google chrome er blevet langsom
-
- IRC nickname: sus
google chrome er blevet langsom
google chrome som jeg bruger til mails og internet er blevet meget langsom når jeg skriver mails. findes der en løsning? har hørt det kan skyldes for mange plugins, fx har jeg en lang liste plugins vedr. java, men er bange for at slette de forkerte, og måske hjælper det heller ikke
sus.thorkilsen
Det er altså mærkeligt, her til aften lørdag d. 29.09.2012 kl ca. 22:30 fungerer min Google Chrome upåklageligt. hastigheden er normal, dvs. den skal i overført betydning ikke ud og lede efter hver eneste bogstav, alt står klart, kort sagt ingen problemer, men i morges var den som jeg skrev helt gal igen. Jeg er spændt på at se, om dårligdommen vender tilbage i morgen formiddag, og om det bliver værre, når vi når til mandag, fordi browseren måske bliver brugt af endnu flere på en hverdag. . For nogle siger, hvem og hvor jeg har det fra kan jeg ikke huske, at mine problemer skyldes at google chrome pt er overbelastet, fordi internet explorer har problemer og folk derfor er søgt over i google chrome.
sus.thorkilsen
sus.thorkilsen
Det er altså mærkeligt, her til aften lørdag d. 29.09.2012 kl ca. 22:30 fungerer min Google Chrome upåklageligt. hastigheden er normal, dvs. den skal i overført betydning ikke ud og lede efter hver eneste bogstav, alt står klart, kort sagt ingen problemer, men i morges var den som jeg skrev helt gal igen. Jeg er spændt på at se, om dårligdommen vender tilbage i morgen formiddag, og om det bliver værre, når vi når til mandag, fordi browseren måske bliver brugt af endnu flere på en hverdag. . For nogle siger, hvem og hvor jeg har det fra kan jeg ikke huske, at mine problemer skyldes at google chrome pt er overbelastet, fordi internet explorer har problemer og folk derfor er søgt over i google chrome.
sus.thorkilsen
Senest rettet af sus.thorkilsen 29. sep 2012, 22:44, rettet i alt 1 gang.
-
Re: google chrome er blevet langsom
Jeg ved ikke om du fik det løst, men ellers prøv den her:
sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get purge -y openjdk-6-jre openjdk-6-jre-lib openjdk-6-doc openjdk-7-jre openjdk-7-jre-lib openjdk-7-doc sun-java6-jdk sun-java6-bin sun-java6-fonts sun-java6-jre sun-java6-plugin sun-java7-jdk sun-java7-bin sun-java7-fonts sun-java7-jre sun-java7-plugin icedtea-plugin && sudo apt-get autoremove ; sudo apt-get update -y && sudo add-apt-repository ppa:webupd8team/java && sudo apt-get update && sudo mkdir -p /usr/lib/mozilla/plugins && sudo apt-get install oracle-jdk7-installer
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Oracle er nu i version 8.
Kode: Vælg alt
sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get purge -y openjdk-6-jre openjdk-6-jre-lib openjdk-6-doc openjdk-7-jre openjdk-7-jre-lib openjdk-7-doc sun-java6-jdk sun-java6-bin sun-java6-fonts sun-java6-jre sun-java6-plugin sun-java7-jdk sun-java7-bin sun-java7-fonts sun-java7-jre sun-java7-plugin icedtea-plugin && sudo apt-get autoremove ; sudo apt-get update -y && sudo add-apt-repository ppa:webupd8team/java && sudo apt-get update && sudo mkdir -p /usr/lib/mozilla/plugins && sudo apt-get install oracle-java8-installer
Senest rettet af Stra 26. sep 2012, 21:00, rettet i alt 1 gang.
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Stra skrev:Oracle er nu i version 8.Kode: Vælg alt
sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get purge -y openjdk-6-jre openjdk-6-jre-lib openjdk-6-doc openjdk-7-jre openjdk-7-jre-lib openjdk-7-doc sun-java6-jdk sun-java6-bin sun-java6-fonts sun-java6-jre sun-java6-plugin sun-java7-jdk sun-java7-bin sun-java7-fonts sun-java7-jre sun-java7-plugin icedtea-plugin && sudo apt-get autoremove ; sudo apt-get update -y && sudo add-apt-repository ppa:webupd8team/java && sudo apt-get update && sudo mkdir -p /usr/lib/mozilla/plugins && sudo apt-get install oracle-jdk8-installer
Pakken oracle-jdk8-installer har ingen tilgængelig version, men der refereres til den i en
anden pakke. Det kan betyde at denne pakke blevet overflødiggjort eller
kun kan hentes fra andre kilder
Dog kan følgende pakker erstatte den:
oracle-java8-installer
E: Pakken 'oracle-jdk8-installer' har ingen installationskandidat
c@chr:~$
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
Okay, min fejl det er den hedder. Er rettet
oracle-java8-installer
stra
-
christian.arvai skrev:Stra skrev:Oracle er nu i version 8.Kode: Vælg alt
sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get purge -y openjdk-6-jre openjdk-6-jre-lib openjdk-6-doc openjdk-7-jre openjdk-7-jre-lib openjdk-7-doc sun-java6-jdk sun-java6-bin sun-java6-fonts sun-java6-jre sun-java6-plugin sun-java7-jdk sun-java7-bin sun-java7-fonts sun-java7-jre sun-java7-plugin icedtea-plugin && sudo apt-get autoremove ; sudo apt-get update -y && sudo add-apt-repository ppa:webupd8team/java && sudo apt-get update && sudo mkdir -p /usr/lib/mozilla/plugins && sudo apt-get install oracle-jdk8-installer
Pakken oracle-jdk8-installer har ingen tilgængelig version, men der refereres til den i en
oracle-java8-installer
Jeg er sådan en amatør, at jeg ikke aner hvor ovennævnte kommando skal indtastes, skal jeg åbne et program og hvis ja, hvilket og hvordan kommer jeg så videre, eller kan jeg skrive det hele i kommando linjen?
Når jeg går ind i "system" får jeg at vide at jeg bruger ubuntu 11.04, men for et stykke tid siden fik jeg en besked om, at jeg kunne downloade 11.04 så jeg går ud fra at det er 10.04 jeg bruger. Det gør jeg fordi min søn siger at jeg er for ukyndig (og det har han fuldstændig ret i) til at kunne håndtere 12.04. Problemet er bare at 10.04 ikke opdateres længere og det kan være en ulempe.
venlig hilsen
sus.thorkilsen
-
Koden til installation var desværre forkert (er rettet).
Du skal skrive.
Hvis det er 10.04 du kører med, bliver den stadig opdateret. Tjek version med denne kode
Du skal skrive
sudo apt-get install oracle-java8-installer
Hvis det er 10.04 du kører med, bliver den stadig opdateret. Tjek version med denne kode
lsb_release -a
stra
-
Tak for dit råd, men jeg aner ikke hvor jeg skal indtaste kode: vælg alt # og heller ikke hvor jeg skal skrive eller finde lasb_release-a , for blot at nævnte dit ene eksempel.
Jeg er godt klar over, at det kan virke lidt håbløst at prøve at hjælpe sådan en uvidende person som jeg, men hvis jeg sagt lige ud må erkende at jeg er for dum til at modtage hjælp er jeg nødt til at gå tilbage til windows og det vil jeg meget nødigt, fordi internet explorer i sin tid gav min en virus som ifølge oplysnnger jeg fandt på nettet, var kendt men endnu ikke til at komme af med, , hvorfor jeg gik over til ubuntu, som jeg er meget glad for, men pc'er er en verdeni stadig udvikling og det er mit problem at følge med.
venlig hilsen
sus.thorkilsen
-
- IRC nickname: How to be me
du skal åbne en terminal og kopiere koden ind, tryk enter, skriv dit kodeord(det er usynligt) og så gør den resten
Når lejligheden byder sig.
-
How to be me skrev:du skal åbne en terminal og kopiere koden ind, tryk enter, skriv dit kodeord(det er usynligt) og så gør den resten
jeg tør næsten ikke spørge af skræk for at du falder død om, men
Hvad er en terminal og hvordan kommer jeg til den.
skal jeg gå i "programmer" eller "steder" eller "systemer" eller et helt andet sted , og når jeg først har fundet terminalen giver det hele sig så af sig selv ?
sus.thorkilsen
-
- IRC nickname: How to be me
hvis du trykker på ctrl/alt/t på en gang åbner terminalen. du kan også søge den i panelstartsiden.
der copy/paster du de koder ind, en af gangen, og tryk enter.
den beder om en kode når du trykker enter første gang, det er dit log in og du kan ikke se det når du skriver det, tryk enter bagefter.
der copy/paster du de koder ind, en af gangen, og tryk enter.
den beder om en kode når du trykker enter første gang, det er dit log in og du kan ikke se det når du skriver det, tryk enter bagefter.
Når lejligheden byder sig.
-
Det ser ud til at der er lidt problemer med Chrome for tiden. Nogle af problemer (med underlige farver) er jeg selv stødt på. Løs nærmere på: http://www.version2.dk/artikel/fryser-din-chrome-eller-viser-roedgroenne-farver-47918
Ved ikke om det kan være skyld i dine problem også.
Ved ikke om det kan være skyld i dine problem også.
-
christian.arvai skrev:Stra skrev:Oracle er nu i version 8.Kode: Vælg alt
oracle-java8-installer
Jeg fulgte ovennævnte råd, og kunne gøre det takket være de råd jeg havde fået fra andre om hvordan man finder terminalen etc - så 1000 tak for det. Det så ud til at virke fantastisk, bogstaverne stod tydeligt , dvs. mere tydeligt end før, og farven på mit skærmbillede var stærkere og mere klar. Jeg ville derfor skrive endnu et indlæg for at fortælle at mit problem var løst.
Men jeg skulle jeg skrive en mail (i google chrome, naturligvis) først, og så var det som at være tilbage i muddergrøften igen, hermed mener jeg, at google chrome opførte sig, som om den skulle lede efter hver enkelt bogstav, og når bogstavet så stod på skærmen var det atter sådan at den nederste del af det enkelte bogstav snarere end en streg var små prikker.
Så nu er jeg på den igen, og hermed på jagt efter yderligere hjælp eller evt. oplysninger, om at det ikke er systemet, men noget udefra kommende, som jeg personligt ikke kan gøre noget ved, som er årsag til miseren.
med venlig hilsen
sus.thorkilsen
-
jeg ved ikke om jeg har fået skrevet det, men problemet med den langsommelige google chrome har løst sig selv. jeg aner ikke hvordan. den er dog stadig lidt mærkelig, fordi bogstaverne menes du skriver har det med at flimre lidt, men det er ok.
venlig hilsen
sus.thorkilsen
venlig hilsen
sus.thorkilsen