Jeg står og skal have fat i en bærbar til når jeg starter i skole igen. men har besluttet mig for at smide ubuntu på den da jeg har været rigtig glad for det på min stationære.
hviken bærbar ville i forslå at smide ubuntu på ?
jeg har ca 4k-5k at gøre godt med.
Det eneste den skal kunne er :
Se video 1080
have evt. gode højtalere
og kunne klare et lettere grafisk desktop udover std.
Ubuntu på en bærbar.
-
- IRC nickname: dgaa1991
- Geografisk sted: København SV
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Ubuntu på en bærbar.
Jeg er selv meget glad for min 1 år gamle Asus, og jeg fandt en "lillebror" til den, som har I5 cpu, 4gb ram og Nvidia gpu. Jeg skal lige have tjekket min egen, for så vidt jeg husker har den samme grafikkort, hvor der ikke kan hentes driver fra "Yderligere drivere". Dette er så ikke et problem, i hvert fald for mig, da den indbyggede driver i Ubuntu virker perfekt, og Hd-film (1080) står knivskarpt. Der er så andre højtalere i min, så jeg kan ikke lige sige noget vedr. lyden, men det kan man nemt tjekke i butikken.
ASUS K73SV TY285V http://www.edbpriser.dk/baerbar/asus-k73sv-ty285v-id-5822399.aspx
Til studiebrug vil jeg anbefale dig at lave en dualboot, da jeg selv har oplevet, at VUC ville have mig til at bruge programmer, som jeg ikke lige kunne få til at virke i Ubuntu. Det var så også den eneste gang på 1 år, hvor jeg måtte bruge Win7 i undervisningen (man er vel stædig hehe).
PS: Betal den kontant, uanset hvad de prøver at lokke dig med. Vupti er komplet sindsyge med deres ÅOP (renter), så det bliver meget dyrt på afbetaling.
ASUS K73SV TY285V http://www.edbpriser.dk/baerbar/asus-k73sv-ty285v-id-5822399.aspx
Til studiebrug vil jeg anbefale dig at lave en dualboot, da jeg selv har oplevet, at VUC ville have mig til at bruge programmer, som jeg ikke lige kunne få til at virke i Ubuntu. Det var så også den eneste gang på 1 år, hvor jeg måtte bruge Win7 i undervisningen (man er vel stædig hehe).
PS: Betal den kontant, uanset hvad de prøver at lokke dig med. Vupti er komplet sindsyge med deres ÅOP (renter), så det bliver meget dyrt på afbetaling.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Forfatter
- Geografisk sted: Christianshavn
Har lige købt en Asus u31sg hos Føniks. Den skal lige have installeret bumblebee så spiller den perfekt.
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Godt at høre de virker godt med bumblebee
Personligt syndes jeg 13" er lidt lille og 17" lidt i over kanten, så jeg vil tillade mig at forslå denne 15" maskine som også er en smugle kraftigere end K73SV og U31SG og lige under de 5000,-
http://www.fcomputer.dk/computer/b%C3%A6rbar/asus/k55vd-sx161v-8gb-core-i5-15.6%E2%80%B3-gf-610m-2gb-smoky-black-matte-imr-texture.html
Selv om du her har fået lidt at vælge i mellem så ser der ud til at være enighed om Asus og Nvidia
Personligt syndes jeg 13" er lidt lille og 17" lidt i over kanten, så jeg vil tillade mig at forslå denne 15" maskine som også er en smugle kraftigere end K73SV og U31SG og lige under de 5000,-
http://www.fcomputer.dk/computer/b%C3%A6rbar/asus/k55vd-sx161v-8gb-core-i5-15.6%E2%80%B3-gf-610m-2gb-smoky-black-matte-imr-texture.html
Selv om du her har fået lidt at vælge i mellem så ser der ud til at være enighed om Asus og Nvidia
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Jeg kan så tilføje, at alle andre end mig selv, også syntes at 17" er for stor til dette formål. Det er self. op til den enkelte, men generelt er der ikke mange, som bruger så store skærme til at tage med på uddannelse. Jeg syntes så at den er perfekt, for jeg skal bruge den senere til datamatiker-uddannelse, og jeg syntes at det bliver uoverskueligt, hvis en masse koder bliver presset sammen på en lille skærm, så derfor valgte jeg 17". Jeg overvejede også en 20", men den skal jo nærmest have hjul under, for at man kan flytte den rundt.
PS: Lidt Offtopic - Jeg var engang med til at sætte en fin lille vogn med hjul, under en Acer 20", incl. en snor som ejeren kunne trække den rundt med. Han var færdig af grin over det
PS: Lidt Offtopic - Jeg var engang med til at sætte en fin lille vogn med hjul, under en Acer 20", incl. en snor som ejeren kunne trække den rundt med. Han var færdig af grin over det
Med venlig hilsen Christian
-
Jeg siger tak for svarene jeg tror computeren ender ud med at falde på ASUS K73SV TY285V
-
Meeeen. det der bumbllebee hva er det lide det er ?
det skal siges sidst jeg havde med ubuntu at gøre var før 12.04 V.
det skal siges sidst jeg havde med ubuntu at gøre var før 12.04 V.
-
- Admin
Hvis man har en maskine med både Intel og nvidia grafik er det nødvendigt for at bruge nvidia kortet.
-
Nå har nu bestilt min maskine men kom til at bestille den forkerte hjem :S
http://www.dustinhome.dk/product/5010636618/asus-k53br-amd-1-65-4gb-320-hd7470m-15-6-w7hp/#intcmp=searchProvider_dacsa
hvordan tror i den vil fungere med ubuntu?
performance over all ?
http://www.dustinhome.dk/product/5010636618/asus-k53br-amd-1-65-4gb-320-hd7470m-15-6-w7hp/#intcmp=searchProvider_dacsa
hvordan tror i den vil fungere med ubuntu?
performance over all ?
-
- Admin
Du slipper i hvert fald for at rode med bumblebee, men ikke alle videoer vil være accelerate, maskinen burde dog fint kunne afspille dem.
-
så der burde ikke være nogle problemer med drivere med hensynt til GFX?
-
- Admin
Amd 's driver burde virke fint.