Jeg har en enkelt PC, der har en besynderlig mangel - Download/Hentninger mappen mangler.
Det er en 12.04, som er blevet opgraderet flere gange fra tidligere versioner. Om det er årsagen, eller det bare skyldes at mappen er blevet slettet på et tidspunkt, er jeg usikker på.
Men - summasummarum - systemet fungerer fint borset fra, at alle downloads ender direkte i brugerfolderen.
Jeg har oprettet en mappe med navnet Hentninger, men hvor fortæller jeg Ubuntu, at det skal være min standardmappe til download?
Mangler Download mappe
-
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Mangler Download mappe
Firefox>Rediger>Præferencer>Overordnet>Gem filer i (ret stien til den nye mappe).
Hvis jeg ikke husker helt forkert, så hed det "Hentede filer" i en af de tidligere udgaver. Det er sandsynligvis derfor at fejlen er opstået. Havde du en mappe med det navn, før at du selv prøvede at oprette en ny mappe?
Det er en 12.04, som er blevet opgraderet flere gange fra tidligere versioner. Om det er årsagen, eller det bare skyldes at mappen er blevet slettet på et tidspunkt, er jeg usikker på.
Hvis jeg ikke husker helt forkert, så hed det "Hentede filer" i en af de tidligere udgaver. Det er sandsynligvis derfor at fejlen er opstået. Havde du en mappe med det navn, før at du selv prøvede at oprette en ny mappe?
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
christian.arvai skrev:Firefox>Rediger>Præferencer>Overordnet>Gem filer i (ret stien til den nye mappe).
En browserindstilling - selvfølgelig?
Det sjove er dog, at man så ser stinavnet /home/bruger/Hentninger - ikke blot navnet Hentninger, som der normalt står (Forbehold for at der står Hentede Filer, Downloads, eller lignende).
Mappen mangler også ude i højre side af filbrowseren, sammen med Skrivebord, Hjem (brugernavn), Dokumenter, Senest brugte o.a.
Noget siger mig, at der er en grundlæggende indstilling i Ubuntu, der mangler - men hvor?
christian.arvai skrev:Hvis jeg ikke husker helt forkert, så hed det "Hentede filer" i en af de tidligere udgaver. Det er sandsynligvis derfor at fejlen er opstået. Havde du en mappe med det navn, før at du selv prøvede at oprette en ny mappe?
Den mappe var/er der ikke. Jeg hælder til, at den sikkert er blevet slettet.
-
- Admin
Noget siger mig, at der er en grundlæggende indstilling i Ubuntu, der mangler - men hvor?
Det bliver svært at sporer, når det drejer sig om en udgave, som har været opgraderet flere gange. Virker det i øvrigt godt nok nu?
-
Jep - det virker helt, som det skal. Tak for hjælpen.
-
- Admin
Det var da så lidt. Jeg kan så bare ikke finde selve årsagen