Ubuntu/linux/vs Windows

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3652
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Ubuntu/linux/vs Windows

Indlæg af NickyThomassen »

Meget apropos denne tråd, er jeg i gang med at geninstallere Windows på min spillemaskine.

Jeg flyttede 2 harddiske ud af maskinen, og satte Windows' som primær, så nu virker (og hold nu fast) musen og tastaturet ikke. De virker i BIOS og boot-menuen, men altså ikke når systemet er startet op.

Det er anden eller tredje gang at jeg geninstallere Windows, hvorimod Debian* stadig ikke har haft skyggen af problemer. Desuden lyder det til at Win8 bliver lidt af en udfordring for brugerne, og det vist endda kun så Microsoft kan sælge Win8 til skrivebordscomputere og tabs på én og samme tid.
http://draginol.joeuser.com/article/418854/Windows_8_Beta_is_a_UI_nightmare
(Artikelskriveren er direktør i Stardock. Deres guldkorn er WindowsBlinds, som leverer en ny UI til Win)

* Beklager, men Ubuntu er en smule for moderne for mig. Når man kommer op i årene, så bliver det jo svært at lære nyt ;)
Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Ubuntu/linux/vs Windows

Indlæg af Jimmyfj »

Lyksaglige minder om en længst svunden tid - WinXP, og alle dens fortræffeligheder.

Som f.eks. når man skilte computeren ad for at sætte et nyt Cd-drev i. Man glædede sig til at bruge dette nye 48xspeed drev, men så, BSOD, i stedet for et fungerende system.

Nye RAM/ekstra RAM gjorde ikke sagen bedre. Ny installation, i stedet for blot at starte maskinen op og køre videre med den nye RAM-mængde. Nej. Windows havde mødt en uoprettelig fejl på en eller anden hex-adresse, og der lå den.

Grafikkort og lydkort, sammen med flere diske; jo Windows har sørget for min "underholdning" i utallige timer.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Ubuntu/linux/vs Windows

Indlæg af thj01 »

@jimmy

Jeg mindes også, men ret skal være ret. Windows 7 er næsten lige så let at installere som Ubuntu - dog med det forbehold at man manuelt skal opdatere drivere og installere alle sine programmer ..... og have antivirus osv
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."
Jørgen L Sørensen
Indlæg: 54
Tilmeldt: 24. aug 2009, 19:02
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Ubuntu/linux/vs Windows

Indlæg af Jørgen L Sørensen »

Nu er det snart 3 år siden jeg begyndte at "lege" med Ubuntu på mine private pc'er, og jeg må indrømme at det ikke har været uden problemer. Både med at installere og finde ud af hvordan det hele virker. Ubuntu er jo ikke Windows.

For et års tid siden fik jeg fornøjelsen af igen af at installere og opdatere Windows på min arbejdsplads i en periode. Det var en stor fornøjelse, for hvor blev jeg dog glad for at jeg havde skiftet til Ubuntu på hjemmefronten :-)

Ny brugere vil naturligvis rende ind i nogle frustrationer når de giver sig i kast med Ubuntu. Lige nu har jeg selv problemer med at vænne mig til Unity da jeg har udskiftet 10.04 med 12.04 på min forslidte bærbare - ligesom jeg gennem årene har oplevet frustrationer med nye versioner af Windows (startede med noget der hed Windows 1 så vidt jeg husker).

Det eneste program jeg virkelig savner i Ubuntu er Irfan View som jeg lejlighedsvis bruger. I lang tid forsøgte jeg at undvære programmet, men krøb til sidst til korset og installerede Wine så jeg nu kan bruge Irfan View når jeg har behov for det :-)
mvh
Jørgen Linde Sørensen
mkesdk

Re: Ubuntu/linux/vs Windows

Indlæg af mkesdk »

Alle
Har godt nok måttet bruge UGER på at Google hvilke "servives" jeg roligt kunne deaktivere på Vista, men nu er CPU/RAM lavere end på Ubuntu 12.04 og det eneste "freez" jeg har oplevet var på Ubuntu. Er på G+ og får konstant:Skift til Ubuntu/Linux det MEGET bedre. Det som Trabant versus Mercedes. Jeg siger ikke Ubuntu/Linux er dårlig, jeg siger al den promo(mest af dem som HAR set lyset) er ligesom de religiøse extremister. Elsk os eller had os.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Ubuntu/linux/vs Windows

Indlæg af Christian.Arvai »

mkesdk skrev:jeg siger al den promo(mest af dem som HAR set lyset) er ligesom de religiøse extremister. Elsk os eller had os.

Det er ikke fordi at jeg vil tage religions-spørgsmålet i denne tråd op, men jeg har lige oprettet en anden tråd:
Er Linux en religion ??
og da vi netop debattere om Linux kan være en religion, kunne det være sjovt at hører din mening om dette emne.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
mkesdk

Re: Ubuntu/linux/vs Windows

Indlæg af mkesdk »

Vil jeg sige ja til. Har aldrig følt mig mere uvelkommen eller dum siden jeg "vovede" at stille kritiske her i fora. Fik nærmsten konsekvent: Hvis det ikke virker, så er det fordi DU er dum, underforstået sån nogen "almindelige" som dig er ikke velkommen her
pollute
Indlæg: 215
Tilmeldt: 29. okt 2009, 14:40
IRC nickname: pollute
Geografisk sted: Århus

Re: Ubuntu/linux/vs Windows

Indlæg af pollute »

mkesdk skrev:Vil jeg sige ja til. Har aldrig følt mig mere uvelkommen eller dum siden jeg "vovede" at stille kritiske her i fora. Fik nærmsten konsekvent: Hvis det ikke virker, så er det fordi DU er dum, underforstået sån nogen "almindelige" som dig er ikke velkommen her


Jeg kan kun sige at det har jeg aldrig oplevet. Alt det jeg spørger om bliver svaret på ret hurtigt, og altid med meget overskud. Man får ofte det tilbage man selv sender afsted. Nu har jeg ikke læst dine andre indlæg, men her i tråden virker det ikke som om, du er interesseret i at diskutere med folks forskellige indlæg.
Senest rettet af pollute 19. aug 2012, 10:09, rettet i alt 1 gang.
Min computer er en Acer Predator G3610
Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3652
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Ubuntu/linux/vs Windows

Indlæg af NickyThomassen »

Sorry Ubuntu/Linux taber altid.


Generelt er de opensource alternativer LORT sammenlignet med "originalerne".


Jeg siger ikke Ubuntu/Linux er dårlig, jeg siger al den promo(mest af dem som HAR set lyset) er ligesom de religiøse extremister. Elsk os eller had os.


Har aldrig følt mig mere uvelkommen eller dum siden jeg "vovede" at stille kritiske her i fora.


Hvis du ikke føler dig velkommen her, så er det din egen skyld. Der er ikke noget "vovet" over at skrive provokerende indlæg i et forum, og når man gør det, så må man finde sig i at få lignende igen. At kalde os alle sammen for religiøse ekstremister er direkte over stregen, og sammenholdt med din meget provokerende tone, nok til at udløse en advarsel.

En advarsel som du vel at mærke ikke har fået, men hvis du fortsætter kursen, så kan det sagtens ordnes. Jeg kan dog ikke lade være og spekulere på om det faktisk er det du fisker efter, en advarsel / ban så du kan stemple dig selv som martyr, og gå ned kæmpende imens du udstiller vores forums intolerance?
pollute
Indlæg: 215
Tilmeldt: 29. okt 2009, 14:40
IRC nickname: pollute
Geografisk sted: Århus

Re: Ubuntu/linux/vs Windows

Indlæg af pollute »

mkesdk skrev:Alle
Har godt nok måttet bruge UGER på at Google hvilke "servives" jeg roligt kunne deaktivere på Vista, men nu er CPU/RAM lavere end på Ubuntu 12.04 og det eneste "freez" jeg har oplevet var på Ubuntu. Er på G+ og får konstant:Skift til Ubuntu/Linux det MEGET bedre. Det som Trabant versus Mercedes. Jeg siger ikke Ubuntu/Linux er dårlig, jeg siger al den promo(mest af dem som HAR set lyset) er ligesom de religiøse extremister. Elsk os eller had os.



Før argumenterede du vist for at Linux ikke er for almindelige mennesker, da du mente man skulle bruge meget tid på det. Nu argumenterer du, at Windows skal arbejdes på i flere uger for at få RAM forbruget ned. Jeg må sige at det virker som du er lidt religiøs, of prøver at forsvare Windows koste hvad det vil.
Min computer er en Acer Predator G3610
Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Ubuntu/linux/vs Windows

Indlæg af Jimmyfj »

mkesdk skrev:Vil jeg sige ja til. Har aldrig følt mig mere uvelkommen eller dum siden jeg "vovede" at stille kritiske her i fora. Fik nærmsten konsekvent: Hvis det ikke virker, så er det fordi DU er dum, underforstået sån nogen "almindelige" som dig er ikke velkommen her


Egentligt er du lidt priviligeret. I det mindste fra min side. For indlæg, som dem, du fyrer af herinde er ikke til andet end at sætte på ignore.

Nu er du blevet svaret pænt og høfligt af alle de medlemmer herinde, der har svaret på dit indlæg. Hvor mange medlemmer tror du selv, har sat dig på ignore allerede i dit første indlæg? Rigtig mange.

Som allerede sagt i tråden, så høster du det, du sår. Du er jo ikke den første troll vi har mødt her på forum.
Fortsæt du kun med Windows, så kører vi andre glade og tilfredse videre med Ubuntu.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Ubuntu/linux/vs Windows

Indlæg af Christian.Arvai »

@mkesdk

På redaktørteamets vegne vil jeg gerne bede dig om, at du sender mig eksempler, på tråde som har givet dig anledning til at føle dig "uvelkommen eller dum". Det er ikke i nogens interesse at dette sker her i forum, og vi vil derfor gerne se nærmere på den problemstilling, som du har taget op nu. Du kan sende det til mig på PB, så du frit kan beskrive årsagen, uden at alle herinde ser det, og derefter vil vi tage det op i teamet snarest muligt.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
mkesdk

Re: Ubuntu/linux/vs Windows

Indlæg af mkesdk »

Altså ros velkommen.
Kritik PISS OFF
The Joker
Indlæg: 47
Tilmeldt: 15. mar 2012, 06:20

Re: Ubuntu/linux/vs Windows

Indlæg af The Joker »

Intolerance eller se dum ud.
Det er 2 ting jeg aldrig har oplevet her, jeg bruger ikke længere Ubuntu på nogle af de 4 maskiner jeg har, men jeg gjorde det i begyndelsen af min tid med Linux, og jeg har sjældent (måske aldrig) oplevet et sted med så megen hjælpsomhed og venlighed, og jeg startede virkelig på bar bund, og selvom mine spørgsmål ind i mellem bar præg af, pænt sagt naivitet, har jeg aldrig følt mig behandlet som sådan, at jeg så i dag bruger andre Linux distros, er mere med smag og behag og lyst til udfordringer, jeg følger så stadig dette fora, og kan ikke se, at ovennævnte skulle have forandret sig.
Min helt personlige holdning til Windows er præget af, at jeg i nogle år arbejdede prof. med Windows sikkerhed, det var fast arbejde, og en totalt umulig opgave, jeg har ingen mening om Win 7, da jeg overhovedet ikke kender til den, andet end jeg har fået fortalt, at den er bedre end Vista, som var den sidste jeg arbejdede med, men der skulle godt nok heller ikke meget til for, at Win 7 er bedre, for det er ganske sikkert, den kunne ikke blive dårligere, det ville blive meget svært, sikkerhedsmæssigt var Vista hullet som en si, XP og tidligere var ikke hullede, det var et stort hul.
Men at være uvelkommen eller føle sig dum her, det er ganske enkelt fuldstændig forkert, og sige andet kan kun være en provokation, og jeg synes tålmodigheden hos redaktørteamet her er enorm, min havde ikke holdt til det her.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Ubuntu/linux/vs Windows

Indlæg af Christian.Arvai »

Til orientering

mkesdk er, efter egen opfordring dertil via PB, blevet slettet som bruger i forum.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing