubuntu.com/community/Lubuntu/GetLubuntu

Du kan altid efterinstallere andre desktops, f.eks den der bruges i Xubuntu installeres ved at installere xubuntu-desktop pakken, og hvis du vil efterinstallere så du har Ubuntu (med Unity desktoppen), så skal du installere ubuntu-desktop pakken.

Husk at sørge for at du skal logge ind, så du får mulighed for at skifte imellem de desktops du har isntalleret.
Hvis du fravælger krav om at logge ind skal du senere manuelt rekonfigurere dit system til at starte op med en anden desktop.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
hch
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af hch »

Jeg takker bege for hurtig svar, og er i færd med at hente Lubuntu 12.04 32-bit :D