Opdater Icedtea ??

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
skorstengaard

Opdater Icedtea ??

Indlæg af skorstengaard »

Hej. jeg kan ikke logge ind på nem-id. der står i feltet at Icedtea er forældet, men når jeg søger i softwarecenter kan jeg se at jeg har installeret hvad der findes med Icedtea. hvad gør jeg nu??
Brugeravatar
Kurt Christensen
IRC nickname: How to be me

Re: Opdater Icedtea ??

Indlæg af Kurt Christensen »

Når lejligheden byder sig.
momsemor
Forfatter
IRC nickname: LinuxMor
Geografisk sted: Hadsten

Indlæg af momsemor »

Hej...
Hvilken browser bruger du?
Fra Softwarecenter har jeg installeret : Icedtea-7-plugin + OpenJDK Java 7
Det virker her i Firefox
Vh. Jannie
skorstengaard

nu har jeg prøvet den hjælp christian har lavet, så nu kan jeg bruge nemid når jeg kører RUN.
jeg har også downloadet en ny opdatering til java. den ligger i mappen hentninger, men hvordan for jeg den installeret?
Jeg har 3 bærebarer som køre 12.04 , med chrome som browser, så pludselig var der ingen af os som kunne bruge nemid.
sommetider kunne man godt ønske at man var lidt mere nørdet til denne her pc-verden :)
Brugeravatar
Kurt Christensen

skal du ikke bare klikke på mappen?
skorstengaard

den åbner sig bare, og man kan så indholdet af mappe. ellers sker der intet.
Brugeravatar
Kurt Christensen

men hvis du har kørt scriptet skulle det vel ikke være nødvendig med opdatering af java?
gejo
IRC nickname: johan

Indlæg af gejo »

Jeg har samme problem med Icedtea og Chromium. Alt fungerede fint frem til tirsdag i sidste uge, men efter opdateringen onsdag var det slut med at bruge Chromium til netbank, hvorimod FireFox virker uden problemer. Jeg har ikke kunnet finde årsagen - så jeg håber også på hjælp.

De tidligere beskrevne problemer har været knyttet til FF som netop ikke har problemer.

Hilsen
Gert :(
Brugeravatar
Kurt Christensen

gejo skrev:Jeg har samme problem med Icedtea og Chromium. Alt fungerede fint frem til tirsdag i sidste uge, men efter opdateringen onsdag var det slut med at bruge Chromium til netbank, hvorimod FireFox virker uden problemer. Jeg har ikke kunnet finde årsagen - så jeg håber også på hjælp.

De tidligere beskrevne problemer har været knyttet til FF som netop ikke har problemer.

Hilsen
Gert :(

nogle henter chrome ude på nettet og bruger denne med held.

https://www.google.com/chrome?hl=da
gejo

Indlæg af gejo »

Tak for forslaget om at hente Crome.

Det prøvede jeg i går, men med samme resultat. Jeg tror ikke det er Chromium, der er noget galt med men samspillet med Icedtea - måske et libery, som er ændret på en uheldig måde. Jeg har bare ikke kunnet finde sammenhængen.

hilsen
Gert
Brugeravatar
Kurt Christensen

Kode: Vælg alt

sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get purge -y openjdk-6-jre openjdk-6-jre-lib openjdk-6-doc openjdk-7-jre openjdk-7-jre-lib openjdk-7-doc sun-java6-jdk sun-java6-bin sun-java6-fonts sun-java6-jre sun-java6-plugin sun-java7-jdk sun-java7-bin sun-java7-fonts sun-java7-jre sun-java7-plugin icedtea-plugin && sudo apt-get autoremove ; sudo apt-get update -y && sudo add-apt-repository ppa:webupd8team/java && sudo apt-get update && sudo mkdir -p /usr/lib/mozilla/plugins && sudo apt-get install oracle-jdk7-installer

denne skulle virke for nogen, måske man skal fjerne icedtea jave med softwarecenteret først?
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

Den samme opdatering er skyld i at Nordea's "kontokik" ikke virker optimalt pt. Man kan dog nemt redde den, ved at genindlæse siden igen (det virker hver gang med kontokik). Den alm. login FF/Java/Nemid/Nordea virker fint.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
gejo

Indlæg af gejo »

Tak for forslaget.

Jeg har heller ingen problemer med FF kun med Chromium og Crome. Jeg har prøvet at geninstallere Icedtea og Openjdk-6 og 7, men det gav ingen ændring.

Sålænge jeg kan gå i banken og e-boks med FF, vil jeg blot vente på en ny opdatering. Tråden her viser, at det ikke kun er mig, der har et problem, men at det er en "fejl" i opdateringen, som ikke har nogen let løsning. Jeg har også prøvet at fjerne openjdk-7 og kun anvende 6'eren uden at det førte til nogen ændring.

Hilsen
Gert
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Jeg har skam også forsøgt at rette fejlen, men det er ikke noget som jeg/vi "bare" klare selv med smarte kommandoer, og for mit vedkommende er det så Nordea's "kontokik" der er problemer med pt. Resten virker fint i FF for mig.

Hvis i bruger Chrome, er der også forslag til løsning i https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=24&t=15645 , jeg har så ikke selv prøvet dem, da jeg bruger FF (men ellers er der mange andre der bruger Chrome herinde)

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

How to be me skrev:

Kode: Vælg alt

sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get purge -y openjdk-6-jre openjdk-6-jre-lib openjdk-6-doc openjdk-7-jre openjdk-7-jre-lib openjdk-7-doc sun-java6-jdk sun-java6-bin sun-java6-fonts sun-java6-jre sun-java6-plugin sun-java7-jdk sun-java7-bin sun-java7-fonts sun-java7-jre sun-java7-plugin icedtea-plugin && sudo apt-get autoremove ; sudo apt-get update -y && sudo add-apt-repository ppa:webupd8team/java && sudo apt-get update && sudo mkdir -p /usr/lib/mozilla/plugins && sudo apt-get install oracle-jdk7-installer

denne skulle virke for nogen, måske man skal fjerne icedtea jave med softwarecenteret først?

Den kommando skulle gerne rydde det hele ud først, men hvis i finder ud af at det ikke er tilfælde, må i meget gerne lige nævne det herinde, så vi kan opdatere kommandoen.