Daglig fejlmeddelelse - /usr/bin/Xorg
-
Daglig fejlmeddelelse - /usr/bin/Xorg
Denne fejlmeddelelse får jeg hver dag, når jeg starter min computer. Jeg kan selvfølgelig ignorere den - den lader ikke til at betyde det store - men den irriterer mig. Ved nogen, hvad det er?
Venlig hilsen
Kristian
[size=85]Ubuntu 14.04, 64-bit
Lenovo Thinkpad T430
Intel® Core™ i5-3320M CPU @ 2.60GHz × 4
Lenovo Thinkpad T430
-
Re: Daglig fejlmeddelelse - /usr/bin/Xorg
Har du nogle vejr-ikoner eller lignende gadgets/widgets liggende på skrivebordet?
Prøv at fjern dem.
Prøv at fjern dem.
-
Jeg bruger gnome, så man kan ikke rigtig bruge skrivebordet.
Jeg havde et billede liggende i mappen "Skrivebord", som jeg har slettet nu, men ellers var der ikke noget.
Jeg har leget lidt med dynamiske baggrundsbilleder, som aldrig kom til at fungere. Kan det være årsagen?
Jeg havde et billede liggende i mappen "Skrivebord", som jeg har slettet nu, men ellers var der ikke noget.
Jeg har leget lidt med dynamiske baggrundsbilleder, som aldrig kom til at fungere. Kan det være årsagen?
[size=85]Ubuntu 14.04, 64-bit
Lenovo Thinkpad T430
Lenovo Thinkpad T430
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Kristianlybaek skrev:Jeg bruger gnome, så man kan ikke rigtig bruge skrivebordet.
Hvis nu jeg oversætter "dynamisk" til "kode som bliver kørt" for dig kan du nok regne resten ud, når du kombinere den oplysning med dit "aldrig kom til at fungere" og "crash" meddelelsen fra fejl rapporten.
Så du skal altså aller-først fjerne det der aldrig kom til at fungere.
Når du har gjort det - og det ikke virker efter en genstart - så kan du starte en ren tekst terminal (tast CTRL+ALT+F1 og logge ind - kodeord skrives på samme måde, som når du skal skrive et kodeord til sudo).
Her reinstallerer du xserver-xorg-core pakken som er den software der crasher:
Kode: Vælg alt
sudo apt-get --assume-yes --reinstall install xserver-xorg-core
og genstarter så når den er færdig:
sudo shutdown -r now
Virker det stadig ikke tager du samme tur men med en ekstra --fix-broken parameter til apt-get. Den parameter får apt-get til at reparere på alle pakker i hele kæden af afhængigheder for xserver-xorg-core pakken. Selve pakken der skrives i terminalen repareres også.
Kommandoen ser nu således ud:
sudo apt-get --assume-yes --fix-broken --reinstall install xserver-xorg-core
Bemærk at :
- Du skal kun køre 1. apt-get kommando og så shutdown kommando ved 1. forsøg
- Kun hvis det ikke virkede kører du nu kun 2. apt kommando og så shutdown kommandoen
- Du skal i begge tilfælde ikke køre begge apt kommandoer, kun den en af dem på den måde som jeg har beskrevet herover
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags