Firefox og "RSL Error 1 og 2" og "Error #2046"

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Jørgen L Sørensen
Geografisk sted: Sønderborg

Firefox og "RSL Error 1 og 2" og "Error #2046"

Indlæg af Jørgen L Sørensen »

Hej

Jeg har et problem som jeg kan se på nettet at andre har haft - men jeg har ikke kunnet finde en løsning.

Når jeg besøger Danske Spil (https://danskespil.dk/lotto/vindertal/) får jeg "RSL Error 1 og 2" og "Error #2046" og det hænger sammen med Flash på siden.

Danske Spil siger det virker hos dem - og det gør det også på min bærbare da jeg lige tjekkede på den.

Jeg har ikke problemer med flash på andre sider.

Fakta om den pc hvorpå det IKKE virker med Danske spil:
    Ubuntu 10.04
    Firefox 15.0
    Systemet fuldt opdateret
    Hjælper ikke med en afinstallering (purge) af flashplugin-nonfree med en efterfølgende installering af flashplugin-nonfree (giver en Plugin i Mozilla der hedder Shockwave Flash 11.2 r202)
    Hjælper ikke at lave en helt ny profil fri for diverse plugins som flashblocker mv.
    Har slettet cache i Firefox
    Har slettet mappen Flash_Player i .adobe i min hjemmemappe så Adobe kunne oprette en ny mappe Flash_Player
    Kan ikke mindes jeg har lavet noget der umiddelbart skulle medføre det nævnte problem.

Fakta om den bærbare hvorpå det virker:

Ubuntu 12.04
    Firefox 15.0.1
    Samme Shockwave Plugin som problemmaskinen

Det ser ud som om det er en svær nød at knække - jeg fandt f.eks. over denne side uden det løste mit problem:
http://www.facebook.com/note.php?note_id=157670104293572

Nogen der kan give et fingerpeg om hvad der kan være galt?

Edit: Jeg har lige prøvet at tjekke når min kone er logget ind (almindelig bruger) og når jeg logger ind med mit alternative brugernavn (udvidede rettigheder som sudo og hele pivtøjet), og de har ikke problemer - så det må hænge sammen med mit brugernavn på min pc :-( Men som nævnt hjælper det ikke at lave en ny profil i Firefox.

Skærmprint af fejlen hos mig:
Markering_010.png
Markering_010.png (113.56 KiB) Vist 173 gange
mvh
Jørgen Linde Sørensen
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Firefox og "RSL Error 1 og 2" og "Error #2046"

Indlæg af lath »

Jeg har nader anelse om hvad de fejlkoder betyder, men jeg kan se en ting du ikke har prøvet.

På maskinen hvor det ikke virker:
Fra en nyoprettet bruger, tilgå Danske Spils hjemmeside.

Det er vigtigt at tilføjelser er en ting som brugeren selv har tilføjet i sin egen Firefox brugerprofil, og altså dermed ikke kommer fra pakkearkiverne. Årsagen er at hvis tilføjelserne kommer fra pakkearkiverne slår de igennem for alle brugere.

En anden ting er test af tilføjelser:
  1. Slå alle tilføjelser fra (deaktiver dem).
  2. Genstart Firefox.
  3. Test om det virker, hvis det virker er det en af dine tilføjelser der laver knas i det.
    • Virker det stadig ikke, så:
      Luk Firefox ned, og
    • Reinstaller firefox:

Kode: Vælg alt

sudo apt-get --assume-yes --reinstall install firefox

og hvis det ikke virker så:

sudo apt-get --assume-yes --reinstall --fix-broken install firefox
  4. Slå så hver tilføjelse til en af gangen (ja det kræver en genstart af firefox hver eneste gang).
  5. Når siden så fejler, så er det den sidste tilføjelse du aktiverede der lavede knas i det. Slet den!, og genstart Firefox.
  6. Fortsæt på samme måde med de andre tilføjelser og slet dem der laver knas i det.

Jeg har slettet 2 tilføjelser der har laver knas i det for firefox. De skal slettes via en pakke manager, så som Synaptic f.eks. De kendes bedst på at inde i firefox vises de som nogen der ikke kan slettes. Husk at genstarte Firefox, hvis du sletter en pakke, som er en Firefox tilføjelse (eller et plugin).

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Jørgen L Sørensen
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Firefox og "RSL Error 1 og 2" og "Error #2046"

Indlæg af Jørgen L Sørensen »

Hej

Så virker det - jeg kan reproducere fejl/løsning, men jeg kan ikke forstå, hvorfor det virker på den ene måde, og ikke på den anden :?

Det korte af det lange:
I filen profiles.ini skal den første profil tilsyneladende indeholde "IsRelative=1" og en profilmappe i .mozilla/firefox mappen. Hvorfor det skal være sådan ved jeg ikke, og kan ikke finde noget på nettet, men jeg fik da læst lidt om profiles.ini på Mozillas hjemmesider.

Min "gamle" og den "nye" profiles.ini kan ses nederst i dette indlæg.

Og den snørklede vej til ovenstående konklusion:

Jeg fulgte delvis den løsning Lars foreslog:

Oprettede en helt ny Ubuntu-bruger og Firefox virkede på denne uden problemer (lige som de andre brugere jeg har på maskinen)

Dernæst loggede jeg ind som mig selv, og åbnede Firefox med en ny frisk profil uden nogle udvidelser. Den indeholdt en række plugins, som jeg deaktiverede med undtagelse af Shockwave. Det virkede stadig ikke.

I stedet for reinstallation af Firefox prøvede jeg at omdøbe .mozilla og starte Firefox - den nye default profil som blev dannet virkede fint :o

Tilbage med den gamle .mozilla mappe og fejlen var tilbage - omdøbe profiles.ini og starte Firefox, ny profil dannedes og den virkede.

Et par timers fiflen med profiles.ini, flytning af profiler i filen, lege med mappenavne osv fik mig sporet ind på løsningen med en relativ mappe i den første profil.

Problemet opstod sikkert 30. august hvor jeg ryddede lidt op og slettede nogle af de profil-mapper som jeg havde liggende og tilpassede profiles.ini (jeg kan se datoen på en kopi af nogle filer), men der gik nogle dage inden jeg opdagede problemet fordi det som nævnt kun er på Danske spil jeg har problemer.

De andre ting Lars skriver om reinstallation, og hvordan man kan se forskel på hvorledes plugin er installeret, har jeg noteret i baghovedet - noget af det var nyt for mig så det kan være jeg kan bruge det en anden gang.

De 2 profiles.ini som jeg har leget med:

Denne profiles.ini virker ikke:

[General]
StartWithLastProfile=1

[Profile0]
Name=Jørgen
IsRelative=0
Path=/home/jorgen/Profiler/Firefox
Default=1

[Profile1]
Name=OldProfile
IsRelative=0
Path=/home/jorgen/Profiler/FirefoxOld

[Profile2]
Name=NemID
IsRelative=0
Path=/home/jorgen/Profiler/Firefox_NemID

[Profile3]
Name=FriskUser
IsRelative=1
Path=th875hzq.FriskUser

Men når jeg flytter FriskUser op i toppen og giver profilerne nye numre virker det fint med denne profiles.ini:

[General]
StartWithLastProfile=1

[Profile0]
Name=FriskUser
IsRelative=1
Path=th875hzq.FriskUser

[Profile1]
Name=Jørgen
IsRelative=0
Path=/home/jorgen/Profiler/Firefox
Default=1