Ubuntu/linux/vs Windows

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
mkesdk

Ubuntu/linux/vs Windows

Indlæg af mkesdk »

Sorry Ubuntu/Linux taber altid.
Officiel java er ikke længere understøttet undtagen gennem en tredjeparts ppa.
Flash er snart history. Adobe dropper linux
Og selv den beta novell silverlight er forældet.
Kort sagt ALT webindhold er bagefter på Ubuntu.
Hvordan kan Ubuntu så påstå, at OS'en kan det samme som Windows?
Ok Du kan tilgå internettet, ordne dine emails og dine office behov.
Men udover det HALTER den gevaldigt
Kan ikke gå på hangouts i G+ via Ubuntu men nul problemos via Windows
thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Ubuntu/linux/vs Windows

Indlæg af thj01 »

taber?

Officiel java er ikke længere understøttet undtagen gennem en tredjeparts ppa.

Men til gengæld er en fuld ud kompatibel version understøttet og udviklet i samarbejde med SUN.

Flash er snart history.
Sjovt nok også på Apple - for der kommer noget der er meget smartere HTML5 - og så er vi fri for det LORT

Adobe dropper linux
Har de nogensinde været med?
Evince klarer at læse dokumenterne og man kan med Openoffice producere pdf. Og der findes masser af gode grafik og billedbehandlingsprogramer til Linux.

Og selv den beta novell silverlight er forældet.
ja og .... rygterne er ret vedholdene med at MS også dropper det. Med HTML5 vil der blive mange alternativer til at programmere interaktive webelementer, og de bliver browser plugins - og ikke på styresystems niveau

Kort sagt ALT webindhold er bagefter på Ubuntu.
Ja - pånær alle de åbne standarder som php, PERL, HTML, XML ......... sarkasme forekommer


Så hus forbi

På min uddannelse hvor vi bruger web hele tiden, har jeg haft store fordele ved at bruge Linux - netop fordi min computer ikke havde problemer med de standarder vi arbejdede med.

Hvordan kan Ubuntu så påstå, at OS'en kan det samme som Windows?
Hvem siger det?
Linux er slet ikke så begrænset ;)


Ok Du kan tilgå internettet, ordne dine emails og dine office behov.
Men udover det HALTER den gevaldigt
Kan ikke gå på hangouts i G+ via Ubuntu men nul problemos via Windows
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."
Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3652
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Ubuntu/linux/vs Windows

Indlæg af NickyThomassen »

Nææh, som thj01 lidt hentyder, så ser jeg heller ikke problemet :)

Min DanID virker fint, så netbank, diverse styrelser osv. har jeg adgang til. Som thj01 nævner, så er OpenJDK officiel Java til Open Source miljøet.

Youtube fx har allerede lagt op til at skrotte Flash; hvis de kan (og vil), så følger andre sikkert med.

Jeg syntes helt ærligt ikke at det er Linux som har problem, når firmaer som TV2 kun vil sælge deres varer til folk som bruger Windows. Det er ikke en fair sammenligning, og det er ikke noget Open Source miljøet kan løse. Ellers ville Linux jo også være dårlig fordi selvbetjening hos Postvæsnet kun virker i Internet Explore.

Jeg tror nærmere at man skal kigge på det der er vigtigst, at ens computer kan, og hvis du vil have en Windows-oplevelse af nettet, så er Windows nok bedst til det.

Jeg vil hellere have en computer der virker hver dag, som ikke går ned i utide, og hvor jeg ikke skal spilde min tid og penge på driver-opdateringer, antivirus osv. Alt andet er anden-prioritet for mig, og hvis det betyder at Hang-outs og TV2's net-TV ikke virker, så er det bare ærgerligt.

Derudover bruger jeg min computer 2+ timer hver dag, så tekniske detaljer bliver utrolig vigtige for mig, og det er ofte et område hvor Windows slet ikke kan følge med. For at nævne nogle få:
  • Hvor blev afløseren til NTFS af?
  • I ext* er filerne ikke låst selvom de bruges
  • Linux har et rigtigt filrettighedssystem
  • sh-scripting tillader fx daglig backup helt automatisk
  • Frit valg af skriveborde
  • Softwarehåndtering så alt installeret holdes automatisk opdateret
  • Linux er generelt bedre beskrevet end Windows
  • Frit valg i partitioneringen: Dine dokumenter kan ligges på en anden disk end systemet
  • En ordentlig boot-loader
  • Intet behov for antivirus / firewall / anti-malware halløjsa i Linux
  • Ingen (&%"!! registreringsdatabase
  • Frihed!
Men selvfølgelig, nogle negative oplevelser på nettet, opvejer fint sådan en liste ;)
Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Ubuntu/linux/vs Windows

Indlæg af Finn Bjerke »

Tak for den kærkomne provokation, det gav tænksomme kyndige mennesker en god lejlighed til at rette åbenlyse misforståelser. Også tak til jer.

Ubuntu kan stort set alt og er langt mere brugervenlig end windows, og hvad var det prisen var ?

Du bør betale med lidt hjælpsomhed, skal jeg stave det?
Kardemommeloven er en god ting.
Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Ubuntu/linux/vs Windows

Indlæg af Finn Bjerke »

Google + hangout virker fint i Ubuntu 12.04 med langt bedre lyd end skype.

Cubase og den slags musikprducerende ting virker kun på Windows, alternativet til Ubuntu soundgarden kender jeg ikke særlig godt.
Kardemommeloven er en god ting.
mkesdk

Re: Ubuntu/linux/vs Windows

Indlæg af mkesdk »

Hmm openJDK ja hvis du er tilfreds med at NemID virker glem alt om java spil på nettet.
Generelt er de opensource alternativer LORT sammenlignet med "originalerne".
Snakker NU ikke om x tid når HTML5 er gennemført overalt.
Ubuntu markedsføres som "kan mindst det samme som Windows" og det passer ganske enkelt ikke.
Hvis man er inde i, hvordan Ubuntu/Linux fungerer under "motorhjelmen" kan man sikkert "tweake" via terminalen, så den kommer til at køre lige så godt som Windows, men taler om os "normale" gennemsnitsbrugere som ikke har et hak forstand på det.
Kan ikke engang se online webcams via Ubuntu fordi de bruger en nyere version af silverlight.
Derfor er Ubuntu stadig for nørder ikke for gennemsnits brugere.
Brugervenlig? Du må ta fis på mig. Windows har med 7'eren åbnet for mere bruger kontrol, Ubuntu/Gnome er gået modsat med MINDRE bruger kontrol.
Man kan ikke engang vælge Wallpaper med Nautilus længere!
Gratis? Ja men foretrækker nu at betale og få kvalitet fremfor nogenlunde.
Det er ganske enkelt vildledende at påstå at "average Joe" kan bruge Ubuntu, man skal stadig være IT/PC nørd for at kunne det.
Det giver jo sig selv, at hvis Ubuntu virkelig var så god, så ville markedsandelen være væsentligt højere i kraft af, at den er gratis.
Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3652
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Ubuntu/linux/vs Windows

Indlæg af NickyThomassen »

Dit forsøg på at provokere er mildest talt ilde gennemtænkt, og det vil ikke virke her set i lyset af de seneste diskussioner vi har haft. Kigger man i stedet på hvad du skriver, så er jeg ked af at sige at intet af det passer.

Og lad os lige få slået fast, at Silverlight er lavet af Microsoft til Windows. Firmaer som vælger kun at bruge det, har et alvorligt problem, og det er ikke op til Open Source-folkene at løse det. Kig på DR's net-TV, det virker fint i Linux.

Jeg er ikke helt sikker på hvilket Open Source alternativer, som du mener ikke virker ordentligt. Apache? MPlayer? VirtualBox? Claws Mail? Firefox? Linux?

Hvis Linux kan tilegne sig en sviner af selveste Steve Balmer, så vil jeg mene at det virker fint nok. Apache driver over 80% af WWW, og Firefox er jo et direkte alternativ til Internet Explore, men den bruger du måske ikke? Ej heller Chrome så.

Hvis Ubuntu er noget lort, så gør os alle en tjeneste og lad være med at bruge det. Prøv Debian, Mint, OpenSuse, Red Hat eller nogle af de andre. Prøv KDE eller nogle af de andre. Se dét er frihed, og hvis du ikke vil have den, så skift dog til Windows eller MacOS.
pollute
Indlæg: 215
Tilmeldt: 29. okt 2009, 14:40
IRC nickname: pollute
Geografisk sted: Århus

Re: Ubuntu/linux/vs Windows

Indlæg af pollute »

Jeg kan ikke se hvordan man skal være ekspert for at installere en ppa. Når jeg normalt gør det tager det under et minut. Jeg har heller ikke problemer med open source alternativerne, faktisk føler jeg at jeg har flere muligheder, og det gør jeg skal tænke mere, hvilket jeg godt kan lide.

Det er rigtigt Ubuntu ikke kan så meget som Windows, den kan vel mere, på grund af den større frihed. Sidst da jeg skiftede til 12.04 prøvede jeg Windows kort, jeg troede hele tiden den var i stykker, men det var fordi den var frosset. Jeg kunne heller ikke tweeke systemet som jeg gerne ville, faktisk følte jeg mig meget låst.

"Det giver jo sig selv, at hvis Ubuntu virkelig var så god, så ville markedsandelen være væsentligt højere i kraft af, at den er gratis.". Intet er vel givet, eller taget for den sags skyld. Det er vel ligesom at dem der er klogest, er dem med de flest penge. :P

Men hvis man ikke helt kan administrere friheden er Windows vel meget god. Nogle af mine venner bruger det, mest fordi de spiller, eller på grund af vane. Det skal siges at jeg aldrig spiller på min computer.
Men som sagt tidligere kan man jo prøve mange forskellige styresystemer. Jeg ved ikke om du har prøvet Mint. Det er lidt mere som Windows (eller var det dengang jeg prøvede det).
Min computer er en Acer Predator G3610
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Ubuntu/linux/vs Windows

Indlæg af Christian.Arvai »

Brugervenlig? Du må ta fis på mig. Windows har med 7'eren åbnet for mere bruger kontrol, Ubuntu/Gnome er gået modsat med MINDRE bruger kontrol.

Gnome er altså ikke standard i Ubuntu mere, så det er en ret dårlig sammenligning, som du kommer med der.

Det er ganske enkelt vildledende at påstå at "average Joe" kan bruge Ubuntu, man skal stadig være IT/PC nørd for at kunne det.

Det er vi så uenige om. For nogle år siden installerede jeg Ubuntu 10.04 på en af mine venners pc, og han har med tiden valgt helt at slette Win7, hvilket jeg så måtte hjælpe ham med, da han absolut ikke kan kaldes for "IT/PC nørd" (min datter på 13 år er meget bedre end han er). Det er så også mig der satte pc'en op med Ubuntu, men det havde han heller ikke kunnet selv med Win7, så jeg ser ingen forskel der.
Han har aldrig haft et eneste problem med Ubuntu, og 10.04 fik han selv opgraderet til 12.04. Jeg har i øvrigt ikke skulle hjælpe med noget som helst på den pc i alle årene, så det siger vist ret meget om Ubuntu's stabilitet, da han, ligesom undertegnede, også har børn der bruger pc'en.

Men jeg har da også lige et input vedr. stabilitet og brugervenlighed:
Jeg har en bærbar med dualboot, som jeg bruger til min uddannelse. Da vi nåede til eksamen måtte jeg slå opdateringer fra under Win7, da skidtet har været crashet totalt 2 gange på 1 år, hvilket er ret imponerende, da jeg ikke bruger det ret tit, og at det er lovlige programmer jeg har. Dette gjorte så at jeg stod med en pc, der efter 1½ mdr. ikke var blevet opdateret, hverken i Win7 eller U12.04, hvilket jeg så gik i gang med.
I Ubuntu tog det knap 2 timer at opdatere og kører den store tur med bleachbit, og en hurtig genstart viste at det hele virkede. I Win7 gik det af H til - Jeg fik lige den klassiske gang opdateringsproblemer, så jeg skulle bøvle med at kører recovery i 4 timer, og så ind og opdatere en gang til, hvilket jeg så delte op i flere omgange, for at mindske risikoen for et nyt crash. Derefter skulle der lige diskdefragmenteres, hvilket også tog en del tid. Jeg har ikke den præcise tid i Win7, men jeg brugte mindst 9 timer på at kæmpe med det, hvor jeg sad konstant bag skærme, hvor Ubuntu's tid på 2 timer ikke er helt til at sammenligne, da jeg max brugte 5 minutter ud af 2 timer, på at satte pc'en på opgaven.
Jeg er sikker på at "average Joe" ikke havde kunnet få liv i den pc, da hovedparten af brugere ikke har sikret sig ordentligt, og fået lavet recoverydisk med det samme, inden at man bruger pc'en til noget som helst.


PS: Jeg havde forudset at Win7 ville crashe før eller siden, så alle mine opgaver og noter var med backup i Dropbox 8-)

EDIT:
Jeg kom lige i tanke om en anden tur med Win7:
En helt simpel diskdefragmentering kostede mig 2 TB backup, da hele skidtet crashede, og jeg ikke kunne få det rettet op igen. Men det var vel Windows's måde til at få mig til at opdatere min backup? (ironi kan forekomme).
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Ubuntu/linux/vs Windows

Indlæg af laoshi »

"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
Claus Henriksen
Forfatter
Indlæg: 794
Tilmeldt: 21. jan 2007, 17:45
Geografisk sted: Christianshavn

Re: Ubuntu/linux/vs Windows

Indlæg af Claus Henriksen »

Hej Michael,

på trods af at provokations-tonen tonen i din mail minder lidt om en 'hit-and-run' vil jeg undtagelsesvis tage dit indspark alvorligt
mkesdk skrev:Hmm openJDK ja hvis du er tilfreds med at NemID virker glem alt om java spil på nettet.
Generelt er de opensource alternativer LORT sammenlignet med "originalerne".

Du har ret i at Ubuntu's arkilleshæl er spil. Det bliver dog stille og roligt bedre efterhånden som producenterne opdager linux.
mkesdk skrev:Ubuntu markedsføres som "kan mindst det samme som Windows" og det passer ganske enkelt ikke.
Hvis man er inde i, hvordan Ubuntu/Linux fungerer under "motorhjelmen" kan man sikkert "tweake" via terminalen, så den kommer til at køre lige så godt som Windows, men taler om os "normale" gennemsnitsbrugere som ikke har et hak forstand på det..

Du har nok haft en dårlig oplevelse med Ubuntu. Mit indtryk er at de, der kommer fra Windows-baggrund faktisk nyder den ekstra mulighed de har i, at Ubuntu kan udføre de samme funktioner.
Selvfølgelig kan man ikke uden videre køre de samme programmer som i Windows med mindre der findes en Linux udgave af dem. Men der er et væld af alternativer, der kan udføre samme opgaver.
Der er således Windows-features som Ubuntu ikke har og omvendt features som Ubuntu har som Windows ikke har. Men min erfaring som mangeårig Windows og Linux bruger og supporter er, at Ubuntu er en fuldgyldig erstatning for Windows og Mac.
mkesdk skrev:Kan ikke engang se online webcams via Ubuntu fordi de bruger en nyere version af silverlight.
Derfor er Ubuntu stadig for nørder ikke for gennemsnits brugere..

Ok hvis online webcams med silverlight er det gennemsnits brugeren kræver, vil det måske være et problem. Det tror jeg så ikke lige på, det er.
Men, der er nok flere 'nørder' blandt Ubuntu brugere, ja. Det hænger sammen med, at man selv skal installere Ubuntu, og det er en opgave man skal have mod på. Langt de fleste brugere kan ikke forliges med tanken om, at de selv skal installere OS'et. Men man kan godt betale sig fra en Ubuntu installation på en frisk PC, visse steder.
mkesdk skrev:Brugervenlig? Du må ta fis på mig. Windows har med 7'eren åbnet for mere bruger kontrol, Ubuntu/Gnome er gået modsat med MINDRE bruger kontrol..

Nu er computer sikkerhed jo som bekendt omvendt proportional med computer bekvemmelighed. Standard sikkerhedsniveauet i Linux er højt. I Windows er standardsikkerhedsniveauet lavt og forekommer derved mere brugervenlig.
Man kan sagtens ændre dette niveau i begge systemer. Min mening er, at vil man have et sikkert system, må man betale med den smule irritation der kommer, når man bliver bedt om sit kodeord ifbm. administrationsopgaver.
mkesdk skrev:Man kan ikke engang vælge Wallpaper med Nautilus længere!

Nå kunne man det? - Ikke en feature jeg vil savne. Man kan så til gengældt ændre det under Systemindstillinger->Udseende.
mkesdk skrev:Gratis? Ja men foretrækker nu at betale og få kvalitet fremfor nogenlunde.

Jeg vil også godt betale for kvalitet. Men det er desværre slet ikke altid man får kvalitet, bare fordi man har betalt.
mkesdk skrev:Det er ganske enkelt vildledende at påstå at "average Joe" kan bruge Ubuntu, man skal stadig være IT/PC nørd for at kunne det..

NIX! Min svigermor, min kone og børn bruger det. Og det er særdeles sjældent, de skal have hjælp. Og se blot på indlæg i dette forum. Det er ikke et nørdforum.
mkesdk skrev:Det giver jo sig selv, at hvis Ubuntu virkelig var så god, så ville markedsandelen være væsentligt højere i kraft af, at den er gratis.

Det kommer nok også, når man begynder at se pre-installerede Ubuntu PC'ere.
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12
Nordsig
Indlæg: 361
Tilmeldt: 1. nov 2009, 20:11
Geografisk sted: Varde

Re: Ubuntu/linux/vs Windows

Indlæg af Nordsig »

Synd at have haft en dårlig oplevelse med Ubuntu.

For mit vedkommende klager jeg ikke. Jeg har gennem de sidste godt 3 år kun brugt Ubuntu og det har 95% dækket mit behov. De sidste 5 % er desværre fordi jeg har købt noget hardware i form af gps, mobiltelefon, dias scanner og sikkert andet som producenten ikke gider lave linux software til.
Disse 5% opvejes dog af at jeg har et system der kører gnidnings frit og jeg ikke som jeg gjorde i windows skulle ud på nettet og finde programmer (pirat) for at få dækket mine behov, alt dette kan jeg hente i software centeret.

Den bedste oplevelse jeg har haft med windows må næsten være da en virus gjorde at jeg skulle til at genindstallere alt fra bunden og jeg valgte at prøve Ubuntu. Det har da ikke været uden små problemer, men de er alle blevet løst med hjælp fra andre, lige som mine problemer da jeg kørte med windows blev løst ved hjælp fra andre.

Nu er jeg ikke nørd og det eneste spil jeg lige for tiden spiller er "command and conquer" alt virker som det skal og jeg kan bruge netbank, skat, forummer, netradio og alle de andre ting jeg har brug for.

Så jeg har såmænd en god oplevelse af Ubuntu. Syntes du ikke det opfylder dine behov, så står det jo helt frit for dig at vælge windows og at nogen har sagt til dig at Ubuntu kan det samme som Windows er vel heller ikke løgn, det kommer an på hvad personen mente.

De ting du kan i windows, kan også gøres med Ubuntu hvis du kan klare dig med alternativer til Windows programmer. Men at Ubuntu ikke kan køre ting der er lavet til Windows, lyder ikke underligt i mine øjne, det kan Mac OS vist heller ikke.
UBUNTU 22.04 på ToshibaSATELLITE-Z830-10W
Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3652
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Ubuntu/linux/vs Windows

Indlæg af NickyThomassen »

christian.arvai skrev:EDIT:
Jeg kom lige i tanke om en anden tur med Win7:
En helt simpel diskdefragmentering kostede mig 2 TB backup, da hele skidtet crashede, og jeg ikke kunne få det rettet op igen. Men det var vel Windows's måde til at få mig til at opdatere min backup? (ironi kan forekomme).

Nu kan du jo ikke tjekke mine oplysninger, men jeg er næsten parat til at æde min gamle hat på, at du kunne have løst det ved at skrive en ny MBR (Master Boot Record) fra kommandolinien fra CD'en.

Jeg havde tit problemer med det da jeg brugte Windows, og jeg har gjort det mindst 10 gange igennem årene. Ikke ligefrem brugervenligt, og ikke noget jeg har oplevet med Linux endnu.
Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Ubuntu/linux/vs Windows

Indlæg af Jimmyfj »

mkesdk skrev:Hmm openJDK ja hvis du er tilfreds med at NemID virker glem alt om java spil på nettet.
Generelt er de opensource alternativer LORT sammenlignet med "originalerne".
Snakker NU ikke om x tid når HTML5 er gennemført overalt.
Ubuntu markedsføres som "kan mindst det samme som Windows" og det passer ganske enkelt ikke.
Hvis man er inde i, hvordan Ubuntu/Linux fungerer under "motorhjelmen" kan man sikkert "tweake" via terminalen, så den kommer til at køre lige så godt som Windows, men taler om os "normale" gennemsnitsbrugere som ikke har et hak forstand på det.
Kan ikke engang se online webcams via Ubuntu fordi de bruger en nyere version af silverlight.
Derfor er Ubuntu stadig for nørder ikke for gennemsnits brugere.
Brugervenlig? Du må ta fis på mig. Windows har med 7'eren åbnet for mere bruger kontrol, Ubuntu/Gnome er gået modsat med MINDRE bruger kontrol.
Man kan ikke engang vælge Wallpaper med Nautilus længere!
Gratis? Ja men foretrækker nu at betale og få kvalitet fremfor nogenlunde.
Det er ganske enkelt vildledende at påstå at "average Joe" kan bruge Ubuntu, man skal stadig være IT/PC nørd for at kunne det.
Det giver jo sig selv, at hvis Ubuntu virkelig var så god, så ville markedsandelen være væsentligt højere i kraft af, at den er gratis.


Hvis du virkelig er så utilfreds med GNU/Linux / Ubuntu Linux, hvorfor bruger du så systemet? Hvorfor holder du dig så ikke til WinDåsen, og lader os, som er virkeligt tilfredse med Ubuntu, og Linux generelt om at bruge det? Der er jo ingen af os her på forum, som skifter til Windows, blot fordi DU mener Windows er bedre. Lige som ingen af os tvinger dig til at bruge Linux.

Paradokset er så, at i selv samme stund du fremhæver Windows mange "dyder" så kæmper MS med faldende salg af såvel Windows, som Office. Adobe er der i forvejen INGEN, som regner med. Apple lider samme skæbne som Windows, hvilket unægteligt giver stof til eftertanke.

Windows har, endnu, sin berettigelse, men er langt fra et system, som erhvervslivet stoler på længere. Derfor oplever MS også den største nedgang målt over de seneste 26 år netop i disse tider. Hmm. Wondering - Could it be that MS have chosen the worst CEO in the history of man kind?
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
jushoa
Indlæg: 57
Tilmeldt: 3. sep 2008, 11:12
IRC nickname: jushoa
Geografisk sted: århus

Re: Ubuntu/linux/vs Windows

Indlæg af jushoa »

Hej.....

Jeg ville også lige give mit besyv med....

jeg har nu brugt Linux nu siden 2008, og aldrig set mig tilbage... Ikke noget med dual boot her. Windows er kun på min pc virtuelt, så jeg kan begrænse skaden den kan gøre. Jeg har slåsset med flash spil, net bank og alt det andet. Og alt er ordnet og virker fint. Det eneste jeg er lidt træt af, er mangel på support fra de store spil firmaer. Det er blevet bedre, meen ikke godt nok. For hvis de kan lave spil som Diablo 3 til Windows og Mac, hvoffor såå ikke også Linux, spørger jeg bare ???
Men de fleste spil jeg har prøvet, har jeg fået til at virke med crossover, playonlinx eller wine.
Det er korte af de lange er, at før hen da jeg brugte windows var jeg såå frustreret at jeg tit slog mit klædeskab af afmagt, nu, står skabet stille, og min pc kører super fint. Selvom jeg skifter desktop en gang i mellem. nu er det kde ;-)